houtworm!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb net ontdekt dat er houtworm in de deur en kozijn zit van de meterkast.
    Wat kan ik daaraan doen??Ik las op internet dat ik alles meot laten verwijderen door een proffesioneel bedrijf.Maar dat loopt wel erg in de centen voor een meterkast.Heeft iemand dit ook gehad?
    kan ik die beesten zelf niet verwijderen met iets???
     
  2. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    is het echt nog actieve houtworm (zie je zaagsel liggen, of alleen maar kleine gaatjes?)

    Of door een professional laten verwijderen
    Of de hele meterkast slopen en opnieuw maken
    (en natuurlijk hopen dat het verder nergens zit, ik weet niet of je een houten (onder)vloer hebt...)
     
  3. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    lastig, want het kost wel wat, maar aan de andere kant is het wel een serieus probleem waar je niet zomaar niets mee kan doen want dan gaat het je hele huis door met vele gevolgen.

    gelukkig geen ervaring mee, misschien dat iemand anders je beter kan helpen!!

    in ieder geval heel veel succes!! joyce
     
  4. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ja er ligt zaagsel bij.
    Maar de rest van de meterkast heb ik net even nagekeken die is geschilderd vanbinnen en daar zie ik niks alleen de achterkant van de deur en het kozijn.
    We hebben een houten parket vloer liggen.Deze is wel behandeld met een olie.Kan dat ze ook in de vloer komen dan??
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Ja, ze kunnen ook in de vloer komen, of die geolied is of niet maakt niets uit. Je kunt een aantal dingen doen. Van de HG hebben ze een heel aggressieve houtwormverwijderaar, maar die heb ik alleen gebruikt voor oude meubels, dus die kon ik altijd makkelijk uit huis verwijderen. Je kunt het daar eerst mee proberen. Goed de boel opruimten, zaagsel verwijderen, behandelen met HG en dan heel goed in de gaten houden of er nieuw zaagsel bijkomt.

    Beter is idd de meterkast inclusief kozijn slopen, dan kun je goed zien tot hoever het gekomen is.

    Het beste is een professioneel bedrijf erbij halen. Wij wonen in een oud huis (1903) en hebben het door een extern bedrijf laten behandelen maar ja, toen waren we toch aan het verbouwen en ging het van de grote hoop. Het zou trouwens nog wel mee kunnen vallen hoor, hoeveel het kost, en dan krijg je er wel garantie op. Houtworm in de rest van je huis is erger!
     
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.281
    5.509
    113
    Zie je gaatjes? Zo ja, dan kun je de gaatjes afsluiten met vaseline. De houtwormpjes stikken op deze manier. Wel goed kijken of je nog zaagsel ziet erna, want dan zijn er weer nieuwe gaatjes.
     
  7. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wij hadden het vorig jaar in de rieten mand vd hond.
    Die had ik 2e hands overgenomen,en toen ik eronder ging stofzuigen zag ik het hout poeder liggen.
    We hebben hem ingespoten met een gif spulletje (ik weet de naam niet) en dit 3 dagen achter mekaar gedaan,daarna was het ook weg.
    De mand staat op een houten vloer in de woonkamer,en nu hebben we nergens meer last van.
    Het was een oud ijzer blik wat je moest verdunnen met water.

    Ik zou niet meteen een heel bedrijf inschakelen,eerst zelf proberen of het werkt met gif.

    Succes.
     

Deel Deze Pagina