huisarts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDenise, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb ff ene vraagje.
    ik mhad net contact met mn huisarts omdat ik met medicijnen zit die ik gelukkig mag stoppen omdat het gezondheid van het kindje van belang is en ik hoogtswarschijnlijk zonder kan( het gaat om anti-depresiva)
    nu moet ik dus morgen even langs komen met ochtendurine en dan gaan ze NOG een keer een test doen.
    ik neem mn clear blue test mee want daar staat een dikke vette plus op,denk dat dat wel genoeg is en clear blue is erg betrouwbaar.
    maar is het normaal dat ze bij de huisarts ook nog een test doen?
    ik zit me een beetje druk te maken :(

    XxX,Denise
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Is heel normaal, zeker als er medicijnen in het spel zijn... Is gewoon een bevestiging..

    Zorg je wel dat je goed afbouwt met de antidep.? niet zomaar ineens stoppen hoor! Hier spreekt een ervaringsdeskundige ;)
    Succes er mee! is niet makkelijk!

    Geen zorgen om de dokter hoor, die doet alleen de test om zeker van een zwangerschap te zijn..

    Groetjes
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik ga afbouwen hoor ;)
    ik heb gelukkig maar 20 mg dus dat is gelukkig niet veel!

    zal ik gewoon ook mn eigen test meenemen naar de huisarts?
    die van clear blue,daar staat ook ene dikke vette plus op.
    tis niet dat ik bang ben dat ie morgen opeens negatief is,zou wel erg sterk zijn :)
    wist alleen niet dat ze dat deden!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor, je hoeft niet je eigen test mee te nemen. Die oude telt toch niet meer omdat het al weken oud is.. (ook al is de plus een plus)

    Ik had ook 20 mg, dus dat valt inderdaad wel mee!. Succes er mee!
     
  5. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Heeuj Denise!

    Wil ff zeggen dat ik het supergoed van je vind dat je ermee gaat kappen!

    Ik weet hoe moeilijk het is aangezien je hormonen nog gekker gaan doen als je zwanger bent.

    Ik heb zelf ook aan de anti-depressiva gezeten. Eerst aan de Xeroxat en daarna aan de Prozac.

    Het eerste wat er bij me opkwam toen ik ist dat ik zwanger was dat ik meteen moest kappen met die rotzooi. Het is idd niet erg makkelijk maar je weet waar je het voordoet.

    En tot nu toe gaat alles okeej. Ik heb niet echt de drang om de medicijnen weer te gaan gebruiken maarja de depressie blijft wel.. Maar weet er geloof ik ietsies beter mee om te gaan.

    En die test das normaal ;)

    Succes!!!! En dat wens ik je echt aangezien je dat wel ken gebruiken
     
  6. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik had gisteren ook contact gehad met mn huisarts en die adviseerde me een nieuwe te doen omdat die van de apotheek en dun lijntje gaf.
    dus gisteren nieuwe gedaan en die gaf een dikke plus aan.
    toen de urine werd opgenomen zag je gelijk een vette plus komen te staan haha!
    mja morgen weer een,test wat af dus :)
    negatief kan het niet zijn morgen,zou wel erg raar zijn dan haha
     
  7. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Achja en als je zoveel testen hebt gedaan dan word het gewoon telkens opnieuw bevestigd dat je een kleine krijgt ;)
     
  8. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    haha dat is waar ;)
    ik ben alleen me rot geschrokken toen hij zei aan de telefoon dat als ik door slik de baby kans heeft op aangeboren afwijkingen!
    toen ik had opgehangen heb ik al een klein kind zitten huilen aan de telefoon toen ik mn moeder daarna belde!
    ik ben toch nog wel optijd met het nu stoppen??
     
  9. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Tuurlijk!!

    Je doet ut precies goed.. Je weet dat je zwanger bent en bent nu aan het afbouwen!

    Als je in een keer stopt weet je denk ik ook wel wat er gebeurd?!

    Je krijgt dikke paniekaanvallen voelt je licht in je hoofd en krijgt gewoon echt afkickverschijnselen en dat lijkt me niet goed voor de baby en voor jezelf!

    Dus ik denk dat je het beste het zo gewoon kunt doen en dat je baby er niet veel van merkt!
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Stoppen is altijd goed! Ik denk dat je nu even moet wachten je dingen in je hoofd halen voor dat de dokter alles goed heeft uitgelegd.
    Medicijnen voor jou zijn nooit goed voor de baby.
    Wacht je gesprek met de dokter even af.

    groetjes
     
  11. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik ga ook niet in een keer stoppen,wil me geen junky voelen en de baby kwaad doen!!!!
    morgen in ieder geval met de huisarts overleggen hoe en wat allemaal.
    het enige dat me vreselijk veel pijn deed was dat hij vroeg: hoe ver ben je?
    bijna 6 weken zei ik.
    hij zei toen: ow dan kan je het altijd nog weg laten halen.
    ik werd zooooo boos!!!!!
    hij moet niet in zn hoofd halen dat ik mn kindje laat weghalen!!!
    never niet dat ik dat laat gebeuren!!!!
    waarschijnlijk bedoelde hij het niet verkeerd mja ik vat het wel zo op!

    morgen ben ik in ieder geval van deze ellende af,dan kan ik afbouwen!!
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    vreemde opmerking van een huisarts.
     
  13. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm dat is precies wat mijn dokter ook dacht..

    Ik moest langs komen zodat we de "mogelijkheden" konden bespreken..

    Jaja dat zei voor mij ook al genoeg. Ben gewoon heel duidelijk geweest dat het kindje zeker welkom is en ik er niet aan twijfel om het te houden of niet!

    Daarna heeft ie me een verwijzing gegeven voor bloedprikken om te kijken of alles in orde is enz.

    En toen heb ik meteen een afspraak gemaakt bij de Verloskundige aangezien je daar geen doorverwijzing van de huisarts voor nodig hebt ;)
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    juist jah... de mogelijheden bespreken!!!
    die zin alleen al he!!!
    en dat ie bij mij ook nog zei van dat 6 weken niet lang is en een behandeling zo gedaan is!!!
    ik stond te KOKEN!!!!!
    maar goed dat ik hem niet face to face zag,dan had ik echt pissed recht in zn gezicht :oops:
    mn vriend en ik willen dit kindje graag en we gaan er voor,ik kan het nooit weg laten halen!!!!
    dat wil ik niet en dat kan ik ook niet!

    ik heb hier een verloskundige die alleen thuisbevallingen doet,maar ik wil juist in het ziekenhuis bevallen!
    dus moet ik weer opzoek naar een nieuwe!
    aangezien mn vriend en ik op zolder slapen,is het lastig om daar te gaan bevallen!!!
    dat zie ik niet zitten!
    dus moet weer op jacht en kan er hier maar 1 vinden :(
    dus vraag via mn huisarts wel een verwijsbrief voor een Gyn.
    hopelijk kan dat!
     
  15. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Tuurlijk kan dat..!!! je moet gewoon heel direct zijn, jij moet krijgen waar jij recht op hebt !

    maar een die VK hoeft dan toch niet mee naar het ziekenhuis, je kan haar toch zeggen ik wil in het ziekenhuis bevallen, daar hoeft zij toch niet bij te zijn? !!! die mensen in het ziekenhuis weten wel wat ze doen hoor !! nog beter dan zij

    maar mocht je dokter geen verwijzing doen naar het ziekenhuis, ga je gewoon zelf naar het ziekenhuis, vertel je hoe het zit, die laten jou heus niet zitten hoor,als jij je verzekeringspas/kaart meeneemt zit je goed :D

    maar ga er maar gewoon van uit dat je dokter je wel gewoon verwijst hoor ;)

    succes
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik denk ook wel dat mn huisarts me wel door verwijst.
    die verloskundige zei wel toen ik voor het eerst belde dat ze alleen thuis bevallingen doet en ze niet mee werken aan ziekenhuisbevallingen..
    dus ik ga naar een Gyn. hoop ik,voelt prettiger.
    mn vriend en ik zouden misschien verhuizen maar we hebben besloten lekker hier te blijven waar we nu wonen,bevalt ons prima hier,alleen slapen we wel op zolder...lastig bevallen hehe!
    ben benieuwd morgen bij de dokter...
    ergens verwacht ik een preek...kweet niet waarom :cry:
     
  17. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hij is je vader toch niet, hij moet gewoon proffesioneel zijn... het gaat hem niets aan... je vertel hem gewoon rustig dat je het kindje wilt houden.. het is immers Jouw kindje en enit dat van hem, en dat je graag een gyn wilt... hij zal je wel moeten helpen ;)

    ja en een thuisbevalling op een zolder is inderdaad misschien neit zo'n TOP idee ;)

    ik beval ook gewoon in het ziekenhuis !
    vind ik een prettiger idee !
     
  18. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik ga me er niks van proberen aan te trekken,tis de keus van mn vriend en mij om het kindje te houden,met geluk en al!!!

    ben benieuwd morgen!!
    zal een update plaatsten als ik er ben geweest!!
     
  19. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik ben wel benieuwd hoe het is gegaan bij de huisarts?
     
  20. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik ben dus bij de huisats geweest.
    deze keer was het een vrouw en ze begon meteen vanwat doe je als deze test positief is.
    want het was geen geplande zwangerschap.
    dan zijn we dolblij zei ik
    ze keek me echt aan van WTF!!!!!
    ze pakte mn potje urine en druppelde wat urine op de rest en meteen daarna kwam de dikke vette 2e streep.
    jah he bent echt zwanger zei ze.
    meteen begon ze over abrotus enzo en ik zat me bijna op te vreten in die stoel want we willen helemaal geen abortus,we willen dit kindje dol graag!
    ook al is het nog zo klein,we houden er al wel van!!!
    eenmaal dat verteld begreep ze het ergens wel en ze gaf wat tips enzo.
    we kregen het over mn medicijnen en de volgende morgen zou ze me bellen.
    zo gezegt zo gedaan.
    gisterne belde ze me op en er was pas geleden onderzoek gedaan naar mijn merk Anti Depresiva en zwangerschap.
    ik mag deze gewoon blijven slikken,kan geen kwaam op de baby en heeft verder ook geen effect op de baby.
    wel moet ik in het ziekenhuis bevallen(was toch al de planning) en moeten de beeb een paar daagjes blijven maar dan mag ik ook blijven!
    gewoon ter controle van,niks ergs,gewoon standaard.

    goed nieuws dus van een vreemde huisarts hehe.
    mn vriendin zal ze nooit worden,zeker niet dat ze doordramde over abortus mja....doe je niks aan ;)

    het is dus helemaal goed gegaan en kan nu echt gaan genieten van de zwangerschap :D
     

Deel Deze Pagina