Hotel Maspalomas Princess / Tabaiba Princess

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luna86, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Wie is er in één van bovenstaande hotels geweest op Cran Canaria? We zien dat ze recent zijn opgeknapt dus ga er eigenlijk vanuit dat het alleen maar positiever geworden is. Ik twijfel alleen welke van de twee hotels we het beste kunnen pakken. Qua prijs maakt het niet veel uit zag ik.

    We willen in de meivakantie gaan. Andere goede aanraders zijn ook welkom. :)

    Budget rond de 2500/3500 voor +_8 dagen all in met 4 pers.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    @consider Ik zie dat jullie in het sunrise Royal Makadi resort zijn geweest en dat je dat kunt aanraden. Kun je mij er wat meer over vertellen?

    We hebben nu een optie staan voor de meivakantie maar ben wel even benieuwd naar jouw persoonlijke ervaring. Ben je zelf ook in de meivakantie geweest? Hoe was de temperatuur en hoe was het eten en drinken?
     
  3. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Ik ben ergens rond 2013 in Maspalomas Princess geweest. Net na de renovatie in ieder geval.
    Schitterend hotel, echt een aanrader. Lekker chique, maar ook niet overdreven.
    Het zwembad en restaurant zijn heel rustig, vooral oudere mensen. Wij vonden het fijn, omdat we toen nog geen kinderen hadden.

    Let wel op, verboden voor kinderen onder de 18 ;)
     
  4. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Oh nee, ik vergis me.
    Wij waren in Princess Playa del Ingles ;)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn er in februari geweest. Overdag prima te doen. s'Avonds wel frisser en moest je wel een jasje aan.
    In mei is het een prima temperatuur!
    Hotel vonden wij erg prettig. Keurige ruime kamers! Het is een ruim opgezet complex.
    Eten vonden wij prima, er was erg veel keuze...en we zagen ze keer op keer het eten controleren.
    Ook zijn er verschillende ala carte restaurants waar je gratis kunt reserveren.
    Het strand loopt erg geleidelijk af in zee. Iets verderop is een prachtig rif om te snorkelen.
    Enige negatieve vond ik de temperatuur s'avonds in februari.
    Makadi bay heeft verder geen centrum, maar met een taxi ben je zo in Hurgada.
    Qua prijs kwailiteit vond ik het een goed hotel, we zijn wel in veel luxere hotels geweest in andere landen, maar die zijn ook duurder....maar dit hotel is echt prima. De kids willen graag nog een keer heen, maar ik ga eigenlijk nooit terug naar hetzelfde hotel.
    Wat wil je verder weten?
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Super bedankt voor je reactie! Daar heb ik echt wat aan. :)
    Hadden jullie een familie kamer en toevallig aan het zwembad?

    Ik ben eigenlijk een beetje angstig om naar Egypte te gaan. De Canarische eilanden zou dan voor mijn gevoel een veiligere optie zijn, alleen is de temp daar lager en zijn de hotels veel duurder. Dan bewaar ik de vakantie liever tot december en dan langer en verder. In Juli gaan we ook op vakantie. Luxe probleem natuurlijk ;)
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden inderdaad een familiekamer uitkijkend op glijbanen zwembad.
    Vond de beveiliging erg goed. Zowel op de luchthaven, roadblocks en voor je het hotel complex in gaat.
    Was voor ons ook de eerste keer Egypte, en ook al extra vakantie.
    Wij zijn verder niet de stad in geweest, gewoon een weekje op t resort gebleven.
     
  8. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Wij zijn vorige jaar in Lopesan Baobab geweest, een aanrader! Wat ik wel miste was een speeltuin. Er is een kinderbad, maar geen glijbaan voor oudere kinderen. Maar de sfeer is heel relaxed, geweldig eten en super schoon.
     
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    @sillies die gaan we nu niet redden met ons budget maar hij staat zeker op onze lijst om een keer naar toe te gaan.
    Welke periode ben jij geweest? Ik vind het zo zonde als het weer een beetje net wel/ net niet is. Egypte komt op 2200 euro, all in voor 8 dagen. Baobab komt op 3400 met ontbijt en avondeten voor 7 dagen. Voor een extra vakantie vind ik dat voor nu echt te veel geld.
     
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Wij zijn in augustus geweest, was toen heerlijk weer. Was bang voor hitte, maar door de wind viel dat mee. Maar kans dat het in mei door die wind nog wat fris is. Het zwembad daar is trouwens wel verwarmd!
    Wij waren vorige jaar rond 3300 euro kwijt voor 8 dagen half pension. Hebben toen vroeg geboekt, vandaar die prijs, is normaal duurder in augustus. We waren 10 jaar getrouwd, net verhuisd en jaar daarvoor niet weg geweest, dus we wilde even nergens naar hoeven kijken. Normaal betaal ik dat liever ook niet voor een zonvakantie van 8 dagen. We hebben nu Kreta geboekt, 8 dagen all-in voor 2200 euro.

    Ik zou trouwens graag naar Egypte gaan, daar kan je mooi snorkelen! Vond Gran Canaria zelf helemaal niks, hotel geweldig, maar verder niet.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  11. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik was vorige maand met mijn vader in Maspalomas Resorts by Dunas. Dat zijn bungalowtjes. Heel schoon en netjes, werd ELKE dag even schoongemaakt, echt top. Animatie overdag en 's avonds voor de kinderen en daarna ook voor de volwassenen, elke dag ander programma. Eten was PERFECT. Heerlijk, veel, vers, veel fruit, heel veel keuze, elke dag anders!! Echt bizar, van de week dat we er waren hebben we echt elke dag wat anders op. Super kwaliteit. De all in drankjes waren ook goed, ook merken alcohol dus geen goedkope troep. En een lekker zwembad met veel plek! Dus dat was echt wel een aanrader!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  12. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Wij zijn 2 jaar geleden bij Tabaiba princess geweest.

    Wij vonden het een heerlijk hotel. Altijd (midden in hoogseizoen) meer dan voldoende plek bij het zwembad. Nadeel is wel dat de parasols vast staan en dus niet met de zon mee kunnen verplaatsen. Aan de ene kant tegels bij het zwembad en aan de andere kant kleine keizels/zand.

    Eten was ook goed. Hele fijne kamers. Nadeel vond ik wel dat om 23 uur het licht op de balkons uitgaat. Die kan je dan ook niet meer aandoen. Mocht je dus graag lang op het balkon zitten dan kan je beter een klein lampje meenemen.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    @dreames dank je wel voor je reactie. Klinkt allemaal heel positief:)
     

Deel Deze Pagina