Hoi Dames, Onze zoon is nu 2 weken oud en hij komt op verzoek. Soms na 2 uur al, en soms na 4 uur. Hij was bij de geboorte 8,5 pond en de cb kraamverpleegk. zei dat zijn maagje moet groeien dus niet in één keer een grote voeding aankon. ( hij krijgt per keer tussen de 70 en soms zelf 130 cc) het is maar net wat ie neemt! Maar hij huilt vaak na de voeding en komt zelf niet in slaap. Hij valt altijd bij ons in slaap, leggen we hem in zijn eigen bed, brullen! Dan sliep ie bij ons op de arm en dan wordt ie in bed weer wakker! Speen erin, even stil, dan plopt ie em er weer uit en weer brullen. En we hebben hem ook al vaak even 5 min. laten huilen. Maar er is vaak echt wat... soms nog een boertje of hij moet spugen.. Heb eigenlijk twee vraagjes: * Hij drinkt ontzettend gulzig vooral in het begin. Je voelt de voeding in zijn maagje klokken. Hij schrokt het echt naar binnen! Verschrikkelijk! Mijn vriendin gaf aan dat er voor hongerige baby's voeding is, en er is natuurlijk voor darmkrampjes andere voeding... De cb kraamv. zei dat dit helemaal nog niet hoefde om over te stappen, daar was nog geen aanleiding voor. Maar ik vind soms echt hartstikke sneu voor het mannetje.Hij kan het vaak echt niet "vinden". Wie heeft tips? Misschien echt om de 3 uur wakker maken voor voeding? Om meer regelmaat te krijgen? * Slapen kwestie, ik heb de puckababy al, daar ligt ie altijd in te slapen, maar met speen in, anders slaapt ie helemaal niet in! Maar moeten we hem laten huilen? Heb het idee dat zulke kleintjes echt huilen als er wat is. Nou weer een heeeeeel verhaal! Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken! Alvast bedankt!
Ik zou om te beginnen hem eerst eens wat vaker laten boeren (dus enkele minuten drinken) dan laten boeren, dan weer verder laten drinken, weer laten boeren, enz. hierdoor haal je de lucht beter uit zijn maagje zodat hij hopelijk minder last heeft van krampjes, spugen en boeren. Als hij rustiger kan slapen, slaapt ie hopelijk wat langer en krijgt hij sneller een beetje ritme. Heel veel sterkte!
Heb je het idee dat hij verzadigd is na het drinken? Zo ja, dan zouden het ook krampjes kunnen zijn?! Ik ben persoonlijk niet voor om een kleintje in je armen in slaap te laten vallen en daarna naar bed te brengen. 9 van de 10 worden ze toch wakker en beginnen ze te huilen. Ons zoontje hebben we in het begin langer dan 5 minuten laten huilen. Meestal viel hij na een kwartier in slaap. Tegenwoordig huilt hij weinig tot niet als hij in bed wordt gelegd, maar je moet er wel even doorheen. Het duurde bij ons een week ongeveer. Het is niet leuk, maar werkte wel. Op een gegeven moment herken je de huiltjes; hongerhuiltje of een jengelhuiltje, etc. Als het een jengelhuiltje is dan was er niets aan de hand en vond meneer gewoon niet leuk om alleen in bed te liggen. Hoewel ik het zielig vond hebben we hem gewoon laten liggen, hij moet er toch ooit aan gaan wennen. En dat doet hij nu gelukkig wel. Weet je, slapen en huilen gaan vaak samen. Er is vaak niets aan de hand en hebben ze het huilen nodig om in slaap te komen. Dat is in ieder geval mijn mening, hier zullen ongetwijfeld meningen over verdeeld zijn. Dat van gulzig drinken ken ik ook. Mijn zoontje drinkt vaak ook zo. Dan halen we zijn speen uit, maar niet helemaal want dan wordt hij nog ongeduldig. We laten net het topje van de speen in zijn mond zodat hij er nog aan kan sabbelen. Zo kan hij een beetje op adem komen zonder dat hij het idee heeft dan zijn eten hem ontnomen wordt. Dat werkt hier wel. Zorg hierna dat hij goed kan boeren. We laten hem 10 tot 15 min rechtop zitten zodat hij een aantal boertjes kan laten.
wat voor fles/speen gebruik je ? ik weet van avent dat er groeven in de speen zitten die er voor zorgen dat ze minder lucht binnen krijgen en zo minder snel krampjes hebben. en avent zal niet het enige merk zijn die dat heeft.
heeft niemand meer tips? Sommigen hebben het over venkelthee of die druppels van vsm, is dat ook wat? Of omneo nutrilon voeding? Iets dikker en speciaal wat voor darmkrampjes..
tegen darmkrampjes is sap-simplex en wondermiddel.. Wij hebben altijd ene spuugdoekje door het gaat bij de speen gerijgd. Vervolgens spene inde mond, spuudoekje uitvouwen over zjn buikje zo blijft de speen liggen, zodat je kleintje hem zelf weer kan inhappen...
Onze Wayne was vanaf zijn geboorte ook zo'n schrokker, met als gevolg, krampjes e.d. We hebben verschillende flessen geprobeerd, van de difrax-optie fles, difrax-S fles, en de Dodie fles.. Maar niks hielp.. Tot ik de Avent fles probeerde.. Doordat die speen breder is, moet ij meer kracht zetten, het kostte hem meer energie om te drinken. EN daardoor kon hij niet meer schrokken.. En sindsdien is dat probleem ook verholpen..
Fleur dronk ook erg gulzig en had vaak de hik en problemen met reflux (verborgen reflux). Wij hebben in ieder geval de Bfree flessen gekocht (www.hetrietje.nl) of die van Dr.Browns (Prenatal). Daar zitten speciale ventielen in waardoor je kindje rustiger drinkt en beter kan boeren. Er komt minder lucht naar binnen. Minder dan met Avent. Echt een aanrader dus. Succes, M
Hier het zelfde...... Snel drinken moesten wij de 1 2 3 speen voor pakken en dan drinken op stand 1... Het slapen is het zelfde gekl...t hier... om 7:30 word madam wakker.. en dan wil ze niet meer slapen... half uur in bed huilen en doen... pak je der vast dan is ze wel stil maar slapen ho maar. het is nu 11:00 en ze slaapt nou ja sliep dus even.... weet me der ook geen raad mee hoor. Ook hebben we der fles voeding dikke moeten maken met nutriton voor het over geven. Nu dus het gulzige eten en het slapen nog..... ik lees mee.. want ben ook dood op.. en kom nergens aan toe want het is drama overdag hier..
Met het drinken mischien je kindje meer rechtop houden en de fles meer horizontaal ? Zo loopt de melk er niet echt uit. En het slapen, mischien slapen in een draagdoek bij jou op de buik ?
zelf op me buik blijft madam wakker.. en duurt het zeker een uur voor ze slaapt.. leg je haar dan weg is ze zo weer wakker
Dat is natuurlijk niet gek als ze eerst lekker op je buik lag en vervolgens wakker word in een omgeving die minder lekker is! Je moet je kindje zelf leren in slaap vallen, bij voorkeur wakker maar slaperig in haar eigen ledikantje leggen en vooral erg rustig blijven. Alle stress van de moeder zal ze aanvoelen en dan wordt het alleen maar erger. Belangrijk om regelmaat in te voeren, elke keer hetzelfde, om de 3 uur voeden, even knuffelen, luier verschonen, en lekker in bed leggen. Het kost even een week of twee maar dan hebben ze het door en gaat het slapen beter. Er zijn trouwens veel boeken over rust en regelmaat. Misschien heb je er wat aan. De eerste 4-6 weken is alles prima en kan je ze niet te veel verwennen maar ik zou voor jezelf op een gegeven moment wel een lijn trekken. Anders ben je met 6 maanden nog bezig met slaapproblemen en een kind wat bij je in bed wil. Sterkte en het wordt wel steeds makkelijker. Als je denkt dat je kindje last heeft van het spugen zoek dan eens op reflux/verborgen reflux of bied meer maar kleinere flesjes aan. Ook is een 123 standen speen nooit echt aan te raden volgens mij, die gaan altijd te snel. de flessen van bfree/dr.browns en een heeeel klein gaatje. Kindjes van die leeftijd moeten rond de 30 minuten over een fles doen als het niet meer is. Marijn