Huh?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Maiasaurus, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Het was niet gepland, we hadden een condoom om. Hoe het gegaan zou moeten zijn, weet ik dan ook niet, maar ik heb geen twijfels meer. De dag na de vrijpartij smste ik een vriendin: de buikpijn die ik nu heb vertrouw ik niet. Ik was misselijk, mijn borsten leken te ontploffen, mijn vagina reageerde anders. Mijn buik zwol zelfs op. Precies twee weken later begon de bloeding. Eerst dacht ik een menstruatie. De buikpijn was iets heviger dan normaal. De bloeding werd steeds erger. Ik gebruikte maandverband voor de nacht. Het was ook roder dan normaal. Toen plots een kikkervisje in de wc, waarna heel plotseling het bloeden en de pijn stopte, ik koude rillingen kreeg en me leeg voelde. Nu verlies ik nog drupjes bruin bloed...
     
  2. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Ik heb nu nog kuitkrampen, vermoeidheid en maagzuur. Het lijkt wel alsof ik dit keer allemaal klachten heb die ik mijn vorige zwangerschap pas de laatste maanden had.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Uhm is dit een grapje?
    Een dag na de vrijpartij kun je nl nog niet zwanger zijn of symptomen hebben? En als je 2 weken later bloed verliest ben je ongesteld? En kun je echt geen kikkervisje verliezen?

    Tenzij je al langer zwanger was en dus niet van die ene vrijpartij...
     
    Ysabella, DQueen, Madelie en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat @zonnetje2015 zegt. Heb je überhaupt een positieve zwangerschapstest gehad of is dit enkel een “gevoelskwestie”?

    Afgaande op je verhaal zou ik denken dat je gewoon een keer een heftige menstruatie hebt en daarbij een stolsel bent verloren. Met 4 wkn zwangerschap (wat het zou zijn áls je verhaal klopt) is er nog niks ter grote van een kikkervisje.
     
    YellowEyes en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Of je was al langer zwanger of het was gewoon een bloedklonter soms heeft baarmoederslijmvlies ook rare vormen ik heb ook weleens gedacht wat is dat nu weer ,maar de ontwikkeling en groei van een embryo gaan veel langzamer de eerste 2 maanden is het vrij klein en zeker 2 weken na de vrij partij had het nog niet de vorm van een kikkervisje . Anders kan je nu nog een zwangerschapstest doen en als je een duidelijk streepje ziet was het wat anders had er nooit een kikkervisje kunnen hebben gezeten
     
  6. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Doe niet zo flauw. Ben ik de enige op het forum die haar eigen lichaam kent? Ik ben eerder zwanger geweest en had precies deze symptomen, al lang voor mijn verwachte menstruatiedatum. Ik heb het ook proberen te ontkennen, maar vanaf het moment dat heel plots de buikpijn weg was is er niks meer om twijfels over te hebben. Ik open een topic om het te herdenken.
     
    nneah vindt dit leuk.
  7. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Ik vind het echt heel rot voor je. Maar je weet niet eens zeker dus dat je zwanger was? Zoveel dames denken hun lichaam te kennen, maar dat lichaam besluit het echt soms anders te doen. Ik zou echt niet spreken van een miskraam zonder dat je überhaupt een positieve test hebt gehad.
     
    zonnetje2015 en Soturi vinden dit leuk.
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Maar je kan niet 1 dag na een vrijpartij al zwanger zijn. Als er dan iets bevrucht is nestelt dit zich 5-10 dagen later pas in, dan maakt je lichaam pas hcg aan en kan je je zwanger voelen. Ook is een vruchtje bij 4-5 weken minuscuul, zeker geen kikkervisje en niet zo te herkennen. En hier kan ik (helaas) over meepraten. (Extra bloed en slijm kan je dan wel verliezen).
     
    DQueen vindt dit leuk.
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar meid deze reacties zijn niet flauw maar realistisch.

    Je hebt veilig seks gehad. Hebt geen positieve zwangerschapstest. (Toch?) En bent ongesteld geworden op de verwachtte datum. Dan ben je dus niet zwanger.
     
    conejita, Ysabella, bozoe en 17 anderen vinden dit leuk.
  10. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Meid, ik snap dat het lichaam gekke dingen kan doen en je van alles kan laten voelen.. maar wat je nu zegt kan niet.

    1 dag na die vrijpartij kun je geen zwangerschapssymptomen voelen, want er kan dan nooit een innesteling zijn geweest (dan pas ga je hcg hormoon aanmaken, waardoor je kwaaltjes krijgt).

    Alles wat hierboven gereageerd is klopt en ik vind het rot voor je dat het zo'n verwarrende situatie voor je is.. maar het is wel de waarheid.
     
  11. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Ik heb nog steeds geen twijfels en als ik ga testen, dan niet om dat hier te bewijzen maar alleen om te kijken of er nog iets zit van binnen (nog een kindje). Dus daar wacht ik nog even mee.
     
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Zoals de rest ook al zegt, dit kan nooit. Je kunt niet een dag na de seks (veilige seks ook nog) al symptomen voelen van een zwangerschap. Geen misselijkheid, geen opgezwollen borsten, geen anders reagerende vagina. Dit kunnen hooguit reacties zijn op progesteron, wat je aanmaakt na je eisprong.

    Ook ik verlies eigenlijk nooit stolseltjes. Maar heel soms heb ik er dan ook wat aparts tussen zitten. Maar echt niet dat dat een vruchtje was geweest. Je lichaam doet soms gekke dingen met je! Ja, ook jouw lichaam.

    En eigenlijk vind ik dit nog best een lullig topic voor mensen die daadwerkelijk een miskraam doormaken. Want op zo'n manier lijkt het me een logisch gevolg dat vroege miskramen niet serieus genomen worden.

    Mocht het daadwerkelijk een miskraam zijn, dan moet dit terug te zien zijn op een test. En een test werkt ook niet zo dat mocht hij toevallig positief uitslaan, dat het alleen maar komt door nog een kindje. Ik snap sowieso niet waarom je niet direct test als je een vermoeden hebt zwanger te zijn/een miskraam te hebben.
     
    Robijn89, Juffie26, Flamingo1990 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Niet rot bedoeld, maar in je banner/handtekening staat een naam en datum die vermoedelijk naar je ‘miskraam’ verwijzen denk ik. Maar na een dag kan niet zwanger zijn.
    Ik denk dat het eerder een bloedpropje was dat je verloren bent.
     
    YellowEyes, Flamingooo en Soturi vinden dit leuk.
  14. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.406
    4.729
    113
    Vind de handtekening ook erg pijnlijk voor leden die echt een miskraam hebben gehad.
     
    Robijn89, Syane, Roodborstje2 en 14 anderen vinden dit leuk.
  15. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    “Huh?” Is inderdaad wel een goede naam voor dit topic ja. Juist als je al eens zwanger bent geweest weet je toch (meestal) wel hoe een bevruchting werkt?Je kan onmogelijk een dag na de (in jouw geval zelfs veilige) seks al symptomen hebben, het is dan nog niet eens ingenesteld. Wellicht heb je je eisprong gevoeld en ben je daarna gewoon netjes 2 weken daarna ongesteld geworden?

    Als ik alleen maar af zou moeten gaan op krampjes en vage symptomen was ik al 100 keer zwanger geweest en ken m’n lichaam toch echt wel.
     
    Robijn89, Syane, Marchella en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.391
    1.892
    113
    Vrouw
    Ik ga er ook even vanuit dat je handtekening verwijst naar de miskraam die je denkt te hebben gehad.
    Met de informatie die je geeft is het gewoon echt onmogelijk.o_O
     
    YellowEyes en Soturi vinden dit leuk.
  17. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Sneu inderdaad, alleen reacties te krijgen van mensen die zo nodig moeten dat ze zich elke maand onzin uit hun hoofd moeten praten. Zo ben ik niet, ik weet gewoon hoe mijn lichaam werkt. Ik neem dan ook mijn eigen manier om dit te verwerken en ga het beheer vragen dit topic te sluiten. "Mensen die ECHT een miskraam hebben gehad." Hoe KUN je?
     
  18. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.391
    1.892
    113
    Vrouw
    Ok doei!
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  19. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Zelfs als er inderdaad sprake was van een bevruchting. Dan nog heb je geen miskraam gehad. Je bent op de verwachtte datum ongesteld geworden. Dan is er op z’n hoogst sprake van een biochemische zwangerschap.

    Echt, een naam voor iets wat eigenlijk niet is... doe het jezelf niet aan.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  20. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Is het een idee om voor jullie een forum over onvruchtbaarheid te starten in plaats van mensen te frustreren op een forum over ZWANGERSCHAP !??
     

Deel Deze Pagina