Huis gekocht topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    Er loopt al een huis te koop topic en die wil ik niet vol spammen met gekochte dingen ;)

    Wie heeft er ook ook een ander, misschien wel nieuwbouw huis gekocht en wil mee kletsen over het uitzoeken van de kleurtjes, vloer, keuken, verhuisdozen en alles wat erbij komt kijken?!
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij krijgen 6 mei de sleutel! We gaan vandaag eventjes meten etc. Tussen 16.00 en 18.00 mochten we van de huidige bewoner even komen... dus dan kunnen we aan de gang en daarna gordijnen bestellen etc.
    Vloer hebben we voor beneden al uitgezocht... low budget van de leenbakker.. mooi grijs, precies wat we wilde.
    Maar oke... erg spannend allemaal.. maar pfff wat kost het allemaal (het regelen) een hoop geld!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    En dan begin ik natuurlijk zelf :D

    Nog 3 mnd en dan krijgen we de sleutel.
    Waar ik tot nu toe tegenaan loop..
    Spullen die kapot gaan in ons verkochte huis :eek:
    Heel veel regelen.. mijn man is inmiddels zwaar in de stress. We zijn nu bezig met de planning. We hebben 3 hele weken om te verbouwen en te verhuizen.. onhaalbaar? Waarschijnlijk wel maar we gaan gewoon een poging doen. We hebben er in ieder geval zoveel zin in!
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    Wauw jullie zijn al bijna aan de beurt.
    Vanmiddag mogen jullie dus even extra spieken, heel aardig van de huidige bewoners. Moeten jullie veel doen in het nieuwe huis?
    Welke vloer hebben jullie uitgekozen?
     
  5. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Spannend @Luna86 ! Het lijkt me een hele leuke spannende periode, maar ook erg stressvol.
    Ik had gehoopt mee te kunnen praten hier, maar voorlopig blijven we lekker waar we zitten . wellicht over een paar jaar.
    Heel veel succes met de voorbereidingen!
     
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    Dat was idd leuk geweest. Maar jullie hebben wel al een heerlijk huis! Jullie gaan wel wat dingen aanpassen toch?
    Dank voor je berichtje!
     
    MiniMe81 vindt dit leuk.
  7. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    446
    121
    43
    Wij hebben ook een huis aangekocht, maar de hypotheek is nog niet rond.. duurt allemaal zo lang. Maar mocht het allemaal lukken, dan verhuizen we deze zomer. We hoeven gelukkig niet veel te klussen. Likje verf, meer niet.
     
  8. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    We hebben officieel voor ons huis getekend en zitten nu in de race voor een hypotheek die ook zo goed als rond is ... Ons nieuwbouw huis is eind 2020 klaar.

    We zijn nu aan het verzinnen welke keukenopstelling we willen ivm extra contactdozen en welke vloer we beneden willen. En oja of we renovlies willen of toch stucen of latex spuiten ...

    Kortom we zijn er mee bezig :D
     
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    Dat duurde hier ook heel erg lang. Ze hadden zoveel info nodig en dan keurde de een het goed en de ander niet. Uiteindelijk 3 dagen voor ons termijn afliep was alles rond.
    Wat ideaal dat jullie er zo in kunnen. Eigen maken met een ander kleurtje is sowieso lekker. Welke maand verhuizen jullie? Wij midden in de grote vakantie. Handig met de kinderen :p
     
  10. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Bedenk je dat je stucwerk na een korte periode weer moet doen. Het huis zal zich nog gaan zetten en scheuren is hierbij onvermijdelijk. Bij mijn schoonouders begint het nu al, ze zitten er net een jaartje in.

    Wij hebben afgelopen jaar gekocht en wonen hier sinds september. We hebben toen wel de hele bovenverdieping klaar gemaakt (o.a. nieuwe badkamer). Nu beginnen we volgende week aan de beneden verdieping. Eerst zijn er wat kozijnen aan de beurt. Als die er in zitten kan de stucadoor komen voor de hele woonkamer en we moeten dan echt een keuken uit gaan zoeken. Dat vind ik zelf een lastige klus, ik heb nog geen keuken gezien dat ik dacht "wauw". En daarna moet er nog een nieuwe vloer in. Alles is nog in 80's stijl beneden. Dus tegelvloer, 30 jaar oude retro keuken enz. Gelukkig hebben de vorige bewoners de 1 jaar oude vitrage achter gelaten. Scheelt ons een hoop geld voor nieuwe!
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    Gefeliciteerd met jullie nieuwbouwhuis! Wanneer starten ze met de bouw?
    Wij wisten al snel de keukenindeling, ik wilde sowieso een bar en dat kan maar op 1 manier. Maar de kleuren, poeh dat was wel even lastig.

    Zoveel opties hè, en dan heb je het alleen over de muren. En de prijs/kwaliteit verschilt enorm.
    Wij kiezen voor stuc benenden en boven laten we tzt ook stucen. Maar stuc in een nieuwbouw, kan dat?
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    @Lief of Stoer ik heb veel ideeën opgedaan op pinterest. Zo langzaam kreeg het vorm naar de keuken die we nu hebben gekozen. We begonnen bij hout met grijs en toen naar wit. Uiteindelijk zijn we geslaagd voor een grijze keuken. Heeft echt wel even geduurd voor we het “wauw” effect hadden.
     
  13. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ze beginnen 3de kwartaal dit jaar ... en verwacht is dat er een jaar over gedaan wordt ... dus derde kwartaal 2020 of december of zo ... we huren nu dus zijn binnen een maand weg.
     
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    #14 Lief of Stoer, 3 apr 2019
    Laatst bewerkt: 3 apr 2019
    De opstelling weten we, maar idd welke kleur? Ik vind hout mooi, maar we kiezen ook al voor een houten vloer. Dan vind ik het too much. Een wittint wil ik niet, te gewoontjes. En nu hangen we ook bij grijs. Maar dan weer het blad, om dol van te worden. Man wilde graag een betonblad, maar op grijs vind ik dat weer niet zo mooi. We zullen wel bij een antraciet of zwart blad uitkomen. Ik bedenk me nu net dat onze vorige keuken precies zo was, grijs met een zwart blad. Alleen was deze hoogglans met een composiet blad, voor beiden kiezen we nooit meer :)
     
  15. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Daarom gaan we waarschijnlijk voor renovlies ... maar latexverf is ook een optie al krijg je dan ook scheuren ...
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  16. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.283
    7.842
    113
    Gelderland
    Wij hebben voor een wit blad gekozen. Al twijfelde we wel heel erg. Nu denk ik dat ik een marmerlook wit blad misschien nog toffer had gevonden maar kan prima leven met een wit blad. Ik twijfelde ivm het gebruik ervan. Gaan we er niet alles op zien..
    Qua grijs hangen we er een beetje tussen. Niet te licht en niet te donker. Zal zo even een foto posten. Het is een moderne keuken maar we maken hem een beetje landelijk door tegeltjes en hout toe te voegen.
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ja hier ook een nieuwbouwwoning gekocht, voor ons de 2e keer. Huidige woning had ook ineens een nieuwe ketel nodig, erg jammer, sparen gaat heel langzaam zo.

    Ze beginnen bij ons in juni en verwachten 3e kwartaal 2020 klaar te zijn. Zaterdag gaan we voor de keuken kijken. Wij krijgen op alle etages vloerverwarming, dus daar stemmen we de vloer op af. Waarschijnlijk beneden grote grijze tegels en een wit met eikenhouten keuken.

    Onze huidige woning hebben we nog niet te koop gezet. Ik ben nu 20 weken zwanger en we wonen heel dichtbij het nieuwe project. Hopelijk blijft de huizenmarkt goed!
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  18. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Wij krijgen overmorgen de sleutel :roflmao::)

    Wij gaan een muurtje maken op zolder zodat er 2 slaapkamers zijn. Verder schilderen, behangen etc

    Gelukkig pakt een verhuisbedrijf alles voor ons in, verhuizen en demonteren en monteren alles.

    19 april gaan we over en 23 april ons huidige huis opleveren.

    Ik loop elke dag langs ons nieuwe huis . staat nu leeg. Zo raar dat dat over minder dan 48 uur van ons is.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  19. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou bang zijn voor bv kerrie of gemarineerd vlees ofzo. Nee, ik geloof niet dat we dat durven. Maar mooi is het wel hoor! Foto is leuk...
     
  20. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Spannende tijden ... geniet van je zwangerschap! We wonen 500 meter van onze nieuwe woning af :D
     
    Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina