How2talk2kids

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ligero, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Op aanraden van een vriendin heb ik dit boek gekocht, de broers/zussen variant. Ik ben er gisteren in begonnen en vroeg me af of er hier ook ouders zijn die dit boek hebben gelezen? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb beide delen gelezen allebei geleend van de bibliotheek nav een tip hier op het forum, veel tips uitgehaald. Met sommige tips weinig tot niks mee gedaan omdat dit in tegenstelling is tot de tips die ik kreeg voor de Hanenprincipe.
     
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Ik heb het boek ook gelezen, maar weinig aan gehad omdat mijn kinderen niet reageerden zoals in het boek aangegeven. De dialoog ging dus al gauw niet meer volgens het boekje.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het andere deel veel toegepast en het heeft echt goed effect gehad, ik pak het er nog steeds regelmatig bij om weer even op te frissen. Broers/zussen versie heb ik onlangs ook gekocht, maar nog niet gelezen.

    Ik merk hier ook wel dat mijn kinderen vaak anders reageren dan zoals in de voorbeelden, maar door de verschillende beschreven technieken kan ik wel veel ‘toepassen’ en zo zelf geduldig blijven. Wat vooral heel goed werkt is echt luisteren, zo eenvoudig eigenlijk, maar ik kwam al zo vaak met een reactie/oplossing etc ipv gewoon alleen lúisteren ;)
     

Deel Deze Pagina