Huilen om 23u?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jody79, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Toch maar even hier kijken of jullie dit herkennen:

    Onze zoon Mick is een heel tevreden en blij ventje. Alles gaat gelukkig goed en we hebben echt niets te klagen. Toch vind ik 1 ding wel vreemd en hoop dat jullie ons kunnen helpen.
    De laatste dagen begint Mick om ongeveer 23u van uit het niets te huilen. Heel hard, met zijn ogen dicht. Alsof hij eng droomt. Maar als ik hem dan uit bed haal wordt hij wakker, kijkt me even aan en begint weer te huilen. Maar echt hard. Mijn hart breekt dan. Niets is goed, behalve op de arm en lopen. Zo gauw je gaat zitten of hem neerlegt begint het weer.
    Na een poosje geven we hem dan maar een klein beetje melk. Dat gaat er gretig in en daarna begint ie weer. Maar om hem nou een volledige fles te geven gaat mij wat te ver. Hij slaapt immers al maanden door.
    De afgelopen maand is dit nu een paar keer gebeurd en de laatste 2 nachten weer. Hoop niet dat dit aanhoud. Ik vind het vooral zo rot voor hem; hij heeft ergens last van, maar papa & mama kunnen hem niet (goed) helpen.

    Wie herkent dit en/of heeft raad?

    Alvast bedankt!

    Liefs,
    Jody
     
  2. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Nadine doet dat ook. Volgens mij is het inderdaad dromen.
    Ik haal haar dan naar beneden, ga even met haar op de bank zitten en geef haar een paar slokjes water.
    Als ik haar na een kwartiertje dan weer naar bed breng valt ze gelijk weer in slaap. Op haar kamertje troosten en een slokje geven werkt gek genoeg niet. Het is net alsof ze een beetje afleiding nodig heeft.
     
  3. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    houdt dat huilen dan zo lang aan?

    Zoƫ heeft ook wel eens dat ze vanuit het niets heel hard huilt in haar slaap. Na 5 minuten is het meestal weer stil en slaapt ze heerlijk verder. Ben in het begin wel eens gaan kijken, maar ze heeft oogjes dicht en pakt haar duimpje tussen door en lijkt gewoon te slapen.
    Waarom pakken jullie het kindje op? Ik laat haar gewoon liggen eigenlijk, want ze slaapt daarna gewoon lekker door.......

    twinny
     
  4. is ie niet bezig met zijn tanden
    ik bedoel mike heeft dat ook maar bij hem zijn het echt zijn tandjes het wil maar niet doorkomen terwijl zijn broertje er al 2 heeft
    het kan een pijn scheut zijn ineens
    ik maseer dan zijn tandvlees en dan is het goed bij hem
     
  5. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Misschien heeft hij toch gewoon honger. Als je gewoon 1x een heel flesje probeert en hij is dan stil daarna is de kans heel groot dat het gewoon daaraan ligt.

    Rick is iets ouder en die krijgt ook nog steeds een fles om 23 uur. Laatst kwam hij 2 weken lang zelfs telkens 's nachts weer om 4 uur a half 5 toen heb ik hem ook steeds een fles gegeven. Als ze het niet meer nodig hebben laten ze het vanzelf weer vallen. (dat deed Rick ook, ineens sliep hij weer door tot 7 uur a half 8)
     
  6. hoe laat krijgt ie de laatste fles eigenlijk dan
    hier is de eerste fles vandaag om 9 uur en dan de laatste fles krijgen ze dan om half 1, 1 uur
    ze slapen nu uit dus hihihi
    normaal eerste fles half 8 en dan laatste fles 12 uur
     
  7. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft het ook precies hetzelfde wel eens de laatste weken, alleen dan meer aan het begin van de avond. Ik denk zelf aan een sprongetje of dromen. Zo hard huilen en echt de tranen schieten bijna uit haar ogen. Het enige dat helpt is eigenlijk oppakken en afleiden. Dan slaapt ze daarna wel weer verder. De ene keer is het afleiden met een fles en de andere keer gewoon door even bij ons beneden te zijn. Nu is dat al een paar dagen over eigenlijk. Denk dat de sprong genomen is en ze weer rustiger in haar velletje zit.

    Ik heb haar in elk geval nooit zo laten huilen, daar wordt ze alleen maar meer overstuur van.
     
  8. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Bij ons is dit ook al een paar weken aan de gang. Het helpt als we haar over haar hoofdje aaien en zacht een liedje zingen. Als ze echt niet rustiger wordt dan pakken we haar even op, maar eigenlijk is dat bijna nooit nodig. Ik denk dat ze droomt of de dag aan het verwerken is. Daarna slaapt ze vaak door tot de volgende ochtend een uur of zeven.
     
  9. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Om antwoord te geven op de vragen.

    @Gummetje; Mick krijgt om 20u zijn laatste fles en hij komt tussen 8 en 9u voor zijn 1e. Tandjes zouden er idd aan kunnen komen.
    @ Greetje; klopt, bij Mick is dat ook zo.
    @Twinny; Hij huilt zo hard dat hij zich verslikt. Heel zielig. Mick wil ook wel eens in de nacht een gilletje/huiltje doen, maar slaapt dan ook gewoon door en dan halen we hem er natuurlijk niet uit, maar als ik hem in dit geval zal laten liggen dan gaat het helemaal mis denk ik.
    @Pinkpuma; Ik ben er een beetje bang voor dat als ik hem gelijk een volledige fles geef, dat hij er aan gewend raakt.
    @Merel; misschien is het idd een sprongetje. Vannacht ging het weer goed. Ik dacht dat hij nog iets te jong was voor het volgende sprongetje.
    @ Lientje; als het nog een keer gebeurd, zal ik dat eens proberen.

    Thanx voor jullie berichtjes!
     
  10. @jody;is dat niet erg vroeg dan 8 uur de laatste fles
    mijn mannen zijn net zo oud ongeveer en die krijgen om 12 uur nog de laatste fles
    hmmm kan ook aan het gewicht liggen natuurlijk
    mijn mannetjes zijn 5 kilo ongeveer dus die fles mag er ook nog niet af
     

Deel Deze Pagina