Huilen neemt toe; met voeding te maken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door TessMama, 29 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessMama

    TessMama Nieuw lid

    29 dec 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    hallo allemaal,
    Onze dochter is 10weken oud. Geboren met 39w middels keizersnede vanwege stuitligging. De eerste weken ging alles perfect. Ze begon wel steeds meer te huilen. Dit ook bij consultatiebureau aangegeven. Daar komen de gebruikelijke reacties als “dat hoort er bij”. De piek zouden we inmiddels gehad moeten hebben maar het huilen wordt maar niet minder. Het is ook meer krijsen dan huilen. Ik zie en voel dat ze pijn heeft en het lijkt met t voeden te maken te hebben. Ze laat heel veel scheetjes, boert veel en laat nog na de fles (soms n uur later) en heeft vaak een keiharde buik. Op de rug slapen werkt vaak niet, op haar zij wel. We gebruiken hero standaard, gemengd met comfort. Ook n poosje volledig comfort gegeven maar dit leek alles nog erger te maken en haar ontlasting werd erg waterig. We hebben ook de pep voeding geprobeerd (koemelk allergie voeding) maar deze voeding is erg dun en het lukt niet om deze te geven omdat ze zich steeds verslikt. Onze conclusie zou dan moeten zijn dat ze te gulzig drinkt wellicht en daardoor veel last van buikpijn heeft....??
    Ze smakt enorm bij t voeden. Tussendoor pauze werkt niet want dan raakt ze enorm gefrustreerd. Ze drinkt iedere fles alsof ze uitgehongerd is. Zelfs als ik haar wakker maak voor de fles.
    We gebruiken dr brown fles, de smalle. Nu met speen 2 vanwege het mengen van de voeding. Door de comfort wordt het wat dikker. Speen 1 geprobeerd, ze zou er iets uit kunnen krijgen als ze heel hard zou zuigen. Dit frustreert haar echter enorm waardoor ze alleen maar schreeuwt. Ook geen optie dus. Ze doet wel zon 15/20 min over een 150cc fles. Ze drinkt heel gulzig maar niet te snel denk ik....?
    Ook infacol geprobeerd maar dat spuugt ze uit. Nu sab simplex in ieder fles maar of dat nu werkt vraag ik me af.
    De nachten zijn daarnaast ook erg zwaar. Laatste fles rond 12 uur. Ze heeft dan weer lang pijn en huilt. Vervolgens meld ze zich iedere keer standaard weer om 4 uur. Dan weer t zelfde gedoe; fles-buikpijn-troosten en zon 2/3 uur later kan mama een oogje dicht doen om vervolgens na n uur weer op te staan. Oftewel: ik ben inmiddels wel n beetje op. Meer voeding geven om 12 uur zodat ze de nacht doorkomt werkt niet want dat krijgt ze niet op. Ik probeer nu vaker te “snoozen” door haar de speen te geven als ze wakker wordt om 4. Ze kan dan wel blijven liggen tot 6 maar is iedere 5 minuten wakker.
    Sorry voor t lange verhaal....!

    Heeft iemand tips of is t voor iemand herkenbaar??
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Reflux misschien?
     
  3. TessMama

    TessMama Nieuw lid

    29 dec 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Verborgen reflux heb ik wel eens aan gedacht ja. Spugen doet ze niet echt
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als ze veel smakt hij het drinken krijgt ze lucht binnen en daarvan waarschijnlijk buikpijn.
    Ik denk dat je moet experimenten met andere spenen tot je er één vindt waarmee ze beter drinkt.
    Drinkt ze helemaal niks uit de nummer 1 speen , of wel een beetje (40/50 cc of zo) en gaat ze dan brullen ?
    Als dat laatste het geval is , kun je als ze niet meer wil met speen 1 nummer 2 erop doen. Dan Is haar allerergste honger gestild en zal ze rustiger drinken. Dit deden wij bij onze dochter met de ochtendfles , anders klokte ze alles in vijf minuten naar binnen en spuugde daarna de helft er weer uit.
     
  5. Piindaa

    Piindaa Actief lid

    10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Idd verborgen reflux? Wij hadden dit ook met onze dochter. Heeft heel lang geduurd maar uit eindelijk medicijnen gekregen en overgestapt op pepti. We hadden een heel ander kind.
     
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Koemelkallergie en dan is pepti soms niet genoeg. Misschien vragen of je 2 weken neocate mag proberen? Pepti deed hier niks en neocate een wereld van verschil.

    Mogelijk ook bij een erkende osteopaat langs gaan?
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat is de reden dat je hero comfort gebruikt? Is dat vanwege de krampen of vanwege mogelijk spugen?
     

Deel Deze Pagina