Hoor ik nou twee hartjes of een echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Judy77, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Vraagje aan de zwangeren van een tweeling......
    Gisteren de Angelsound weer eens gebruikt. Het hartje was erg goed te horen, maar er leek een tweede "drum" in de zitten, bijna gelijk met dat waarvan we zeker weten dat het al twee weken het geluid van het hartje is......

    Mijn man maakt me nu lekker zenuwachtig dat het een tweede hartje is, maar op de 10 weken echo was echt maar 1 kindje te zien.

    Hoe klinken twee hartjes? Hoor je dat tegelijk of moet je echt afzonderlijk zoeken?

    Dames met een Angelsound en 1 kindje, hebben jullie ook een dergelijke echo-klank? Het zou toch wat zijn............
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij is dat de navelstreng die je hoort, die klopt namelijk ook en met hetzelfde ritme als het hartje van de baby.
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh, wauw, dat lijkt me een mooie verklaring!
    We horen het hartje al twee weken, erg vroeg eigenlijk. In het begin heel ver weg en onduidelijk, nu erg aan de oppervlakte en een stuk duidelijker. Nooit aan de navelstreng gedacht! Het is ook niet echt een afzonderlijk ritme, dus ik dacht al dat het een logische verklaring zou hebben....
     
  4. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je hoort het tweede hartje niet als echo.
    Het tweede hartje moet echt op een andere plek in je buik gezocht worden.
     
  5. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Caitlin dank! Ik ging er al wel vanuit, maar ja, manlief kan mij erg op de kast krijgen......hahaha....
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja, daar zijn mannen soms goed in, helemaal als we zwanger zijn :)
     
  7. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ah, ben dus niet de enige met zo'n ettertje thuis! Haha....gelukkig is de keerzijde dat ik gruwelijk verwend wordt....lief ettertje dus....
     

Deel Deze Pagina