huisarts bellen met 37,5

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door anja 29, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    Onze huisarts belde ons op om ons te feliciteren met de geboorte van ons kindje hij vertelde als ze tot 3 maanden 37,5 of hoger koorts heeft altijd bellen met de huisarts
    ik vind bij 37,5 nog niks aan de hand maar moet dan wel gaan bellen met de huisarts!
    wie moet dit ook geldt dus alleen voor de eesrte 3maanden
     
  2. Ik vind dat er met 37,5 nog niks aan de hand is hoor. Voor hetzelfde geldt is je beebje gewoon iets te warm aangekleed.
    Mijn kraamhulp vind die 37,5 grens ook paniek om niks, vaak is er dan helemaal niets aande hand.
    Ik ga dus dan ook zeker niet de HA bellen.
     
  3. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden gebeld met 38.3 na 2 dagen. Bleek inderdaad dat wij ons warmbloedig kind te warm hadden gekleed. (Oeps slechte ouder) Tegen ons werd toen nog gezegd, geen probleem pas bij 38.5 moet je je echt zorgen maken. Dus 37.5 is geen probleem. (Maarja ieders opvatting is anders)
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Kylian's standaard (normale) temp is zo tussen de 37.2 en 37.5.

    Ik zelf geeft als het hoger wordt dan 38 graden een zetpilletje.

    In december steeg de koorts ondanks zetpilletjes tot 41.2 en toen hebben we toch echt aan de bel getrokken (al eerder maar zolang hij nog levendig is moesten we ons niet te druk maken pas als hij apatisch werd moesten we meteen weer bellen wat we dus gedaan hadden)

    als je kindje echt koorts heeft en echt ziek is dan heb je dat snel genoeg door hoor.

    Groetjes Anita
     
  5. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    Ja bedankt voor jullie recaties
    Ik vindt bellen bij 37,5 ook wel erg overdreven
    Laatst had onze dochtertje 37,5 en we hadden haar broekje uitgedaan dat ze gewoon in haar rompertje lag en 2 uur later had ze alweer 37,1 misschien gewoon net even te warm !
    Ja ik denk ook wel als ze goeie koorts heeft dat je het dan wel merkt bij het voeden en haar gedrag! :)
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou het idd eerst zelf proberen op te lossen en ff in de gaten houden... blijft de temp. nou ondanks uitkleden te hoog of zijn er andere dingen icm met die temp. zoals slechter drinken, minder plassen dan wel ff contact opnemen. Kleintjes kunnen echt heel snel uitdrogen, helemaal icm met een te hoge temperatuur.
     
  7. missyb

    missyb Niet meer actief

    Benthe had onder de 3 maanden ook wel eens een temp van 37,5.37,8 maar pas met 38 graden zou ik de huis arts bellen onder de 3 maanden.
     
  8. Hester

    Hester Niet meer actief

    Met 38 graden bel ik, want dan is het niet ok (mits je baby niet te warm gelegen heeft).

    Onze baby was 4 weken toen ik vermoedde dat hij ziek was, gemeten: 38.3 graden!
    Hij is toen ook binnen een uur opgenomen in het ziekenhuis en moest meteen 7 dagen blijven, was echt heel ziek.

    Bij aankomst in het ziekenhuis was de temp overigens al opgelopen naar 38.9 graden.. en dat binnen een uurtje :(

    Dus wat ik maar wilde zeggen: kijk niet alleen naar de temperatuur, maar ook naar je kindje. En bij 38 graden of meer zeker de HA of HA-post bellen voor advies!
     
  9. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ons zoontje had met een maand oud ook 38.3 graden
    indd kijk naar je kindje
    hij was goed te pas dronk goed etc en na tijdje weer gekeken en het zakte alweer
     
  10. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell heeft standaard 37,4 - 37,5.
     
  11. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Bij ons is ook altijd gezegd bij 38.5 pas naar de HA.
    En dan idd ook kijken naar hoe het kindje is. Is zij/hij sloom, reageert niet.
    Jaime had in de vakantie 39.8 maar was 'as usual'. Wij zijn dus ook niet naar de HA geweest. Na vier dagen was het over.
     

Deel Deze Pagina