Houden jullie rekening met allergie van een ander kind?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door charliebradbury, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charliebradbury

    charliebradbury Bekend lid

    14 okt 2013
    986
    54
    28
    #1 charliebradbury, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2015
    Ons kind heeft een ernstige allergie voor pinda ei en noten.
    Waardoor we vaak tegen dingen aanlopen die best vervelend zijn voor hem maar ook voor de kinderen in zn klas, die moeten altijd rekening met hem houden enzo.
    Ik ben de ouders hiervoor ook enorm dankbaar dat ze dit doen!
    Maar ik vind het wel vervelend als daardoor dingen niet kunnen in de klas....
    Nu zit hij in groep 2 en is het nog niet zo erg, maar als ze straks groter zijn zal het wel vervelend worden....
    En het is altijd spannend als er weer nieuwe kinderen in de klas komen, want je moet altijd hopen dat de ouders van het kindje hier ook aan willen meewerken...

    Nu was ik wel benieuwd zouden jullie rekening houden met een allergie van een kindje bij jullie kindjes in de klas?

    Groetjes charlie
     
  2. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Ja, hoor! Zou daar echt wel rekening mee houden. Hartstikke sneu als zo'n kindje helemaal verdrietig is omdat ie iets niet mag hebben.
     
  3. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Absoluut! Hier 3 schoolgaande kids en in elke klas zit er wel 1 of 2 kindjes met een allergie of intolerantie. En niet alleen ik, maar ook de andere moeders houden hier allemaal rekening mee! Idd heel sneu als een kindje niks krijgt omdat ie het niet mag. En als je het weet is het een kleine moeite om ff iets te halen wat ze wel mogen toch?
     
  4. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ja hoor, maar mijn kind is er ook een waarmee rekening gehouden moet worden omdat hij geen gluten mag ivm coeliakie.
    Ik weet eigenlijk niet beter omdat mijn man een allergie voor noten en pinda's heeft en mijn dochter pas recent weer zuivel en gluten mag eten.
    Wij zijn dus een gezin om rekening mee te houden. Niet altijd handig maar gelukkig zijn er veel mensen om ons heen die daar rekening mee houden. En zo niet dan zorg ik er zelf voor.
    Ook op school trouwens. Als er geen rekening met de kindjes wordt gehouden dan hebben ze een eigen trommeltje waar iets lekkers voor hun in zit.
     
  5. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik denk het wel, maar ik heb geen idee in hoeverre sommige ouders dat vragen. Als mijn kind tussen de middag thuis een boterham met pindakaas wilt eten, dan ga ik dat haar niet verbieden.
     
  6. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ook een geregeld terugkerend topic ;)

    Ik zou er wel rekening mee willen houden door middel van extra hygiene, hetgeen mee naar school gaat als tussendoortje, tractatie etc, maar ik ga mijn kind geen dingen verbieden thuis.
     
  7. penseel

    penseel Niet meer actief

    Ja. Zou mijn best doen.

    Wel kan ik nooit een garantie geven heb zelf een hoofd als een vergiet en het zou voor kunnen komen dat er dan toch pindakaas op het brood gaat.


    Mijn mening is wel meer bij gesteld dan eerst. Mijn zusje is ook voor veel dingen allergisch en is al een paar keer via een ambulance weg gehaald van wegen een allergische reactie.

    Ook zoon heeft allergie katten huismijt en denk ook voor andere dingen. Hij kan spontaan netelroos krijgen. Of met hooikoorts dan heeft hij die pilletjes nodig.


    Het is erger geworden bij hem net zoals het bij mijn zusje ook het geval is. Was niet allergisch als kind wel voor hooi enzo maar niet voor cosmetica producten nu zitten er bepaalden E nummers in en daar is ze dus allergisch voor ze moet vooralles neutralen middelen gebruiken zonder dat E nummer.

    Dus ja. Maar ik ben en blijf en mens die wat kan vergeten. ( niet expres )
     
  8. charliebradbury

    charliebradbury Bekend lid

    14 okt 2013
    986
    54
    28
    Snap ik wel is er dan een kans dat mijn kind hier wel op reageerd
     
  9. Teddy26

    Teddy26 Niet meer actief

    Tsja dat is een goeie.
    Ik zou uiteraard geen brood met pindakaas meegeven of met een ei o.i.d.
    Maar ik weet heel eerlijk gezegd niet in hoeverre het kind er last van kan hebben als mijn zoon thuis een handje pinda's eet en daarna op school speelt met het kind. Zit het dan nog in zijn mond? Of onder zijn nagel als hij in zijn mond heeft gezeten? Dan kan je wel tandjes poetsen, maar ik kan niet in de gaten houden of hij in zijn mond zit en dan als een malle zijn handen wassen. Wat als hij knoeit op zijn trui?

    Je vraagt nogal wat aan de andere ouders, mits het zo'n extreme vorm heeft dan. Een boterham met pindakaas uit de lunchbox laten is wel het minste wat je kan doen maar de rest?:)
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zeker, op schooldagen gewoon de pindakaas in de kast laten.
     
  11. Onje

    Onje Niet meer actief


    Dit
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit wilde ik schrijven.
    Als mijn kind bijv tussen de middag een gebakken ei zou willen eten of een boterham met pindakaas dan zou ik dat niet verbieden want dan heeft het teveel betrekking op mijn prive leven.
    Met traktaties ed zou ik geen moeite hebben om daar rekening mee te houden.
    Maar ik ben ook wel een type die mijn kind gewoon een eierkoek mee naar school zou geven zonder daar verder over na te denken.
     
  13. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Tjah, dat vind ik dus lastig. Ik ga mijn kind niet verbieden om bepaalde dingen niet te eten of te drinken thuis, omdat een kindje in de klas daar last van kan krijgen. Wel zal ik het proberen om dus datgene idd niet mee te geven naar school.
     
  14. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik zou er wel rekening mee houden. De angst lijkt me verschrikkelijk als ouder van een kind met een allergie die zeer ernstige gevolgen kan hebben.

    Als ik weet dat wij (verjaardags)visite krijgen met bepaalde allergieen /intoleranties dan bak ik ook iets dat geschikt is voor hen zodat ze ook gewoon mee kunnen doen.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit wilde ik schrijven.
    Als mijn kind bijv tussen de middag een gebakken ei zou willen eten of een boterham met pindakaas dan zou ik dat niet verbieden want dan heeft het teveel betrekking op mijn prive leven.
    Met traktaties ed zou ik geen moeite hebben om daar rekening mee te houden.
    Maar ik ben ook wel een type die mijn kind gewoon een eierkoek mee naar school zou geven zonder daar verder over na te denken.
     
  16. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het mn kind gewoon uitleggen, in het weekend of woensdagmiddag kunnen ze van mij 10 boterhammen krijgen met pindakaas.

    Vind wat dat betreft de gezondheid ivm het gevaar van pindakaas voor zo'n kind toch wel belangrijker dan die boterham met pindakaas die mijn kind perse wil eten. Het is al spannend genoeg voor ouder en kind zo'n allergie, ze vroegen er zelf niet om. Zou het zelf ook fijn vinden wanneer ik mijn kind dmv een beetje hulp van andere ouders veilig naar school zou kunnen laten gaan.
     
  17. floraa

    floraa Niet meer actief

    Ik heb in mijn klas ook twee kindjes die allergisch zijn voor het een en ander. De ouders hebben een bak met lekkers (dingen die langer houdbaar zijn) meegegeven, zodat telkens wanneer er iets wordt getrakteerd dat het kind niet mag, ze toch iets extra's krijgen.

    Dit is een regel op school, omdat veel ouders stiekem toch 'foutjes' maakten bij traktaties. Dat kan nogal gevaarlijk zijn en dat risico willen we op school niet lopen.
     
  18. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Uiteraard. Mijn oudste krijgt nu alleen nog in het weekend pindakaas e.d. op brood ivm ernstige allergie bij klasgenootje. Is toch een kleine moeite, zeker aangezien er nog 101 alternatieven voor op de boterham zijn...;)
     
  19. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik weet er te weinig van denk ik? Wat houd het exact in?
     
  20. floraa

    floraa Niet meer actief

    Wat ik me dan afvraag: waarom? Gaat het allergische kind dan de boterham van zijn klasgenootje afpakken en opeten? (wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt)

    Of is er een andere reden? Ik denk niet dat je zoiets tegen kan houden. Je kind kan altijd in aanraking komen met iets waar hij/zij allergisch voor is.
     

Deel Deze Pagina