Hoop & vrees

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door metans, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Morgen mijn eerste echo met 6.2 weken (Als het ongeveer klopt) dit ivm meerdere (5) miskramen...

    Maar jeetje, wat ben ik bang. De ene dag voel ik me helemaal goed en denk ik nu komt het goed, ik voel het De andere dag, ben ik de hele dag neerslachtig en verdrietig met het idee, waarom zal het nu wel goed gaan, de vorige 5 keer was het ook niet goed. En zo zit ik dus al een paar weken. Probeer het zoveel mogelijk los te laten, en soms lukt dat ook. Maar nu morgen zo dichtbij is, ben ik doodsbang....
     
  2. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Natuurlijk ben je doodsbang. Jeetje zeg 5 miskramen, dat is wel heel heftig. Ik heb zelf twee miskramen gehad voor de zwangerschap van onze zoon en vond die eerste weken ook zo ontzettend lang duren en zo zwaar. En de hele zwangerschap zat er een stem achter in mijn hoofd te fluisteren dat er vast iets mis moest gaan.

    Ik ga heel hard voor je duimen dat je morgen een goede echo hebt. 6.2 is wel vroeg hè? Dus stel je er wel op in dat je misschien nog geen hartje ziet kloppen maar dat dat niet betekent dat het mis is.
    Sterkte!
     
  3. saza87

    saza87 Actief lid

    19 jul 2015
    100
    38
    28
    Ik weet hoe het voelt. Ik ben nu 9 weken zwanger na 3 miskramen. En de periode na de positieve test heb ik als heftig ervaren. M'n emoties gingen alle kanten op. Het ene moment zo blij dat het gelukt was. Maar tegelijkertijd doodsbang dat het weer fout ging. Elke dag zo bang om bloed te verliezen. En aan het einde van de dag blij dat ik weer een dag verder was.

    Ik kreeg ook mijn eerste echo met 6 weken.
    Die was goed. Maar ik was nog niet overtuigd. Afgelopen week de derde goede echo gehad en begin er nu wel wat vertrouwen in te krijgen.

    Sterkte hoor, ik snap dat het zwaar is. Hopelijk heb je morgen ook een goede echo! Ik duim voor je!

    xx
     
  4. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Ik snap je ook volkomen! Heb zelf ook twee miskramen gehad en dat wens je echt niemand.. komt vast goed!!
     
  5. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh wat lijkt me dat moeilijk voor je. Ik hoop dat je morgen een mooie echo hebt en verder een goede zwangerschap. :)
     
  6. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw

    Die angst blijft toch hangen he..
     
  7. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Ook elke keer bang voor bloed, soms wat krampen in de baarmoeder maar ja dat kan ook van het groeien/ darmen zijn maar je denkt meteen weer het ergste.
     
  8. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw

    Dat stemmetje is ZO vermoeiend. Je probeert het weg te drukken maar toch blijft het hangen... Ja ik weet het, dat is me ook verteld van het hartje! Maar ik moest al zo vroeg komen ivm mijn verleden. Dus we gaan het meemaken. Weet nu niet zo goed hoe ik me moet voelen. Wil het liefste heel hard schreeuwen en janken en onder een deken liggen maar dat heeft ook geen nut. Maar zo voel ik me wel eventjes.
     
  9. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Jaa en of! Heb je eindelijk een positieve test, dan krijg je dit
     
  10. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Af en toe maar lastig om vrouw te zijn! Maar goed... we moeten ondanks alles toch maar positief blijven en genieten van wat we wel hebben ;)
     
    SamirsVrouwtje vindt dit leuk.
  11. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik snap je ook.. Zit in hetzelfde schuitje.
    Ben nu 6+2 zwanger maar heb vanaf de dag na de positieve test al bloedverlies.
    Vrijdag een echo gehad en die was goed met kloppend hartje.

    Maarja leef nog steeds tussen hoop en vrees. Ga voor je duimen dat je morgen een mooie echo hebt
     
  12. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik ga heel hard voor je duimen dat de echo goed is!

    Weet helaas hoe het voelt, voor mijn zoontje ook 5 miskramen gehad. De 6e zwangerschap kreeg ik medicatie vanuit Gent. Gebruik jij ook iets, of al eens geprobeerd?
     
  13. SamirsVrouwtje

    SamirsVrouwtje Fanatiek lid

    20 jan 2015
    3.311
    1.893
    113
    Vrouw
    Jazeker!
     
  14. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Sterkte ik snap hoe je je voelt .
    hopelijk morgen gerust gesteld door mooie echo .

    @Nijntje01 welke medicatie kreeg jij van Gent voor herhaalde mk?
     
  15. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oh kan zooo met je mee leven en ga zeker voor je duimen ! Hoe laat heb je de echo ?
    Ga de angst maar vast accepteren want die blijft helaas :(
    Wel word het naarmate de tijd vordert dragelijker en zul je vast meer vertrouwen krijgen ..
    ik zelf heb om hulp gevraagd hier voor omdat ik ondanks de angst wel echt wil kunnen genieten en toch goed kan terug kijken op mijn zwangerschap , en ook voor een stukje rust hoe ik om moet gaan met de angst zonder dat het de overhand krijgt ..

    En het belangrijkste ,blijf vertrouwen en geloven want elke nieuwe zwangerschap is een nieuw kindje..
    hopelijk heb je morgen een top dag met als kers op de taart een kloppend hartje :)
     
  16. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw
    Ik weet het, ik ga mischien ook hulp vragen omdat ik het erg moeilijk vind. Eigelijk eerlijk ge zegt moeilijkere dan gedacht. Heb er letterlijk gewoon nachtmerries van of ik doe geen oog dicht.

    Vanmiddag pas om 15 uur, dus moet nog de hele dag wachten ook zucht haha. Dus ga zo maar een lange wandeling maken en het huis poetsen denk ik.

    Ik laat wel even weten hoe het gegaan is.
     
  17. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw

    Heftig he.. vertrouwen in je lijf is wel erg dan. Ik slik nu 3 maal daags progesteron dit omdat ik na onderzoeken dit tekort in mijn bloed. Dit zal ook kunnen zorgen voor geen of zowat geen eisprong, maar ook dat geen 1 eitje blijft plakken.
     
  18. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    342
    109
    43
    Vrouw

    Ach dat is ook vreselijk.. dan ga je eigelijk meteen uit van het ergste. Zo zie je maar dat kwaaltjes / bloedverlies niks zeggen.. het kan dus ook een goede zwangerschap zijn.
     
  19. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Vanaf eisprong tot 12 weken utrogestan en prednison. En tot 36 weken aspirine.
     
  20. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Hopelijk is die progesteron voor jou de oplossing! Sterkte met het wachten vandaag!
     

Deel Deze Pagina