houten zandbak?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    we zijn op zoek naar een houten zandbak waar onze twee kinderen in kunnen spelen.
    Het liefst een die je zo kan klappen zodat er een soort bankje ontstaat?
    iemand de ultieme tip?
    en kan de zandbak gewoon op een plek in de schaduw (noorden) geplaatst worden of is dat af te raden?
     
  2. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Hier ook opzoek naar een zandbak. Als je op marktplaats zandbak intypt kom je ook winkels tegen die zandbakken met bankjes verkopen.

    Ik hoop dat je het niet erg vind maar ik heb ook een vraag.
    als je een zandbak zonder bodem op tegels zet, moet je dan alleen een worteldoek als ondergrond gebruiken? En hoe maak je een worteldoek vast aan een zandbak? :)
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je kunt allerlei verschillende soorten zandbakken vinden bij bouw-en tuincentra.
     
  4. kersje

    kersje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben hem ook op de tegels staan. Worteldoek hebben we vast gezet met zo'n industriële nietmachine.
     
  5. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    wij gaan hem ook op tegels zetten maar beschikken niet over een niet machine...
     
  6. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    ik snap dat ze overal zandbakken verkopen...en we zouden een rondje Nederland kunnen doen maar ik plaats deze vraag op dit forum in de hoop dat dat ons bespaard blijft in deze tropentijd waarbij we zo weinig tijd hebben en onze drie kindjes niet continue overal mee naar toe willen slepen...
    ik hoop op een goede tip zodat we slechts naar 1 winkel hoeven of zelfs online de bestelling kunnen doen :)
    en ik hoop dat andere ouders ook baat hebben bij dit berichtje.. hierkomen namelijk allemaal jonge ouders :)
     
  7. veense

    veense Niet meer actief

    Wij hebben ooit zo'n zandbak met bankjes gehad en hadden hem gewoon los op de stenen staan.
    Vorig jaar weer een zandbak gekocht (andere was al weg ivm leeftijdsverschil kinderen), bij de Praxis, wat een gammel ding! En gewoon gevaarlijk door de slechte kwaliteit, uitstekende splinters enzo. NU zo'n Little Tikes schildpad staan.
    Bij van Ee buitenspeelgoed ( Barneveld en online) hebben ze overigens wel degelijke zandbakken, daar hadden wij er 1 icm een glijbaantoren. Kost wat meer dan bij de bouwmarkt, maar dan heb je wel iets degelijks en veiligs.
     
  8. veense

    veense Niet meer actief

    Een tacker kost 15 euro bij de Praxis ;)
     
  9. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik zou op marktplaats kijken. Een zandbak ziet er toch al snel oud uit door het weer.
    Bij mij in de buurt is er eentje die een zandbak verkoopt met bankjes en ik heb net op marktplaats een deal gemaakt voor een zandbak met dak en dat dak kan je omlaag doen zodat het een deksel is. 35 euro voor een zandbak van 130 op 130
    deze nog nieuw in verpakking en kan ook op tegels. Goedkoper dan in de winkel.
     
  10. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Die van ons hebben we 6 jaar geleden bij Gamma gekocht.

    Staat "los" op de tegels, zonder worteldoek, komt geen onkruid. Staat op een schaduwrijke plek. Man heeft er een verrijdbaar dakje gemaakt, zodat het zand niet nat en/of weg spoelt door regen. Je kunt er ook zeil ofzo overheen spannen, maar dan kan het zand gaan schimmelen.
     
  11. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    hoi meiden,

    ik zoek er een die je met het hout dicht kan klappen en als je m open doet dat er soort van bankjes ontstaat...
     
  12. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Die hebben wij...

    zal ff een foto uploaden....
     
  13. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wij hebben deze ( zelf gemaakt ) echt ideaal
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,8 KB
      Weergaven:
      2
  14. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    dank je wel! lief dat je de moetie neemt! mmm ik zoek eigenlijk een platte en niet van wit...
     
  15. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Die kan eraf. Dat dakje is zelf gemaakt.
     
  16. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83

    precies! zo eentje maar deze krijgt negatieve recensie.
    dus zoek zoiets maar dan zonder splinters en duurzamer hout!

    maar wel een die je dus goed kan afsluiten voor regen en niet met een lelijk zeil maar gewoon met het hout!
     
  17. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83

    mooi!
    wij zijn zelf alleen niet echt handig ;-(
     
  18. jongenmeisje

    jongenmeisje Bekend lid

    2 jan 2012
    838
    0
    0
    Wij hebben vorig jaar bij de praxis een houten besteld met deksel die je kunt opklappen tot bankjes. Geen splinter en ik vind het niet gammel.
    Bij ons staat ie op het gras, worteldoek erin. Dit is niet vastgeniet. Ik dacht 40 euro
     
  19. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Is eigenlijk vreselijk simpel ;)
     

Deel Deze Pagina