hormonenstaafje vroeger uitgewerkt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gwendy, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendy

    Gwendy Lid

    10 jan 2006
    6
    0
    0
    Hoi, ik heb eens een vraagje. Ik heb een hormonenimplantaat, zo'n staafje, dat voor 3 jaar werkt. Nu, dit zou normaal aflopen eind maart.

    Maar, de laatste week heb ik allemaal verschijnselen, waardoor ik denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn.

    Heeft iemand al eerder iets gehoord over een te vroege uitwerking van zo'n staafje?

    De dingen die zo anders zijn dan normaal:
    enorm veel last van winderigheid
    ik slaap heel veel
    moet 4 dagen niet naar het toilet en zit er vervolgens een hele dag op
    constant een vage pijn laag in m'n onderbuik
    beetje hartkloppingen, nogal een onrustig gevoel
    normaal heb ik voor m'n regels altijd 2 dagen hoofd- en rugpijn, maar die zijn nu weggebleven

    Ik heb hier nu 1 week last van en moest normaal gisteren ongesteld worden. Heb met het hormonenstaaltje 2 jaar onregelmatig geweest, maar het laatste half jaar heeft m'n cyclus zich terug hersteld.

    We zijn helemaal niet aan het proberen om zwanger te worden, dus het is niet dat ik er mee bezig ben of zoek naar symptomen, maar vorige week, toen ik de eerste dag zo'n raar gevoel kreeg, dacht ik onmiddelijk aan een zwangerschap.

    Wat denken jullie?
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sja, stel dat je wel zwanger bent, dan zou je het pas over een kleine week kunnen testen dus daar heb je nu nog niets aan. Is het staafje nog wel goed te voelen in je arm? Zo niet, dan zo snel mogelijk de huisarts om raad vragen.

    Groetjes van Kiki
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik dachtaltijd dat zolang het staafje er in zat, dat je dan Tijdelijk onvruchtbaar was, en dat wanneer het staafje eruit gehaald werd dat je dan direct weer vruchtbaar was....tenminste dat had ik eens gelezen.
    Daar zat ik dus goed naast.

    Ik heb een poosje geleden op het nieuws gehoord dat bij het inbrengen van het staafje er vaak wat mis ging en dat later bleek dat het staafje niet in je arm terecht was gekomen maar nog in de injectie spuit zat.
    Daardoor waren er veel vrouwen "ongewenst"zwanger geworden.
    Ik geloof dat het een aantal maanden geleden op het nieuws was.

    Verder heb ik er blijkt maar weer totaal geen verstand van.
    Ben benieuwd hoe het je verloopt

    Groetjes
     
  4. Gwendy

    Gwendy Lid

    10 jan 2006
    6
    0
    0
    Ik weet wel zeker dat het er zit, het zit er al meer dan 2.5 jaar en ik voel het ook! Goeie tip trouwens kiki, om dat ook eens te checken, maar het zit er nog hoor.

    Als ik mijn huid er rondom strak trek, zie ik het ook gewoon zitten zelfs. Dat was in het begin niet zo, maar blijkbaar komt het na verloop van tijd wat meer naar de oppervlakte.

    Normaal scheidt dit staafje constant een bepaalde hoeveelheid af, waardoor je dus inderdaad onvruchtbaar bent. Ik ben nu alleen maar aan't twijfelen of het misschien een ietsje teveel heeft afgescheiden, waardoor het al op/leeg is.

    Ik wacht het nog even af en anders doe ik binnen een tijdje gewoon een test. En moest die positief zijn, dan zouden we heel blij zijn hoor, ook al is het niet gepland.

    Het is ook echt raar, normaal zou ik nooit zo snel gaan denken dat ik zwanger ben, maar nu ... Ken je dat, dat er zo ineens een gedachte door je hoofd schiet? Zo ging het eigenlijk... En het leek me ook zo logisch toen die gedachte opkwam, ik werd er ook niet paniekerig van.

    We zien wel hoe het loopt, ik vind het gewoon een beetje raar, dat dit gevoel zo plotseling is opgekomen.

    Bedankt alvast voor jullie reacties!

    G.
     
  5. Gwendy

    Gwendy Lid

    10 jan 2006
    6
    0
    0
    Ben nu m'n tweede dag overtijd. Nog steeds geen teken van ongi. Heb wel een beetje hoofdpijn nu, dus het kan wel zijn dat ze eraan zitten te komen.

    Heb nog steeds veel last van winderigheid, jammer genoeg is die ook heel luidruchtig.

    Heb een beetje een tintelig gevoel in mn tepels, maar verder geen extra gevoelige borsten. Heb trouwens vorige week ook 1 keertje afscheiding gehad met een beetje bloed. Verder niets.
    Heel soms ook een propje afscheiding, glazig maar ondoorzichtig, een beetje zoals eiwit.

    ik heb vorige maand, tijdens m'n ongi wel medicijnen moeten nemen. Misschien hebben deze een invloed gehad op m'n cyclus? Of op de werking van de hormonen...

    Stiekem begin ik al te hopen dat m'n staafje z'n werk niet goed meer doet...

    Groetjes G.
     
  6. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    spannend hoor. en gelukkig dat je stiekum het toch gaat hopen is al een goed teken hoor...

    Durf je nog niet te testen?

    lieke.....
     
  7. Gwendy

    Gwendy Lid

    10 jan 2006
    6
    0
    0
    Nee, daar wacht ik nog effe mee, omdat het gewoon zo'n kleine kans is.

    Hoewel ik het scenario momenteel echt heel raar vind. Ik ben zo eens gaan terugkijken en terugrekenen en het zou zonder anticonceptie echt op m'n meest vruchtbare dag verwekt zijn, 2 dagen voor de eisprong. En het rozige witverlies was op de dag van innesteling. (weet ik nog omdat ik toen nog gedacht heb: raar, da's veel te vroeg - nu denk ik dat het dus wel eens innesteling geweest kan zijn)

    En ook omdat ik bij die eerste buikpijn en misselijkheidsvlaag spontaan dacht: "ik ben zwanger!", hoewel ik toen nog 5 dagen voor m'n ongi was.

    Ik merk nu ook van mezelf dat ik er sinds een paar dagen constant mee bezig ben, maar probeer toch m'n hoofd koel te houden. Hoewel dat niet echt gemakkelijk is...
     
  8. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik zou gewoon testen...je bent tenslotte al 2 dagen overtijd. Ben heel nieuwsgierig en hoop voor je dat je gelijk hebt, want volgens mij zie het al helemaal zitten ;)
     
  9. Gwendy

    Gwendy Lid

    10 jan 2006
    6
    0
    0
    Ja, dat is ook wel zo!

    Waar ik eerst van dacht: " ach ja, als het zo is, no prob, dan is het zo!"
    Denk ik nu: "Ik hoop echt dat ze niet doorkomen!" ;)

    Ben nu dus derde dag overtijd. Loop continu naar toilet om te checken, steeds niets... en ik heb ook niet het gevoel dat ze eraan zitten te komen.

    Betrap me er nu ook op dat ik begin te zoeken naar symptomen: in de spiegel checken of m'n tepels niet donkerder worden e.d.

    Vind het wel een beetje spannend!
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    zoooo het word echt spannend zeg!

    Hou ons op de hoogte!

    Hihi raar eigenlijk he, je bent eerst niet bezig om zwanger te worden, en dan gebeurd er iets, en nu kan je niet meer aan iets anders denken.

    Moedergevoelens denk ik hihi
     
  11. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nou mijn ex zijn collega en die zijn vriendin had ook inplanon en die was dus wel zwanger geworden binnen een half jaar na dat het geplaatst was.
    En jawel hij zat ook nog in haar arm....en ze wist niet eens dat ze zwanger was, want ze dacht dat de menstruatie uit bleef door het staafje.

    En sterker nog ze is bijna op haar werk bevallen, maar dacht dat ze enorme buikgriep kreeg en is naar huis gegaan en op bed gaan liggen.
    Toen de kramp zo hevig werd dacht ze dat ze de wc niet meer ging halen en is boven een prullebak gaan hangen en daar is haar zoontje in geboren.
    Gelukkig was haar vader thuis, maar die heeft de schrik van zijn leven gekregen.
    Het was net een horrorfilm zei die.
    Gelukkig is alles kerngezond, maar ik heb haar 2 weken voordat ze bevallen is nog op een etentje op het werk gezien en je zag verder niks aan haar.

    Dus ik zou maar wel een test doen en 3 dagen overtijd dus het kan wel.
    In ieder geval succes!

    Groetjes
     
  12. Gwendy

    Gwendy Lid

    10 jan 2006
    6
    0
    0
    @AnnaS: was het staafje dan gewoon al uitgewerkt? Of was dit in combinatie met bepaalde medicamenten? Of gewoon niet gewerkt vanaf 't begin? Moest je dat weten ...

    Buiten jouw verhaal en nog 1 ander heb ik nog niets gevonden over het (nadat het wel degelijk correct geplaatst was) slecht werken of te vroeg uitgewerkt zijn van implanon. Die andere had het na 2.5 jaar, uitgewerkt, laten verwijderen

    Vandaag dus vierde dag overtijd. Heb nu niet echt nog kwaaltjes. Buiten melkachtig witverlies, een beetje jeuk aan m'n borsten en af en toe een steekje in m'n buik, vooral rechtsonder. Het is vooral m'n voorgevoel dat ik dus al had van voor ik overtijd ging dat nog altijd even groot is.

    Maar, ik wacht zeker nog tot na het weekend met testen. Want m'n ongi waren nog maar sinds een half jaar terug regelmatig, dus, misschien wijken ze gewoon nog eens af.

    Ik vraag me alleen af nu, stel dat ik zwanger ben, zou dit staafje dan schadelijk kunnen zijn voor het vruchtje?

    Bedankt voor jullie lieve en steunende reacties! Is echt heel tof en niet zo vanzelfsprekend, omdat er velen zijn die zo hard proberen en waar het niet direkt lukt, kan ik best begrijpen dat het heel pijnlijk moet zijn om dan te lezen dat er hier iemand zit die misschien ongepland zwanger is.

    Omdat het zo'n kleine kans is, heb ik dit nog met niemand echt besproken.Wel met m'n vriend natuurlijk, maar niet met m'n vriendinnen ofzo, omdat er onder hen toch ook wel enkelen gericht aan het klussen zijn. Dus als ik daar met mijn verhaal kom, dan is dat voor hen misschien wel pijnlijk of frustrerend en dat wil ik hen besparen. Terwijl jullie er nu misschien wel mee zitten...

    Daarom ... van harte bedankt voor jullie reacties.

    Ik wil jullie ook heel veel succes en moed toewensen! Ik gun het jullie allemaal van harte! En voor hen die zwanger zijn: een hele dikke proficiat natuurlijk!!!!
     

Deel Deze Pagina