Hoop gezocht... ineens bij ICSI-6 geen bevruchtingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kramertje, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Beste meiden,

    Ik zoek iemand met een gelijk verhaal en wat hoop. In het kort, wij zitten in een ICSI traject ivm te weinig zaadcellen van mijn man (kwaliteit wel goed). Hebben 5 pogingen gehad waarvan 4 bij MCK Leiderdorp en de 5e in het UZ Gent. Bij alle pogingen 5-10 eicellen en 50% of meer bevruchtingen en in Gent zelfs 100% bevruchtingen.

    Inmiddels 4x zwanger geweest (zie handtekening). Na de 2e missed abortion een herhaald miskraamonderzoek in Gent. Er is een uitgebreid bloedonderzoek geweest, stollingsonderzoek, chromosoomonderzoek, hysteroscopie en een waterecho. Niets uitgekomen. Na de 2 biochemische zwangerschappen in Gent bij C&C aanvullende onderzoeken gedaan. NK- cellen, Plasma cellen en ReceptIVFty test. Alle waardes meer dan goed en een HIGH bij de ReceptIVFty test.

    Afgelopen 1 januari gestart met een traject bij C&C en gister de punctie gehad. 11 follikels aangeprikt, 9 eicellen gevonden waarvan 5 geschikt voor ICSI. Vanmorgen gebeld dat er geen enkele bevruchting is....

    Wij zijn perplex!! Hoe heeft dit kunnen gebeuren..? C&C vond de resultaten van de vorige pogingen “goed” maar konden beter volgens meneer Cuypers, dus kreeg andere medicatie en wilde eicel activator en PICSI toepassen voor een nog betere bevruchting.... wat geresulteerd heeft in geen bevruchtingen...:cry:

    Deze poging had ik andere medicatie maar wel prima resultaat in eicellen. Enige rare van de hele poging is dat we 33 uur van te voren de eisprong trigger moesten zetten (pregnyl + decapeptyl) en ik iets eerder de punctie kreeg waardoor ik 32,5 uur na de trigger de punctie heb gekregen. Andere pogingen altijd 35-36 voor de punctie moeten zetten.

    Ben op zoek naar meiden die ook zoiets hebben meegemaakt? Eerst redelijk goede resultaten en ineens geen bevruchtingen. Is het de poging daarna wel weer goed gekomen? En is er iets verandert in je schema en/of medicatie..?? Zijn jullie er achter gekomen waarom het deze ene poging fout is gegaan?

    Wij worden iig voor aankomende vrijdag gebeld voor een spoed afspraak met de arts. Wij zitten vooral vol vragen en begrijpen het gewoon niet en zijn een beetje op zoek maar hoopvolle verhalen, want momenteel zakt de moed ons een beetje in de schoenen.
     
  2. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Jeetje, dat is een tegenvaller! Ik heb zelf 2 keer over geen bevruchtingen gehad en juist in de laatste poging heel veel eitjes gehad. Beide mislukte pogingen waren ook nog eens verschillend in medicatie gebruik, de eerste keer gonal-f en de daarna menopur. Zelfs een poging gehad waar ik nauwelijks op reageerde, naar mijn idee kwam dat door de vroege miskraam de cyclus ervoor maar zeker weten doe ik het niet.

    Waar die 2 mislukte pogingen door komen weten ze niet, gewoon pech wordt er dan gezegd.

    Heel veel sterkte en succes om deze tegenslag ook weer een plekje te geven.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  3. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wat verdrietig! Dat moet een enorme klap zijn.

    Waardoor het is gebeurd kan ik je niet zeggen. Maar ik denk niet dat het te maken heeft met de tijd van de trigger. Als die niet goed zou werken (zoals dat bij mij het geval was), dan komen de eicellen niet vrij uit de blaasjes. En theoretisch zou, als je ze wel uit de blaasjes krijgt, nog kunnen dat ze allemaal onrijp waren. En dat was niet het geval, dus ik snap dat je overal over gaat twijfelen, maar ik denk niet dat de trigger de oorzaak was.

    Heel veel sterkte!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Dank voor je berichtje Ik heb van iemand een ZP een medisch onderbouwd artikel doorgestuurd gekregen waar wel degelijk gesteld wordt dat de trigger tussen de 35-36 uur gezet moet worden omdat de kans bestaat dat de eitjes niet goed uitrijpen als de trigger later gezet wordt en de kans bestaat dat er daardoor geen bevruchting optreedt. Het is dus niet iets wat ik zelf bedacht hebt of dat wil aangrijpen als mogelijke oorzaak maar waar wel degelijk medische artikelen over zijn en het dus zeker invloed kan hebben. De eicel is ook wel rijp en komt ook wel uit de follikel, maar de binnenkern zou mogelijk nog niet voldoende uitgerijpt kunnen zijn.
     
  5. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Vreselijk om te moeten meemaken na al die pogingen en tegenslagen.

    Vivaneo Dusseldorf staat bekend om veel expertise als het gaat om semen optimalisatie. Ik neem aan dat C&C deze labo kennis hebben overgenomen.

    Je breekt nu je hoofd over details van de poging, begrijpelijk maar in medicatie of punctie moment zou ik het niet zoeken. Er moet iets in het lab niet gewilld of gelukt hebben.

    Is er een dna test afgenomen bij je partner? Dat is een chromosoom onderzoek, de uitslag duurt normaliter een kwartaal. Het is vrij prijzig maar wordt ook regelmatig vergoed aangeboden in combinatie met miskramen.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ja is allemaal al gedaan in november 2019. Toen wij naar Gent gingen voor het herhaaldelijk miskramen onderzoek is bij mijn man ook een uitgebreid bloedonderzoek geweest, een chromosoomonderzoek en meerdere semen analyses. Bloedonderzoek en chromosoomonderzoek heeft niets opgeleverd, alles goed. Semen analyse was verminderd aantal zaad (dat wisten we al want zaten niet voor niks al in een ICSI traject) maar kwalitatief wel heel goed. Is ook een dna fragmentatie uitgevoerd en ook hier niks verontrustends uitgekomen.

    Het rare is gewoon dat we uit de vorige pogingen prima resultaten hebben gehad. Gemiddeld steeds 7 rijpe eicellen met zo’n 4 bevruchtingen. In Gent (5e poging) hadden we 4 rijpe eicellen en 4 bevruchtingen en 4 dag 5 embryo’s, dus gewoon 100% bevruchting. C&C gaven aan nav voorgaande pogingen dat het resultaat van de pogingen goed te noemen waren. Daarom is het ook raar dat we bij deze poging ook gewoon 5 goede rijpe eicellen hadden maar geen enkele bevruchting.

    Ik weet niet waar het mis gegaan is maar ik heb wel het gevoel dat er ergens iets mis is gegaan. En of dat nou in een trigger is geweest of in een combinatie van medicatie of wellicht in de vloeistof waar de embryo’s worden gekweekt, geen idee maar mijn gevoel zegt dat het gewoon heel raar is dit. Maar waarschijnlijk zullen we er nooit achterkomen helaas denk ik.
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verschil ook bij jou zo aan je onderschrift te lezen. Wat hebben ze bij jou in je laatste poging dan anders gedaan? Want daarnaar je gewoon een super mooie score.?
     
  8. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    @Kramertje , goed te horen dat het chromosomale onderzoek wel gedaan is. Ik heb hem zelf toevallig ook in het UZ Gent laten doen.
    Ondanks dat het semen dan niet geschikt is voor spontane conceptie zou het dus zeker voldoende moeten zijn voor een gezonde zwangerschap.

    En wat je schreef, wellicht kom je er nooit achter wat het nu precies was. Opmerkelijk ivm je andere pogingen is het wel.

    Mentaal moet het een vreselijke deuk zijn, het voelt toch als een soort struikelen voor de finish in vergelijk met vorige keren en dan was dit alweer poging 6.

    Toevallig ben ik zelf zo ongeveer ook overal geweest voor vruchtbaarheids behandelingen. Ik heb succesvolle trajecten gehad bij ViVaneo Dusseldorf maar wel met aanvullende onderzoeken in het UZ Gent.

    Uiteindelijk heb ik ook nog een traject gedaan voor een ander via een private kliniek in Antwerpen in combinatie met het UZ Leuven.

    Je kunt dus wel zeggen dat ik alle bekende dokteren gezien heb zoals Dr S, Dr de S, C&C. Maar die laatste arts ( wat ook een kindje opgeleverd heeft) was ook echt iemand die diepe indruk op me gemaakt heeft. Mocht je gegevens willen mag je me PB’en. Ik snap het heel goed dat je er nog niet klaar mee bent en dat je het waarschijnlijk niet aankan om nogmaals het vertrouwen en een zak centen uit te geven aan C&C. Ondanks dat ze echt goed zijn, met zo’n geschiedenis is dit gewoon een zware shitload.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  9. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Zowel de 1e als de laatste poging was wat medicatie betreft gelijk. Alleen bij de 1e poging op dag 21 van de cyclus begonnen met de deca, gewacht tot menstruatie en toen gestart met gonal f. Bij de laatste poging 2 dagen na de start van de menstruatie begonnen met de medicatie. Waren toevallig in het ziekenhuis voor een gesprek en de arts stelde dat voor. (Was wel een andere kliniek) Dus alleen de timing.

    Wat ik vooral vreemd vond is dat poging 2-5 allemaal exact gelijk waren maar het resultaat werd per poging slechter.
    Ik denk dat er zoveel factoren invloed kunnen hebben die niet duidelijk zijn.

    Frusterende is, is dat je het gewoon niet weet. En dat maakt het ook eng, vond ik.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Het semen is wel geschikt voor spontane conceptie, want we zijn ook al eens spontaan zwanger geweest. Mijn man heeft een zoon uit een eerdere relatie welke ook via ICSI geboren is, dus wij mochten direct het traject in. Voor het 1e traject een spontane zwangerschap welke helaas ook niet goed is afgelopen. Het zaad is van zeer goede kwaliteit zelfs, echter heeft hij er zo'n 1.500.000/2.000.000.

    Wij zijn overall hartstikke tevreden over C&C. Vriendelijke artsen en verpleegkundige. Snelle schakeling en snelle communicatie. Fijne manier hoe de punctie gaat, etc etc, etc. Wat bij ons nu gewoon knaagt is dat er bij het behandelplan gesprek gezegd werd "In Nederland en Gent hebben ze het goed gedaan, maar wij gaan er voor zorgen dat het nog beter gaat".... (In Nederland goede bevruchting maar helaas geen cryo's, in Gent iets minder eicellen, maar wel 100% bevruchting en cryo's). Dan is het een enorme deceptie dat je dan daags na de punctie hoort "sorry we hebben helaas slecht nieuws... er zijn geen bevruchtingen opgetreden".... En ik weet, ze kunnen je geen garantie geven, maar van altijd goede bevruchtingen naar helemaal niets..... vindt het heel bijzonder. En dat staat los van het geld dat we moeten betalen.

    Maar goed, ze hebben nog steeds niet gebeld om de evaluatie in te plannen (als ik hun was en het vertrouwen aan de patiënt wil geven had ik allang gebeld, maar dat ben ik), dus ga ze morgen maar zelf bellen.
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    meid, ik reageer hier ook nog even. Los van de rest, ten aanzien van het laatste ben ik het (ook) helemaal met je eens. Jammer dat ze nog geen contact hebben opgenomen. Ben heel benieuwd wat zij nu denken.
    Hoop dat je morgen iig contact zal hebben.

    vind het knap dat je zo realistisch en rustig blijft
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Dank je lieverd, hou je zeker op de hoogte!
    En ik kom wellicht rustig over.... maar van binnen......
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    kan ook niet anders natuurlijk. Maar dan nog is het knap dat je van buiten rustig over komt. Je hebt het in ieder geval allemaal goed op een rij :cool:
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  14. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik was hier ook even aan het meelezen en meeleven, potverdikke dat ze nog niet gebeld hebben! Ik word zelfs een beetje boos. Wens je zo veel sterkte en hoop dat ze wat antwoorden en een uitleg gaan geven want dat is toch het minste!! Zeker na de beloofde gouden bergen!
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina