Hu... thuistesten pakken bij mij niet?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Warboel, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dochter is afgelopen donderdag positief getest op corona. Zoon kreeg eergisteren nacht klachten (koorts, dichte neus en hoest) waarna hij (met een thuistest) al snel positief testte.

    Ik kreeg dezelfde avond last, maar bleef met klachten (verhoging, snotneus, hoestje en vermoeidheid) maar negatief. Zelfs 6 testen later (verspreid over afgelopen 2 a 3 dagen) geen positief resultaat. Toch maar naar de GGD gereden. Resultaat vanmorgen gekregen en ja hoor, positief! Thuistest blijft echter gewoon negatief. Zelfs door middel van een keel- en neusswab. Dit is toch apart? Of schijnt dit vaker voor te komen?

    Ik vertrouwde ergens gewoon op de werking van de testen, maar ga nu toch flink twijfelen als je zelfs met een positieve GGD-test negatief kan blijven testen thuis.
     
    Catou vindt dit leuk.
  2. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dit komt heel veel voor hoor ;)
    Mijn man en middelste zoon bleven ook negatief op thuis testen en positief bij de GGD
    Beterschap ;)
     
    Warboel vindt dit leuk.
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja hoor. Mijn man en middelste zoon zijn nooit positief getest op de zelftest. Wel bij de GGD

    en ik en mijn baby overigens wel.
     
    bulakgirl en Warboel vinden dit leuk.
  4. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik dacht even dat ik dubbel gepost had Hahaha ;)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    haha ja wij hadden hetzelfde ik dezelfde periode
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoon is vandaag in quarantaine gegaan vanuit school. 3x besmetting in de klas . Thuis meteen test gedaan en knal positief.
    Hij heeft geen klachten ( juni ook niet en toen hele gezin Corona.
    Man en ik getest, bijde negatief thuis test
    Zoon en ik hebben morgen afspraak staan GGD. Is deze positief gaat man en dochter ook ondanks hun negatief thuis test

    Juni waren onze testen voor Corona knal testen bij alle 4. Ik denk dus dat dit keer zoon het echt meegenomen heeft.
    Waren vorige week wel ziek ( dochter 3dg thuis, man en ik bijde niet helemaal lekker maar thuis testen negatief ).

    Het kan zijn dat je al corona gehad hebt zonder klachten en dan als eerste. Dan zijn thuis testen ondertussen negatief maar bij GGD test je soms tot wel 8wk kater positief
     
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat dit algemeen bekend was, overkomt heel veel mensen. Man en ik ook ziek, kids ook. Beide kids positief op thuistest en man en ik bleven negatief. Bij Ggd alle 4 positief.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Hier is gisteren zoon thuis gekomen ivm 3 besmettingen in de klas. Hij wilde thuis graag testen. Tijdens doorlopen al positief. Vandaag GGD.
    Ga zelf ook ondanks negatief thuis test. Heb sinds vandaag pijn op de borst bij inspanning en herken dat van juni ( toen ook hele gezin corona gehad) . Ben nog in herstel . Zoon heeft net zoals december 2020 en juni 2021 geen klachten .

    Dochter was vanaf vrijdag logeren bij mijn zus en blijft daar nu zodat ze haar toetsweek af kan maken. Just in case. Haar gezin heeft vorige maand corona gehad dus minste risico . En hoeft zij niet in quarantaine . Uiteraard netjes thuis testen.
    Man ook thuis in afwachting GGD uitslag ( werkt met veel ouderen)

    Vorige keer hadden we allemaal knal testen
     
  9. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    251
    86
    28
    hadden zij geen klachten?
     
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Zoon niet en man wel
     
  11. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    251
    86
    28
    dus niet alleen als je geen klachten hebt… wel tricky….
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    We wachten op uitslag van de GGD. Kan elk moment komen.
    Zoon heeft nooit klachten. Wel knal thuis testen .
    Ik heb mijn meteen mee laten testen ondanks negatief thuis test. Was vorige week ziek maar had negatief testen . Sinds gisteren pijn in de longen ( ben nog herstellende van Corona van juni) en erg moe. Nog steeds negatief thuis testen. Vorige keer hadden we knallers

    Test ik negatief en zoon positief dan weet ik dat hij het van school meegenomen heeft . Is hij positief was het hier al aanwezig maar door negatief thuis testen niks mee gedaan
     
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    hier ook zoon niet en man wel. We doen het wel hetzelfde hè :p zullen we ook afspreken dat we geen Corona meer krijgen dan :p
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  14. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hahaha deal!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Zoon is positief. Knal thuis test
    Ik negatief , negatief thuistest

    Geloof dus nog steeds ik de testen..over 5 dagen opnieuw naar teststraat met rest van het gezin of eerder bij positief test
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Heb nu ook knallende keelpijn, zit helemaal dicht in mijn neus en hoofd. Maar nog negatief thuis.
    GGD dus gewoon al sinds zondag positief. Hier geloof ik dan ook in.
     
  17. Maan93

    Maan93 Niet meer actief

    Heb je het staafje ook diep in je keel gehad? En hier naar diep in de neus?
     
  18. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Dag 1 GGD positief. Zelftest negatief
    Dag 2 zelftest negatief
    Dag 3 zelftest positief

    Dus soms duurt de zelftest wat langer maar wordt wel positief. Op dag 0 waren mijn kinderen al positief met zelftest en GGD
     
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Hier had ik zelf dag 1 en dag 2 negatief en dag 3 positief.


    maar mijn man en middelste zijn doorgegaan met testen en die waren 2 dagen na GGD test (dag 5) nog niet positief… toen zijn we gestopt. (Want man namen klachten alweer af en middelste had geen klachten)

    volgens ggd kwam het met name veel bij kinderen voor dat de niet positief werden.
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Hier nu ook echt hoofdpijn ( zelfde als juni, corona hoofdpijn is zo hardnekkig) en sinds gisteren steken in mijn longen ( longcovid en nog herstellende van juni) . Thuis test vanmorgen weer negatief. Ga gewoon elke dag testen tot positief is en dan GGD
    Trekpleister 10 testen voor 20 euro . Dus kunnen even vooruit.

    Vorige keer testen ik en dochter pas dag 10 na man thuis positief. zoon zelfs pas dag 12 . En dus hebben nog ff. Daarna bevestigd bij de ggd en was indd toen raak.

    Zoon is waarschijnlijk woensdag of donderdag besmet,. Maandag knal test thuis, dinsdag positief GGD.
     

Deel Deze Pagina