huilbaby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Haiko7, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo Adrienne,
    Even een korte samenvatting. Mijn zoon Joris nu 5,5 week is 8 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm extreem veel huilen varierend tussen 6 uur en 11 uur op een dag.
    In het ziekenhuis is zijn bed schuin gezet, is hij ingebakerd, is zijn voeding veranderd en ingedikt.
    met deze veranderingen is hij is het ziekenhuis veranderd naar een vrolijke stille baby haha.
    echter is hij gisteren ontslagen en vanaf toen begon het huilen weer.
    thuis gehuild van 4 uur smiddags tot 8 uur savonds. en vanaf vanacht 3.00 uur niet geslapen, vanmorgen voeding gehad om 5.30 uur en sindsdien maximaal 1 uur geslapen, tussendoor gehuild en stil.
    maar kortom nu al toenemend huilen en minder slapen.
    wer zetten alles hetzelfde door als in het ziekenhuis, maar ik ben doodsbang voor een terugval.

    ik heb volgende week pas een telefonische afspraak met de kinderarts van het ziekenhuis.
    weet jij wat ik in de tussentijd het beste kan doen. waarom hij hier wel huilt
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het is moeilijk te zeggen, wardoor hij hulit.

    Waar slaapt hij nu? Bij jullie op de kamer of op zijn eigen kamertje? Het kan zijn dat het te stil is voor hem. In het ziekenhuis is er altijd wel geluid. Probeer eens een radio zachtjes aan te zetten bij hem.

    Zet je het bedje ook schuin thuis nu? Ze kunnen baat hebben bij een puckababy. Dat is een slaapzak waar ze met de armen helemaal inzitten. Geeft een vertrouwd gevoel.

    Aan de andere kant, als hij in behandeling is bij een KA en het gaat thuis meteen weer helemaal fout, vind ik dat je daar eerder naar toe moet kunnen bellen.

    Verder alle controles goed? Temperatuur? Wat is veranderd tegenover ziekenhuis? Ander flesje? Andere voeding?

    Groetjes Adrienne
     
  3. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    hij slaapt overdag op zijn eigen kamer en 's nachts bij ons. Maar ik wil hem nu toch ook 's nachts op zijn eigen kamer.
    De avonden gaan vaak best goed. Hij slaapt van 19.00 uur tot 23.00 uur altijd op zijn kamer, dit ging voorheen ook goed.

    Ik heb je tip mbt muziek meegenomen. Hij had altijd muziek met het slapen gaan bij ons op de kamer. Heb net de muziek op zijn kamer gezet, speentje gegeven en nogmaals weltrusten gezegd.


    Hij wordt al ingebakerd met de pacco doek van het ziekenhuis, bed staat schuin (ook schuin in de kamer, moet deze anders recht staan). Verder gaat hier alles hetzelfde als in het ziekenhuis, alleen slaapt hij hier dus niet.
     
  4. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    temp 37, fles hetzelfde, voeding hetzelfde niks hierin veranderd.
     
  5. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het bedje hoeft niet schuin te staan, alleen het hoofdeinde een beetje omhoog. Als ze wat krampen hebben, of melk die makkelijk terug komt, kan dit zorgen voor verlichting.

    Ik kan je een heleboel tips geven, maar hij heeft niet voor niets in het ziekenhuis gelegen natuurlijk. Heb je nog raadgevingen meegekregen van het ziekenhuis?

    Als je zoontje huilt, luister dan goed naar zijn huiltje. Het kan zijn dat hij zich in slaap wil huilen. Het is dan eerst zacht, dan hard, zacht en even stil. Daarna begint het weer opnieuw. Als hij tien minuten huilt, ga er dan heen, praat met lage stem, en stel gerust. Maak geen oogcontact, en ga na een aai over zijn bol weer weg.

    Hoe is de bevalling gegaan? Heb je wel al een osteopaat overwogen? Zoek eens info op daarover, of je er iets mee kunt.

    Groetjes Adrienne

    Je zou eens iets kunnen lezen over de Ria Blom methode.
     
  6. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    ria blom heb ik toegepast.
    osteopaat ben ik al geweest

    met het bed schuin bedoel ik zijn bed staat dwars in de kamer, is dit misschien een onrust factor.

    de tips die ik heb meegekregen van het ziekenhuis passen we toe.
    inbakeren, bed schuin (hoofdstuk), voeding indikken en allergievrije voeding zoals in het ziekenhuis is begonnen.
     
  7. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Bed dwars in kamer lijkt me geen probleem hoor. Slaapt hij op jullie kamer wel?? Wiegje in het grote ledikant zetten?? Of de kinderwagenbak in ledikant?

    Groetjes Adrienne
     
  8. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    hij slaapt nu op zijn eigen kamer, dit gaat in de avond en nacht super goed, overdag niet.

    evengoed wandelwagenbak erin zetten dan?
     
  9. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het is te proberen. Hoe is het in het begin gegaan? Heeft hij toen veel bij jullie geslapen in de armen of in bed?

    Groetjes Adrienne
     
  10. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hij heeft bijna altijd in zijn eigen bed geslapen.

    Nu moet ik zeggen dat het even 1,5 dag goed ging. Echter hebben we vanmiddag bezoek gehad 4 personen en hij is nu compleet onregelt. Vanaf dat hij na zijn flesje naar bed moest, is het foute boel. Hij huilt nu al bijna 2 uur. En heeft vanaf 12.30 uur slechts 1 uur geslapen.
     
  11. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Rond deze tijd (avond) is het wel normaal dat ze dan wat meer wakker zijn en moe zijn. Ze slapen dan niet zo makkelijk en willen bij je zijn. Vaaak tussen twee voedingen door. Ronde deze tijd in bad doen wil wel eens helpen.

    Groetjes Adrienne
     
  12. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Laatse vraag (hoop ik).

    Joris slaapt thuis maximaal 12,5 uur op een dag. Is dit te weinig of kan het zijn dat hij hier genoeg aan heeft.
    Zijn huilen is de helft minder geworden nu we hem langer uit bed laten, hij slaapt overdag 3x 1 uurtje en langer wil hij niet. In de avond vanaf 8 uur gaat het meestal goed dan slaapt hij tot middernacht een flesje en dan slaapt hij tot half5 dan een flesje en dan slaapt hij nog 2 uurtjes en dan is het op.
     
  13. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Dat is wel weinig maar het kan natuurlijk altijd. Hoe gedraagt hij zich nu dan? Is hij dan wel rustig als hij eruit is? Hoeveel huilt hij op een dag? Heb je het idee dat hij pijn heeft?

    Groetjes Adrienne
     
  14. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    hij huilt nu ongeveer 4 uur op een dag.
    als ik hem uit bed haal en lang op laat is hij erg vrolijk lacht en kirt.
    als ik hem na 1 uur in bed leg, krijst hij alles bij elkaar.
    als ik hem 3 uur op laat en dan naar bed legt heeft hij moeite met inslapen, en huilt ongeveer aan en af telkens 1 uur dan valt hij voor 1 uur overdag in slaap.

    Ik breek de dag al bewust door tussen de middag 1,5 uur met hem te gaan wandelen. dan slaapt hij wel.

    maar gisteren weer 12,5 uur dat is het, meer zit er niet in al 5 dagen op rij. Dit is na zijn opname in het ziekenhuis. Er zit echt een balans is circa 8-10 in de nacht en 2-4 overdag.
     
  15. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    pijn niet denk ik, hij heeft soms na de voeding wat krampjes denk ik, de pijn komt en gaat weer net zo snel, vaak poept hij hierna en dan is het over. dan hou ik hem altijd bij me om te troosten, niet dat het veel helpt maar dan weet hij dat ik er ben.

    voorheen dacht ik wel echt dat hij pijn had hij krijste en was ontroostbaar, maar nu we andere voeding hebben, de voeding in dikken en het bed schuin staat en inbakeren heb ik het idee dat dit weg is.
     
  16. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Oke, dan gaat het dus wel beter dan voor hij in het ziekenhuis lag. Probeer heel langzaam op te bouwen. Misschien is een draagdoek ook nog wel iets voor hem.

    probeer bij de eerste tekenen van slaap hem op bed te leggen. Huilen, gapen of in oogjes wrijven. Heel goed hoor, zoals jullie het doen. Het valt ook allemaal niet mee.

    Groetjes Adrienne
     
  17. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    we hebben nu het advies gekregen van cb om hem 20 minuten te laten huilen voordat we naar hem toegaan. ik ben hier nu mee begonnen, maar ik vind het zo moeilijk. ik heb dan het gevoel dat ik hem tekort doe. gisteren viel hij wel na 20 minuten in slaap voor 45 minuten en vanmorgen idem. hij slaapt dan maar max 45 minuten.

    is dit verkeerd om hem 20 minuten te laten huilen?
     
  18. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Nee, dat is niet verkeerd, het is alleen zo lastig voor jezelf, omdat je zo emotioneel betrokken bent. Maar het is wel goed om het te proberen. Sommige kinderen zijn heel erg prikkelbaar, en huilen dan veel. Ze verwerken dan alle prikkels op die manier. Maar om ze daar mee te leren omgaan, zijn soms deze maatregelen nodig. Probeer door te zetten... Hoor je dat het gaandeweg die 20 minuten minder wordt?

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina