Hormoonspiraal en vruchtbare afscheiding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kato98, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Hey! Ik heb een vraagje. Ik heb sinds bijna 3 maand de Kyleena en merk nu dat ik van die doorzichtige, rekbare afscheiding heb. Na wat opzoekwerk, blijkt dat een teken van mijn eisprong te zijn. Ik weet dat je met een spiraal nog een eisprong hebt, maar het hormoonspiraaltje zorgt er toch voor dat het slijm thv de baarmoederhals dikker en taaier wordt, zodat die niet/minder doorgankelijk is voor zaadcellen? Dus is het dan normaal dat ik toch deze afscheiding heb? Hoe zit het bij andere vrouwen met een hormoonspiraaltje? Hebben jullie ook nog steeds vruchtbare afscheiding?
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Volgensmij heb je alleen bij de koperspiraal je eisprong. Alle hormonale ac zou dit tegen moeten houden.

    Dat wil niet zeggen dat je verder geen variatie in afscheiding kan hebben ;)
     
    Kato98 vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ik had met mirena ook gewoon eisprong en iets meer (slijmerige) afscheiding rond die tijd, maar het was wel minder dan 'normaal'. Dat wil dan overigens niet zeggen dat het ook echt 'vruchtbaar' slijm is, in de zin dat het 'ideaal' is voor zaadcellen. Ik heb met mijn koperspiraal nu ook gewoon 'vruchtbare' afscheiding rond eisprong, maar ook de koperspiraal maakt het slijm moeilijk doordringbaar voor zaadcellen.
     
    Kato98 vindt dit leuk.
  4. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Gynaecoloog heeft me tijdens de eerste consultatie verteld dat hormoonspiralen bij sommigen de eisprong tegenhouden, maar lang niet bij iedereen. Dat is niet hoe een spiraaltje zwangerschap voorkomt.
     

Deel Deze Pagina