Houtkachel

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Hay Lin, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hay Lin

    Hay Lin Actief lid

    16 jan 2016
    216
    10
    18
    Wij hebben een houtkachel en sinds vandaag is die weer aan. Onze dochter is 5 weken oud. Met de houtkachel aan is het vaak rond de 25 graden in huis (alleen beneden, boven normale temperatuur). Kan dat met een baby van 5 weken,? Is dat niet te warm?
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    In de zomer is t regelmtaig warmer....lijkt me dus niet zon probleem maar zou haar er niet meteen naast leggen en niet te warm kledeb
     
  3. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Ik heb er ook 1 verwarmt alleen beneden
    is nog nooit een probleem geweest. Alleen zette ik hem pas aan als de kinderen naar bed waren
    waarom als het beneden zo warm is en de baby gaat opeens naar boven is het temp verschil wel erg groot
    hier is het 16 graden in de kamers.. en beneden dan 24 a 25.. kan het wel een klap geven
     
  4. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Hay Lin,

    Waar je nog op kunt letten met een houtkachel in huis, is om de kamers goed te ventileren. Wat betreft de temperatuur is het belangrijk om je kindje in de gaten te houden, check af en toe even in het nekje of het aangenaam aanvoelt. Als dat zo is, dan is het geen probleem. Voor de babykamer/slaapkamer is het wel belangrijk dat het niet te warm is, dan adviseren we een temperatuur van 16-18 graden. Maar dat had je zelf ook al aangegeven ;)

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina