Hormonaal

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Josje1004, 10 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Afgelopen december had ik onverwachts een positieve test in handen. Mijn vriend heeft 3 jaar geleden chemo gekregen en daardoor weinig zaad, hoewel wel actief. We kwam in aanmerking voor ICSI maar besloten het toch zelf nog even te proberen. Met geweldig resultaat dus. Tot ons verdriet kreeg ik met 6 weken een miskraam.

    De positieve kant was dus dat het kan! Nu heb ik gisterochtend voor het eerst weer positief getest, een vaag streepje, maar toch zichtbaar. Vorige week had ik al een voorgevoel dat het zo zou zijn, gek genoeg, dus ik ben al een week volle bak positieve gedachten naar m’n kleine mini aan het sturen, dat het zo welkom is. Ik voel me zo dankbaar dat het zo snel nog een keer gelukt is. Nu duimen dat het deze keer bij me blijft, spannend hoor.

    Nu heb ik eigenlijk sinds gisteren direct last van wat lijkt op bandenpijn. Zure krampjes richting m’n liezen. Ook voel ik me emotioneel instabiel, heb ik een korter lontje op m’n werk en huil ik snel. Van de leg dus. Herkennen jullie dit uit je vierde week? De vorige keer was ik niet zo emo.

    Ook ben ik benieuwd vanaf wanneer het streepje op moet lopen qua zichtbaarheid? Ik had een late ovulatie deze maand (23/2).

    Anyway, ik wilde m’n geweldige nieuws even delen, nu ik dat in het echt nog niet doe. En ben benieuwd naar jullie ervaring.

    Groetjes Josje
     
  2. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je positieve test, en wat verdrietig van je eerder miskraam! In week 4 had ik ook heel veel krampjes en steekjes. Hormonaal merk ik tot nu toe niet superveel, misschien iets emotioneler maar niet heel veel meer dan normaal voor mijn gevoel verder ofzo.

    Als je de 23e je eisprong had ben je nu 15 dpo volgensmij. Het kan erg per test verschillen hoe donker het lijntje is en ook de dag van innesteling kan verschillen en dat heeft ook invloed op hoe snel je een streepje ziet en hoe donker die dan is. Als je nu nog een super licht streepje hebt en je inderdaad 15 dpo bent heb je misschien een late innesteling gehad. Bij mij waren op 10/11 dpo de streepjes duidelijk zichtbaar zonder te turen, maar pas rond 18 dpo was het teststreepje gelijk aan de controlestreep. Maargoed dit zegt verder niks want kan echt voor iedereen anders zijn.

    Hoe dan ook hoop ik dat jouw testen de komende dagen mooi oplopen en dat jullie over 8 maanden een gezond kindje in jullie armen hebben!
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  3. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor je liever reactie. En jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! De vorige keer had ik misschien ook een late bevruchting, want toen had ik een innestelingsbloeding op de dag nadat ik ongesteld had moeten worden, terwijl het volgens mij een stuk eerder had moeten zijn. Of het was geen innestelingsbloeding natuurlijk. Maar toen had ik de volgende ochtend een licht streepje en drie dagen later een donkerdere.

    Ik ga in het weekend, zondag ofzo, pas weer testen denk ik. Als het lukt;) Ik vind het in elk geval fijn dat ik symptomen voel nu. Super bedankt voor het meedenken!
     
  4. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Inderdaad een heel goed idee om er even een dagje tussen te laten zitten voor je weer test hoor(als dat lukt haha)! Ik heb echt veel te lang steeds iedere dag getest, en dan zag ik soms geen verschil tussen 2 testen en dan zat ik meteen enórm mega in de stress terwijl er niks aan de hand was achteraf haha. Heel veel succes in ieder geval!
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  5. cappuchino

    cappuchino Actief lid

    1 mrt 2022
    166
    145
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!
    Ik herken je klachten. Ik heb deze zwangerschap ook erg last van mijn hormonen. Echt niet leuk! Vooral geirriteerd en boos ben ik snel. Ik herken dit wel van andere zwangerschappen, maar lang niet zo vroeg! Ik voelde dus wel direct dat dit mijn hormonen waren. Vooral het schuldgevoel achteraf incl huilen, haha.
    Ik heb ook al heel erg veel krampjes en steken etc. Het is bij mij wel mijn 5e zwangerschap (2 miskramen) en ik heb het idee dat het nu allemaal veel sneller gaat. Ik kan mijn spijkerbroeken al niet eens meer aan, dan heb ik eind van de dag ontzettende pijn in mijn buik. Ik vraag me soms echt af hoe ik deze 8 maanden nog door moet komen zoveel last ik soms nu al ervaar. Ook de bandenpijn is bij mij al erg heftig.
    Maarja we klagen niet!:D

    Overigens heb ik zelf niet de oploop getest. Ik heb er twee testjes tegenaan gegooid. (alhoewel, eerst nog wat nega testjes gehad hehe) op precies 14 DPO testte ik voor t eerst positief. Op 17 DPO was de streep stukken duidelijker aanwezig en daar heb ik het bij gelaten.

    Heel veel succes! Ik hoop dat alles goed gaat deze keer!:thumup:
     
    Josje1004 vindt dit leuk.
  6. Josje1004

    Josje1004 Lid

    2 dec 2021
    87
    51
    18
    Vrouw
    Ik lees ook wel meer terug dat de banden pijnen in week 4 en 5 erg kunnen zijn. Hoeft hopelijk niet te betekenen dat het zo blijft. Ik draag ook nu al meteen liever geen spijkerbroek omdat het toch wat strak zit bij m’n baarmoeder en ik daar juist de ruimte wil hebben:)

    Fijn dat jij de hormonen en het schuldgevoel herkent, ik had er gisteren iets minder last van. Dus hopelijk verschilt het per dag! Bedankt voor je reactie en succes met je kwaaltjes. En natuurlijk gefeliciteerd!
     
  7. cappuchino

    cappuchino Actief lid

    1 mrt 2022
    166
    145
    43
    Vrouw
    Hier is het ook elke dag anders inderdaad. Gister had ik nergens last van. Gelukkig maar!!
    Ik merk wel dat het in combinatie met vermoeidheid nog erger is, dan kan ik echt helemaal niks hebben.:|
     

Deel Deze Pagina