Hallo, onze kleine is nu dik drie weken, en sinds een paar dagen is het helemaal mis. Hij huilt ineens heel veel. In het begin dachten we dat hij steeds honger had, maar als je hem dan steeds iets gaf kwam het er net zo hard weer uit. Op een gegeven moment heb ik hem toch maar een fopspeen gegeven omdat ik het idee had dat hij nog teveel zuigbehoefte had. Hij drinkt zijn fles namelijk ook binnen 10-15min leeg. Nadat ik hem die fopspeen had gegeven, leek het even goed te gaan, maar dat was van korte duur. Vervolgens zijn we verder gaan kijken en hebben we sterk het idee dat hij ook ontzettende last heeft van krampjes. Hiervoor hebben we Venkelwater gehaald en dit krijgt hij door zijn flesvoeding heen. Gisteravond zijn we er mee begonnen en vandaag was meneer aardig rustig en heeft hij veel geslapen. (waarschijnlijk omdat hij gistermiddag en gisteravond totaal maar twee uurtjes had geslapen) Maar vanavond begon het weer. De hele avond (tot nu toe) alleen maar huilen. Als je hem even oppakt is het even goed, maar dan gaat hij weer verder. Ik vraag me ook af of hij last heeft van maagzuur. Niet dat hij veel spuugt, maar ik heb het idee dat het wel omhoog komt en dat hij het dan weer terug slikt. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Normaal valt hij na zijn laatste fles zo in slaap, maar dat is nu (helaas) niet het geval. 's nachts slaapt hij normaal gesproken ook gewoon lekker. Zonder gehuil. Als ze last van maagzuur hebben slapen ze dan indd 's nachts wel gewoon? Ik hoop dat hij zo toch eindelijk gaat slapen zodat we weer een beetje kunnen bijtanken. Alvast bedankt voor jullie reacties........ Mariska
Bij krampjes trekken ze vaak de beentjes omhoog. Wat je naast de venkelthee/venkelwater zou kunnen doen is fietsen met zijn beentjes na de voeding en tijdens krampjes. Ook cinababy wil soms heel goed helpen. Tegen opkomend maagzuur helpt goed rechtop houden na de voeding, heel goed laten boeren, hoofdeinde van het bed iets omhoog. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je heel veel tips voor beide kwaaltjes. Veel succes en hopelijk slapen jullie allemaal snel weer!
het hoeft niet gelijk reflux te zijn, maar goed naar je kindje kijken komen de voedingen er met golven uit..en krijst je baby meer dan 3h per dag dan zou ik zeker wel even verder laten bekijken! want cb en huisartsen zijn vaak makkelijk met afschepen Maar het maagklepje is voorlopig nog niet gesloten dus normaal dat er voeding terug komt, na een voeding rechtop houden en ff zorgen dat het rustig naar beneden gaat helpt ook.. eventueel het bedje bij het hoofdeinde wat omhoog zetten. geef je fv? dan kan er ook lucht inzitten hier krijgen ze ook scheetjes krampjes van. Even goed kijken naar je kindje en kijken wat je kan doen om te helpen! Maar is je baby echt ontroostbaar meerdere uren van de dag dan even door laten verwijzen!
Hallo, nee het komt er niet altijd met golven uit. Ik heb dan ook meer het idee dat hij het zelf weer doorslikt. Ook heeft hij pukkeltjes op zijn gezicht, en dat kan ook weer duiden op een koemelk allergie. Hij krijgt flesvoeding (bonbebe). Ik moet straks naar de ha heb vanmorgen gelijk een afspraak gemaakt. Heeft iemand hier ervaring met koemelkallergie? mariska
Hoi, Mijn zoontje heeft KMA. Dit is bij ons pas na een week of 6 geconstateerd (heb eerst BV gegeven, daarna Kruidvat extra care). Hij begon steeds meer en meer te huilen. Had op een dag 3 x 1,5 uur lange kramp/pijn aanvallen.. Iom CB overgestapt op pepti voeding, en meneer heeft nooit meer zo'n pijn/kramp aanval gehad... Je moet boij KMA of vermoeden hiervan altijd eerst voeding proberen voor een week of 4, daarna ga je provoceren (= testen dmv van het geven van je oude voeding, kijken of je kindje reageert, zo ja, dan weer volledig de dieetvoeding geven, zo niet, dan kun je de oude voeding steeds meer opbouwen) ik heb pepti, maar er is nog een zwaardere variant zeg maar= alleen via Kinderarts te krijgen Nutrimagen (of zoiets, weet niet meer hoe je t schrijft).. Over het steeds weer terugslikken van de voeding: dat kan verborgen reflux zijn, je kindje hoeft nl niet veel voeding terug te geven om reflux te hebben... Enne, ook hier sliep meneer snachts prima, omdat ie dan zo moe was van overdag (dus dat zegt niet altijd wat..) Sterkte en succes