Bleh, Ik ben vorig weekend gevallen op het ijs. Bovenop mn arm. Pijnlijk, maar ik maakte me niet direct zorgen. Nu zijn we bijna anderhalve week verder en ik merk de pijn de hele dag, maar zodra ik rustig zit dat ik echt verga van de pijn. Had zondagavond de hap gebeld, die gaven aan extra pijnstillers te nemen en de huisarts de dag erna te bellen. Het is nu bijna woensdag. Ik heb 13 keer geprobeerd te bellen, daarna het online formulier ingevuld, zodat de arts daarop kon reageren en ik heb nog steeds niks gehoord. Ben er zo klaar mee dat ze zo verschrikkelijk slecht bereikbaar zijn! Ik ga morgen direct om 8 uur weer bellen, want mijn arm doet echt verdomde zeer. Maar dat komende nachtje kom ik ook nog wel door. Al twijfel ik om de hap weer te bellen, want dan heb ik in ieder geval iemand gesproken. Het gaat nu niet om mn arm... maar ik ben vooral gefrustreerd omdat die huisarts zo slecht bereikbaar is. Corona, prima, maar dat is al een jaar zo en neem toch aan dat ze daar nu op inspelen en ook gewoon bereikbaar zijn voor "normale" huisartsenzaken....
Ik kan onze huisarts bellen van 08:00 tot 10:30 en daarna pas weer om 13:30 tot 17:00. ‘s Ochtends altijd best wat wachtenden voor me, soms wel een half uurtje wachten. Maar wordt bij jou de verbinding verbroken dan? Hoe dan ook, sterkte met je arm en hopelijk snel contact met je huisarts.
Dit klinkt niet heel toegankelijk nee.. krikg je bij het bellen een lange wachttijd of zijn ze gewoon niet bereikbaar? Staan er op de site (of op het bandje van de telefoon) specifieke beltijden aangegeven? En heb je het wel eens aangegeven bij de praktijk? Wat was hun reactie? Zijn ze voor spoedgevallen wel beter bereikbaar? Als het blijft lijkt het me een goede reden om een andere praktijk te zoeken..
Waardeloos ja... zo was het bij onze vorige huisarts ook wel een beetje. Je kon tussen beperkte tijdstippen bellen. In de middag hadden ze lunchpauze, overleg of sluiting. Er was altijd iets waardoor ze niet bereikbaar waren. Ik zou toch overstappen naar een andere praktijk en de huidige huisarts een mail oid sturen om aan te geven waarom je overstapt. Wellicht doen ze daar iets mee. Sterkte met je arm!
Ik heb het al eens aangegeven en toen werd het op corona gegooid . Nu wordt op het bandje alleen vermeld dat ze niet bereikbaar Zijn en tot hoelaat. Je kan van 8 tot 10 bellen, (met vele wachtenden in de rij) dan van half 12 tot 12 meestal wel bereikbaar. Daarna Lunchpauze en vanaf 15.00 uur sowieso niet meer bereikbaar. Toevallig gister rond half 5 gebeld toen waren er 12 wachtenden voor me en heb ik maar opgehangen.
In jouw geval zou ik toch gewoon de HAP bellen en daar ook aangeven dat je, je huisarts niet te pakken krijgt. Nog een nacht met zo'n pijn moet je, jezelf niet aandoen hoor Dit is echt schandalig van je huisarts.
Ik zou gewoon de telefoon op luidspreker zetten zodat je iets anders kan doen tijdens het wachten. Los daarvan vind ik het ook heel vreemd dat ze zo slecht berikbaar zijn. Bij de mijne kun je de hele dag bellen. Je kunt wel vaak pas een paar dgn later terecht (dat vind ik weer irritant).
Vaak is er een spoedoptie tussen de keuzenummers...die zou je bijna kiezen. Ik zou ze nu nogmaals via dat online formulier een bericht sturen en ze morgen bellen, inderdaad telefoon op de speaker en wachten maar. En als dat nog niet werkt, langs gaan of de HAP bellen. En dan ook een officiële klacht indienen bij de praktijk.
Ik zou idd zelf langsgaan en aangeven dat je na twee dagen telefonisch proberen op deze manier dan een afspraak wil maken. indien pijn meer toeneemt HAP bellen en situatie uitleggen. Beterschap
Tja waarom stap je dan niet gewoon over als het al een jaar zo is. Zou in ieder geval niet de hap bellen omdat je gefrustreerd bent over de bereikbaarheid van je eigen huisarts en dan even iemand gesproken hebt. Als je pijn zo erg is dan had je toch even moeten aansluiten bij de 12 wachtende voor je. Zoals hiervoor gezegd lekker op luidspreker en je hoort het wel als je aan de beurt bent.
Ik zou er naartoe gaan en uitleggen waarom je gefrustreerd bent, en een afspraak maken. Overstappen is tegenwoordig hartstikke moeilijk, helaas.
Poeh een huisarts die zo slecht bereikbaar is zou voor mij ook een reden zijn om over te stappen. Overigens een tijdje terug ook gedaan. Ik ben 3 jaar geleden verhuisd naar een kleiner dorp, maar zat nog bij de huisarts in het grote dorp verderop. Uiteindelijk toch maar overgestapt naar de lokale huisarts hier en wat een verademing. Max 2 wachtende voor je als je tussen 8 en 9 belt en op andere tijdstippen meteen iemand aan de lijn. Tot nu toe altijd nog dezelfde dag terecht gekund terwijl dit niet eens altijd per se noodzakelijk was.
Doet mij denken aan mijn huisarts in NL. Die kon je bereiken van 8.30u tot 11.30u, daarna gewoon niet meer, en ook alleen van maandag tot vrijdag. Heel vervelend..
Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat je niet dezelfde dag bij je arts kan komen. Ik heb heel af en toe dat ik de volgende dag pas terecht kan maar heb ze binnen 10 minuten aan de telefoon. Ik geef vaak zelf aan dat ik tot de volgende dag kan wachten maar dat komt echt zelden voor dat ze dat dan ook gebruiken! Ik snap je frustratie!
Ik zou er gewoon heenrijden en daar ter plekke een afspraak maken. Ik snap de smoes Corona niet, want je hoort juist overal geluiden dat minder mensen naar de huisarts durven vanwege Corona. Bij onze huisarts lijkt het inderdaad rustiger.
Ik bel hier altijd iets na 8 uur en sta dan ook wel even in de wacht, maar dat moet dan maar - vervolgens kunnen we meestal diezelfde dag nog komen, en soms een dag later. Na 11.30 kun je hier alleen nog bellen voor spoed - dan nemen ze écht meteen op ook. Ik zou toch eens beginnen met aan te sluiten bij de wachtenden ipv op te hangen...
Smoes corona? Het is stikdruk bij ons in de praktijk! Ook niet zo raar, aangezien de meesten voor elke scheet bellen. Ook niet zo gek dus dat er een wachtrij is aan zowel de telefoon als bij consulten. Daarbij is corona geen smoes, maar een zeer ernstig virus die de hele volksgezondheid wereldwijd in zijn greep houdt. Ik vind dat jij erg denigrerend praat over huisartsenzorg. Alsof je bij elke vingerknip direct terecht moet kunnen. Typisch verwend patiëntengedrag.
Wauw oké best een heftige reactie. Ik onderschat absoluut niet Corona en weet dat t druk is maar ik ben van mening dat je wel terecht moet kunnen en niet drie dagen bezig moet zijn om een afspraak te kunnen maken. En ik werk in de frontlinie dus kan echt over de drukte meepraten.... Juist in deze tijd is goede telefonische bereikbaarheid van huisartsen belangrijk. Essentieel zelfs.... Zoals ik t las van ts kreeg ze ook regelmatig op normale telefonische uren een bandje en werd er automatisch opgehangen.