Hoverboard

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zoe123, 18 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Madam is bijna jarig, 9 jaar alweer (ze vind het zelf ook heel wat :D).
    Nu wil ze graag een hoverboard.
    Dat lijkt mij ook leuk maar mijn budget is niet toereikend qua 300+euro.
    Nu zag ik op oa bol.com een aantal boards van rond de 150 euro.
    Wie heeft ervaring met een board in deze prijscategorie?
    Ik dacht bijvoorbeeld aan deze:
    https://www.bol.com/nl/p/evercross-diablo-hoverboard-gyropode-6-5-inches-zwart-bluetooth-application/9200000083470863/?suggestionType=categorysuggestionsearch&bltgh=qiGFmnD3nZZAJeveL3xLaA.q1TWOh63iDeaXs1YdMtPIA_0.9.ProductTitle

    Wie oh wie?
     
  2. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Ik zou zeggen begin er niet aan .

    Hier in de buurt al 3 kinderen onderuit gegaan met zo een ding waarvan 2 in het gips.
    Plus je mag er niet mee op de openbare weg. Dus enkel op eigen terrein .
     
    Tuttebella, merah, rijo en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Mijn dochter had een hoverboard in die prijsklasse. Wij hebben hem op marktplaats gezet, niet vanwege ongelukken, maar vanwege groter risico op brand bij opladen. Er is een onderzoek geweest dat bij hoverboard de bedrading oid niet goed geïsoleerd is. Ook stop hij niet met laden, zodra de accu vol is. Er schijnt wekelijks zo’n ding in de hens te gaan.
    Dus mocht je er toch één aanschaffen: laadt hem op in de schuur oid en zet altijd een wekker om hem van de lader af te halen.

    Het apparaat werkte trouwens verder prima. Dochter kon er goed mee uit de voeten. En ik was ook niet zo bang voor valpartijen (iig niet meer als wanneer ze in een klimrek hangen, of gaan skaten oid).
     
  4. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Mijn dochter krijgt (kreeg) hem ook niet, vanwege alle hierboven genoemde redenen, polsbreuken en brandgevaar. In mijn ogen zouden ze die dingen moeten verbieden.
     
  5. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn dochter wil hem ook hebben, maar zoals al genoemd krijgt ze hem niet. Brandgevaar, niet op de openbare weg mogen en het valgevaar zijn voor mij de redenen naast de prijs van zo'n ding.
    Vriendinnetje van haar crosst de hele wijk door op zo'n ding terwijl ze op haar telefoon filmpjes zit te kijken.... eerlijk gezegd ik zie er de lol niet van in
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen: niet aan beginnen.
    Gebeuren heel veel ongelukken mee. Nog meer dan met skates/skateboarden.
    Je mag er niet mee op de openbare weg en ze zijn zeer brandgevaarlijk. Is pas nog op de radio geweest. Ze werden bijna allemaal afgekeurd op brandveiligheid. En volgens mij willen ze ze sowieso gaan verbieden. Ik zou persoonlijk dus voor wat anders sparen. Ook zonde als je met zo'n ding alleen rondjes door de tuin mag doen of dat je hem binnenkort aan de straatstenen niet kwijt kan omdat ze verboden zijn...
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja je hebt er niks aan maar ik zou je dus ook aanraden het niet te doen.
    Het brandgevaar, je mag er alleen mee in je achtertuin en hier hebben al verschillende kinderen breuken opgelopen op zo'n ding.
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.846
    113
    Gelderland
    Ik zou er ook niet aan beginnen. De kinderen hier in de straat zijn er allemaal alweer op uitgekeken. Persoonlijk vind ik het meest stomme en nutteloze spul wat er is en nog gevaarlijk ook!

    Leuk voor in een binnenspeeltuin waar ze een speciale aparte ruimte hebben of in een grote achtertuin.
     
  9. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij de voorgaande berichten. Als ik jou was, zou ik er niet aan beginnen. Hier willen de kinderen ook graag een hoverboard, maar die komt er bij ons echt niet in! Levensgevaarlijk. Het is niet voor niets dat ze er de openbare weg niet mee op mogen. Bovendien vind ik het ook belangrijk dat ze lekker bewegen tijdens het buitenspelen (ze zitten op school al zoveel stil) en niet dat ze behoorlijk passief op zo'n ding staan dat 'vanzelf' rijdt. Hier wordt veel geskeelerd, gestept en gefietst. Geen brandgevaar, meer mogelijkheden om lekker te bewegen, ze mogen ermee op de openbare weg, minder kans op ongelukken en veel goedkoper!
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Mhhhhh...
     
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
  12. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Onze dochter heeft er een (was 150 euro) en ze is er blij mee. Ik woon in Portugal, dus ander merk, waar je niets aan hebt. Deze slaat na het opladen af, maar ik blijf er wel bij tijdens het laden.
    En ja, je kan er mee op je bek gaan, zeker als de batterij leeg is en de balans ineens afslaat. Vallen kun je ook met een radslag, op de fiets, met skeelers en rolschaatsen. Kwestie van oefenen.
     
    Youtan, Zoe123 en Caithy vinden dit leuk.
  13. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    De schuur van onze buren is compleet uitgebrand door kortsluiting in een hoverboard. Godzijdank de schuur, want normaal gesproken bewaarden ze 'm in huis...

    Ik zou er dus niet aan beginnen, en al helemaal niet aan een goedkoper model. Er is ergens op bezuinigd he... Die dingen staan bekend als brandgevaarlijk.
     
  14. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja superleuk!!
    Hier dan maar een ontaarde moeder :roflmao:
    Mijn dochter heeft er 1, zonder muziek (dat vind ik zelf aso op straat).
    Ze rijdt ermee in haar kamer, in de tuin en blokje om! Het wordt gedoogd net als ander speelgoed. Hier in het dorp maakt men er geen probleem van!
    Supergoed voor je balans!
    Wij hebben een gewone iets geloof ik; https://www.bol.com/nl/p/hoverboard-6-5-inch-zwart/9200000101635186/?suggestionType=browse&bltgh=p2tz6cP3yTRRlyGb4IpKQg.1.8.ProductTitle

    Opladen, gewoon in de kamer onder toeziend oog en wekker erbij (hier geeft hij trouwens wel aan dat hij opgeladen was?)

    Ik zou het gewoon doen! Leuk toch! Mijn dochter was helemaal in de gloria:thumup::thumup::thumup::thumup:
     
    yenolah vindt dit leuk.
  15. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou het niet doen. Ik zie het nut er niet van in om een gezond en zo jong kind een elektrisch voertuig te geven.

    Dat al naast alle andere bezwaren: brandveiligheid, ontploffingsgevaar, verbod, zeer groot risico op ongelukken.

    Ik moet zeggen dat ik het er ook aso vind uit zien op straat: het mag niet, het is lui en tsja... Ik heb er dus een zeer negatieve associatie mee.

    Is een longboard niet een leuker cadeau?
     
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties!
    We zijn er nog steeds niet helemaal uit hier...

    Wat ik wel wil benadrukken, dochter is een echt buiten kind,
    dit is echt een aanvulling op het hollen draven en skeeleren wat ze al doet.
     
    Shay25 en Adje vinden dit leuk.
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    En dat kan nog prima hoor! Sowieso gaat die accu maar een beperkte tijd mee. En mijn dochter is ook hele dagen buiten. Als ze dan een half uur op dat ding stond, en de rest van de dag gewoon rond rende, maakt dat natuurlijk niks uit. Ik denk dat ze dan nog steeds meer actieve tijd pakte dan een gemiddeld ander kind. Daar hoeft zo’n hoverboard niks aan af te doen.
    Ik vond zelf het risico op kortsluiting net wat te groot om dat ding in huis te houden.
     
  18. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Jep broer heeft er 1 gehad en ondanks dat er in de gebruiksaanwijzing stond dat hij na vol laden uit zo gaan was dat niet het geval en werd hij loei heet. Was het eerste weekje. Dag erna breekt nichtje haar arm. (Ongelukjes kunnen met alles gebeuren natuurlijk)
     
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Klopt, dochter heeft vorig jaar haar duim gebroken bij het buitenspelen..
     
  20. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Precies. En zoals gezegd is een Hoover niet voor op de stoep of straat. Dan speel je gewoon wel met vuur (niet onder controle kunnen houden en daardoor onder een auto enz)

    Maar let gewoon goed op met brand gevaar.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina