huilend wakker worden 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door niva, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Mijn dochtertje van net twee (25 mnd) wordt altijd huilend wakker. écht huilend..Het eerste kwartier (soms half uur) na haar slapa hoeft er maar *dt* te gebeuren en ze huilt weer.
    Verder huilt ze eigenlijk nooit..meer peuters die dit hebben?? Vind het voor haar zo vervelend.:(
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Min zoontje heeft het een poosje gehad, zo rond de 22 maanden. Dan werd hij huilend wakker, of begon te huilen zodra je ook maar iets deed. Alsof hij in zijn slaap helemaal overprikkeld was. Dan bleef ik lekker na zijn slaapje een kwartiertje met hem op schoot zitten knuffelen. Gewoon heel rustig aan opstarten.

    Geen idee wat het nou precies geweest is: nare dromen, groeipijn? Maar het is ook zo weer overgegaan..
     
  3. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Mijn nichtje is ruim 3 en heeft dit nog steeds. Zij heeft gewoon echt een uur nodig om heel rustig wakker te worden en dan nog... Mijn zusje heeft ook een beetje een ochtendhumeur (Ik hoop niet dat je meeleest zus ;)...) dus daar zal ze het wel van hebben.
     
  4. niva

    niva Fanatiek lid

    16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Nou..Ik zei ook al dat ze misschien gewoon een ochtendhumeur heeft (net als mn vriend die heeft dat ook altijd) en op moet starten..dat zou best kunnen. Toch vraag ik me af waarom ze dan huilend uit haar slaap komt..ze is dan dus nog niet wakker.
    Het kan toch niet zo zijn dat ze altijd nachtmerries heeft of al ene ochtendhumeur heeft nog voordat ze wakker wordt ;)
    Het lijkt idd alsof ze juist door dat slaapje enoorm overprikkelt raakt! zou dat kunnen???
     
  5. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Hoi,

    Onze dochter heeft dit ook al heel lang en alleen na haar middagslaapje. Ze wordt echt heel huilerig wakker en humeurig en wil dan soms niet uit bed maar als ik dan weg ga moet ik wel terugkomen meteen dus het is niet alsof ze wil doorslapen of zo.

    Zelf heb ik het idee dat het met de suikerspiegel te maken heeft maar ik weet het niet zeker. Wel weet ik dat als ik er dan een paar rozijnen in duw of een stuk fruit dat het dan snel beter gaat. Maar dat kan ook zijn omdat ze alles wat met eten te maken heeft heerlijk vind! ha ha. Het blijft een raadsel dus.

    Groetjes Charlie
     
  6. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena heeft dit niet alleen soms als ik haar wakker maak. Dan heeft ze niet genoeg geslapen en dan wordt ze daar behoorlijk pissig om :).
    Bij Elena is het niet het 's morgens wakker worden, maar 's nachts een paar keer huilen. En dat is dan omdat ze dan ineens weer haar speen in haar mond wil. Dat heeft ze al vanaf haar geboorte, ik ken het eigenlijk niet anders. Zodra we haar speentje geven is het weer goed en slaapt ze verder.
     

Deel Deze Pagina