Hopen op een derde, Man twijfelt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patty86, 14 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, Ik ben de trotse mama van 2 dochters. 1 van 6 jaar in groep 3 nu en nog 1 van 4 jaar in groep 1 alweer. Sinds de jongste naar school is kan ik alleen maar denken het kan toch nog niet klaar zijn, zo snel. Ik wil nog naar het knuffeluurtje, wandelen met de kinderwagen en tegelijkertijd genieten van mijn grote meiden. Toen een vriendin bekend maakte zwanger te zijn van de derde kan ik aan niks anders meer denken. Ik wil zo graag een 3e kindje.

    Even wat achtergrond,. Mijn oudste werd geboren in 2014 en ik was de eerste die een kind mocht krijgen. Ik heb me in die periode ook best wel eenzaam gevoeld als mama. Mijn dochter was het mooiste en liefste wat er is, en mijn lijf schreeuwde ik wil er nog 1. Manlief wilde dat ook maar wilde nog even wachten. We proberen het éën keer en het was raak. Toen kwam de jongste. Ze had zware reflux en heeft de eerste 3 maanden maanden van haar leven alleen maar gekrijst van de pijn en dat was echt 18 uur per dag. Ze stikte zowat in de borstvoeding. Ik had veel te veel. Uiteindelijk is ze met comfort voeding, medicatie en manuele therapie voor een verschoven nekwervel een gelukkige baby geworden. Die huilperiode heeft wel druk op de relatie gelegd. Uiteindelijk zijn we er sterker uitgekomen. Al vanaf 2017 hoopte ik dat er ooit nog een 3e zou komen. Manlief moest er niet aan denken. Ook was ons huis te klein, financieel etc. etc.

    Maar nu sinds vorig jaar zijn we verhuisd van een 4-kamer tussenwoning naar een groot hoekhuis met 6 kamers. Ook kreeg ik een nieuwe baan met veel meer salaris en een leaseauto. alles om het niet te doen viel weg. En nu wil ik zo ontzettend graag. Manlief twijfelt nog, hij had een plaatje met 2 kinderen. mijn ouders wonen nu dichtbij en ook mijn zus. Zij wil graag nog een 2e. (icsi traject en nog 1 embryo over). Ik heb ook leuk contact met andere moeders met kinderen. de situatie is nu zo anders. Ik verheug me zo op nog een kindje. Ik ben 34 jaar. ik probeer er niet teveel met man over te praten die moet echt schakelen zei die. Al had hij de bui al zien hangen toen we dit huis kochten. Ik heb altijd gezegd dat ik me niet compleet voel. Ik denk dat een afsluitende 3de dat wel doet. Ik kreeg mijn kids heel vlot op elkaar, geen spijt van want ze hebben veel met en aan elkaar maar het was erg druk. Boodschappen met baby en peuter, dubbele luiers, slaapritmes. Nu wil ik alles nog 1 keer heel bewust meemaken. ik hoop zo dat manlief akkoord gaat. Wie zit nog meer op het wachtbankje bij manlief
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik zit ook op t wachtbankje bij vriendlief.
    We willen allebei nog een kindje samen. De jongste is van ons samen, dus t zou voor mij dan mn 3e worden voor hem de 2e.
    Hij wil graag nog een aantal jaar wachten (3a4 jaar) ik zou dolgraag willen beginnen als ze 2 jaar is.
    Wij hebben nog 12 cryo's in bewaring, daarmee zouden we t dan willen proberen.
    Maar wij komen dus niet uit op een middenweg zodat we beide tevreden zijn:roflmao:
    T allerliefst zou ik nu al beginnen, helemaal omdat ik telkens droom dat ik zwanger ben, word er gek van:roflmao:
    Voor mij zou een 3e ook echt een afsluiter zijn, dan b3n ik echt wel compleet :)
     
  3. MoJo1986

    MoJo1986 Bekend lid

    2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook! Ik zou graag nog een derde willen, manlief ook maar ziet ook “bezwaren”. Vriendin van mij heeft ook een derde gekregen toen haar , inmiddels middelste kind, naar school ging en kan hier dan ook echt van genieten! In mei gaat onze jongste ook naar school... ik zie het al helemaal voor me om dan nog te gaan genieten van een derde zwangerschap en kindje...
     
  4. Nr3

    Nr3 Lid

    7 sep 2020
    62
    19
    8
    Vrouw
    Ik snap je helemaal! Hier even geduld moeten hebben voor m'n man klaar was voor de tweede. Ik heb geleerd: je verlangen uitspreken zonder te 'zeuren'. Dus benoemen wat je verlangen is en waarom. Zonder van hem te vragen dat hij hetzelfde voelt. Hij gaat overstag. Komt echt goed :D
     
    Patty86 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik vind de realiteit wel minder romantisch dan ik dacht haha, door die schooltijden en t gesleep met de baby en de dutjes die in het water vallen. Ook qua zwangerschap, hoogzwanger op de fiets met een 4 jarige achterop weer naar school leek mij vooraf mooier dan op dat moment. En nu hij op school zit is het maar stil overdag met een baby. Was zo gewend aan t geklets van hem overdag.
    Ik vind het wel een beetje saai zo zonder de oudste hihi

    Overigens hoop ik juist op minder leeftijdsverschil, maar goed: man wil niet helaas... 2 is voor hem goed
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.984
    5.816
    113
    Oh ik heb het wel als heerlijk ervaren, die derde baby. Was ook de makkelijkste van de 4, dat scheelt. Heb echt wel genoten van haar babytijd. :)

    Ik hoop voor jullie dat de mannen bijdraaien, hier duurde het ook even ;).
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik denk dat de mijne t ook wel een pracht idee vind pas te beginnen aan een 3e als de nu jongste naar school gaat, ik denk alleen dat ik mezelf dan te oud vind:oops:
    Ik mag niet zeuren, want ik ben nu 30:rolleyes:
    Maar t is toch een dingetje..voor mij dan..
    En idd hoogzwanger op de fiets, nou heb ik dat ook gedaan tijdens de zwangerschap van de nu jongste, maar prettig was t niet.. en dan was t alleen maar om naar een vriendin te fietsen voor mn nagels:rolleyes:

    Nee ik hoop echt dat mn vent bij draait en toch ook wil starten als ze 2 jr is ofzo:p
     
  8. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Dat vind ik het moeilijkste. Ik heb een nieuwe baan dus wil sowieso wachten tot in het nieuwe jaar om te gaan proberen. Maar de angst dat man misschien nee zegt maakt het zo zwaar. Ik probeer er daarom nu niet teveel over te praten, maar oh wat moeilijk.
     
  9. MoJo1986

    MoJo1986 Bekend lid

    2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    klopt idd, er zullen ook zeker lastigere dingen aan zetten. Nu hebben we alle vrijheid zonder slaapjes ed! Maar school is op loopafstand, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar er zijn dingen om goed over na te denken!
     
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Dat is ook het belangrijkste argument van mijn man. Heb ik er nog zin in. Weer slaapjes, flessen, luiers terwijl we het net makkelijker hebben.
     
  11. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Mijn derde is nu ruim 3 maanden en ik vind het fantastisch
    Mijn man moest er ook lang niks van hebben, vond het onpraktisch en wilde meer tijd voor zichzelf. Uiteindelijk toch overstag gegaan en ik was meteen zwanger.

    Mijn oudste 2 zitten op school en overdag heb ik mijn jongste thuis, zo gezellig. Ik kan ook zo genieten van alles omdat ik weet dat dit voor het laatst is allemaal. De nachten vallen me ook mee, ze gaat gewoon mee in onze flow van het gezin en het werkt prima.

    Bij mij hielp het dat mijn man zou nadenken aan de leuke dingen van een derde ipv alleen bezwaren te zien.
     
  12. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Manlief en ik zijn vandaag 10 jaar getrouwd en gaan vanavond uiteten. Ik hoop dat we het er dan ook nog eens goed over kunnen hebben. De vorige keer was ik binnen 2 weken zwanger. Ik snap dat hij daarom wat terughoudend is. Ik heb hem nu gezegd dat ik hoop dat hij ja zegt en dat hij dan het moment van proberen bepaald. Vanaf januari had ik in mijn hoofd maar als hij maart wil is dat ook prima. Ik wil hem ook de ruimte geven voor zijn gevoel. Een definitieve nee zou ik heel slecht trekken. Ergens voelt mijn drang om er nog 1 te krijgen groter dan zijn ik vind het prima zo argument. lastig dit hoor. ik hoop dat we snel op 1 lijn zitten.

    Emm27 kwam bij jou ook het initiatief voor een 3e vandaan? Mijn kids zitten ook op school. Wil zo graag nog 1 keer genieten, ons gezin compleet maken.
     
  13. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ja helemaal van mij. Mijn man wilde altijd maar 2 kindjes en was er stellig in.
    Ik heb de kwesrr baby 3 ook wel een tijd laten rusten? Maar op een gegeven moment was het nu of nooit voor mij (ivm mijn leeftijd en leeftijdverschil met de andere 2) en toen vroeg ik of hij er serieus over wilde nadenken.

    Nu is hij dolgelukkig en trots op onze jongste, ze hoort er helemaal bij en ze is echt een aanvulling op ons gezin. Nu voelen we ons ook compleet en is bij mij die onrust weg. Een vierde zal hier nooit komen.
     
  14. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik heb je verhaal op de achtergrond gevolgd. Heb je het er nog met je man over kunnen hebben? En wat was zijn reactie?
    Ik snap je gevoel goed. Wij hebben al 3 kinderen en ik heb een sterke wens voor een 4e. Mijn man vindt het zo ook wel goed. Maar een 4e is welkom. Bij mij ligt dat anders, ik voel ons gezin nog niet als 'af'.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    #15 Maan14, 20 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2020
    Wij willen ook voor een 3de kindje gaan. Zoon geboren in 2014 zware zwangerschap vroeg geboorte en hel periode er na. Uit eindelijk na 4 jaar zwanger mogen raken via icsi. Hier voor iui en daar voor natuurlijk geprobeerd. En nu met onze jongste is alles zo relaxed zo genieten. Dat we gekozen hebben om niet aan de anticonceptie te gaan en lukt het naar een jaar niet. Hebben we nog 2 cryo's. Of ik dit keer echt weer de hele mmm in zou willen gaan weet ik nog niet.

    Verder ben ik de gene die hier beren op de weg ziet. En is mijn man juist de gene die met het idee kwam.
     
  16. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Huh, je tekst is ineens afgelopen. Denk dat er iets niet goed ging.;)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Oepsss :eek:
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat leuk om te lezen dat jullie ook voor een 3e kindje willen gaan!
    Hoop dat t lukt :)
    Ik wil ook niet weer ivf doen, dus wij gaan de overgebleven cryo's gebruiken, lukt t niet is t goed zo :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  19. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Wat spannend Maan14 en Kimmetjuh. Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken. Man is langzaam aan het bijdraaien. Zegt soms ook dat het hem leuk lijkt maar dat hij het ook echt wel een stap terug vindt. Hij is er nog niet uit dus. Ik hoop nog even verder. Ik probeer er deze week echt minder over te praten. Hopelijk kunnen we eind deze week de knoop doorhakken.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat fijn meis dat ie begint bij te draaien!
    Ik hoop met je mee dat jullie gauw gaan starten :)
     

Deel Deze Pagina