huisdieren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 2 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    heey iedereen,
    hebben jullie huisdieren???
    ik wel ik heb een kater van 3 jaar!!!
    hoe staan jullie er tegen over bij babys???
    veel mensen zeggen altijd da het dom is om beesten te hebben als je kinderen krijg vanwege allergien enzo, maar ik ben ook opgegroeid met kat en hond en heb juist helemaal geen allergie...

    xxx
     
  2. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb geen huisdieren (ja wel een goudvis en buiten een konijn) maar voor de allergieen zou ik het zeker niet laten, die hebben ze wel of niet.
    het gaat mij meer om de betrouwbaarheid van honden en katten naar de baby toe, en zeker als die kleintjes gaan lopen kunnen ze daar vreemd op reageren.
    bij mijn vriendin was de hond erg lief met de baby maar toen de kleine ging lopen voelde de hond het wel ineens als een bedreiging en ging grommen en happen.
     
  3. Niet meer actief

    mijn kat is opgegroeid met kleine kinderen(zegt nie da die nix zou doe hoor) mn zus was vaak bij ons toen de kinderen nog klein waren, dus die voor sprong heeft die al, maar jah ik had m al voor ik zwanger raakte en ben dus heel erggg gehecht(heb m gekocht toen mn ma heel erg ziek was) k wil ooit graag een 2e kat maar jah daar wacht ik dus wel mee tot de kleine een beetje groter is!!!

    xxx
     
  4. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik heb 2 honden en 2 konijnen en een cavia.

    Mijn dochtertje heeft geen last van de honden en we hebben de konijnen en cavia in de bijkeuken. Omdat mijn vriend er last van kan krijgen. Zomers hebben we ze buiten. EN ik heb trouwens nog nooit gemerkt dat mijn dochtertje er last van heeft.

    Dus ik verwacht dat de volgende er ook geen last van heeft.

    Elina

    [​IMG]
     
  5. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Nou dan zullen jullie wel schriken wat ik allemaal heb :)

    Nou en het gaat perfect :)

    Ik HEB DUS HOU JE VAST 8 KATTEN TWEE HONDEN, KONIJN ,HAMSTER.

    Maar ik heb ook een groot huis dus dat scheeld :)

    En als 1 van ons allergie's word scheer ik ze toch kaal hihihi

    Nee mijn schatjes gaan echt niet weg voor geen miljoen :)

    Zo? dat was mijn andwoord hihi

    liefs manon.
     
  6. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb twee katten.
    Als er kleine kinderen op visite zijn, zijn ze daar heel lief tegen.
    Mocht de kleine een allergie krijgen of de katten gemeen gaan doen
    tegen de kleine dan zal er niets anders opzitten dan de katten weg
    te doen.

    Het zou me wel erg aan het hart gaan, maar de kleine gaat voor de
    beesten. :rolleyes:
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij hebben een hond. Ik verwacht geen problemen hoor. Heb zelfs een beetje het idee dat als ze vanaf het begin af aan in aanraking komen met een huisdier de kans op een allergie juist nog kleiner wordt.
    Ik ga onze hond ook zeker niet buitensluiten. Hij mag van mij straks best bij de baby komen snuffelen, alleen wil ik niet dat hij de baby in het gezichtje likt. Dat vind ik zelf ook niet fijn en die kleine kan er zelf niks tegen doen.
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben 1 hond en 2 katten. ze reageren alle 3 heel goed op iris. ze vinden het interessant. en komen dan dus ook vaak even snuffelen...
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wij hebben een hond en 2 katten. En ik zou niet weten waarom dat niet samen kan gaan. Vind het zo'n stom excuus als mensen hun dieren weg doen als mevrouw zwanger is. Echt belachelijk, als het kindje er niet tegen kan, kan je toch altijd nog een oplossing zoeken?
    Ik vind het juist leuk dat de baby opgroeit met dieren! Zo raken ze er aan gewent en zijn ze niet zo snel bang ;)
     
  10. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

    Ik heb zelf ook 2 hondjes (jack russeltjes) en ik hoop dat het geen problemen gaat geven...ik denk dat je ze echt erbij moet betrekken...maar wel ervoor moet zorgen dat ze niet te druk worden (vooral die van mij zijn ontzettend druk hahaha)
     
  11. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Wij hebben 3 katten in huis, en we wonen in een flat, dus ze komen ook niet buiten.
    Het zal best goed gaan met de katten, al lopen ze nu door alle kamers heen, en mogen ze straks beslist niet op de babykamer komen, en moet je ook uitkijken dat ze niet heerlijk in de box of in de kinderwagen gaan liggen.
    Qua allergie moeten we maar kijken wat het word.
    Mijn jongste zoon bleek al snel heel erg allergisch voor katten en honden te zijn, in die tijd had ik een hond en een kat, de hond was helaas ziek dus die is overleden, maar de kat hebben we uiteindelijk weggedaan.
    Toch bleef maik voor van alles allergisch en bleef hij benauwd, dus of het echt geholpen heeft dat we de kat weggedaan hebben weet ik niet. Hij woont de laatste jaren ook weer samen met 3 katten, en bij zijn vader hebben ze ook nog een hond, en het gaat heel erg goed met hem.
    Mocht de baby dus allergisch zijn,denk ik niet dat we de katten wegdoen, heel veel schoonmaken en stofvrij houden helpt vaak ook al heel erg goed.

    groetjes
    celiene
     
  12. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    wij hebben 2 honden ( staffords ) en nu nog 1 kat.
    ik ben met veel dieren opgegroeid en vind het belangrijk dat ons kind ook met dieren opgroeid.

    Allergie's is mijn man ook voor de kat, maar met veel schoonhouden kom je een eind.

    voorzie hellemaal gene problemen met de baby als het zover is, de honden zijn beide gek op kinderen en we betrekken ze erbij zodra het zover is.
     
  13. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi,

    We hebben ook een hondje. Kennissen hebben ons dus ook geadviseerd om hem weg te doen omdat Bono best wel groot is (Cane Corso), veel gedoe, je weet niet hoe die op de kleine gaat reageren, etc. Maar we willen afwachten totdat de kleine er is, mocht het niet goed gaan, dan kunnen we dan zoeken naar een oplossing, maar wegdoen... dat weet ik niet...
     
  14. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Wij hebben 5 katten ;)
    Ik ben best wel bang, dat de baby allergisch is voor ze, aangezien m'n mannetje vroeger ook allergisch is geweest (hij is er gelukkig overheen gegroeid)

    Maar ik kan ook absoluut niet zonder de katten hoor. Zou ze echt niet weg kunnen doen.
    Ze mogen iig niet boven komen. Soms lieten we ze bij ons slapen, maar meestal waren het de katten die languit op bed lagen en wij konden niet slapen op zo'n klein stukje. :)

    Ze mogen nu al een tijd niet meer boven komen en dat gaat goed, behalve dat 1 kat graag bij ons wil zijn en bij elk dingetje wat ie hoort boven, gelijk gaat krabben aan de deur :( Hopelijk gaat dat nog een keer over...

    We hebben ook laminaat en plavuizen en ik stofzuig elke dag, dus het moet goedkomen (hoop ik ;))
     
  15. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Wij hebben een golden retriever, Sita.
    Het gaat prima samen met Job en ze zeggen juist dat het helemaal niet verkeerd is een kind en een huisdier.
    Bouwen ze goed weerstand op..
     
  16. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik heb één kat (zie avatar) en ik heb er niet echt bij stil gestaan dat ze lelijk zou kunnen doen. Haar kennende komt dat helemaal goed. Mocht het echt niet gaan (en daar denk ik pas nu aan na het lezen van dit topic) dan gaat ze naar de boerderij van mijn ouders. Die vinden dat helemaal niet erg (mijn moeder is namelijk dol op mijn kat). Maar ik kan me niet voorstellen dat het niet goed zou gaan. Ik ben er ook voor om kinderen al op jonge leeftijd om te leren met dieren. En die allergien... dat krijgen ze echt niet door contact met dieren. Ze zijn allergisch of ze zijn het niet.
     
  17. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    hallo wij hebben 1 hond(Boerboel/rottweiler) en 2 katten (perz en gewone) ik zal echt niet gauw me lieve diertjes wegdoen, ook al hoor je van sommige mensen;o als dat maar goed gaat met die hond erbij! ik zal je vertellen ons hond(je) is echt heeeeeel lief, en ik vind het storend dat andere mensen het ook altijd beter :rolleyes: denken te weten :x nou en mijn poezen, er bestaan geen lievere sukkels als hun die kun je bv aan de staart rond swifferen :) en dan blijft ie nog gewoon doorslapen :D ik denk nie dat er problemen komen met me diertjes!! we laten het allemaal op zijn beloop, is ook nog niet zover jammer genoeg :( :(

    kuzz anita
     
  18. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden :p ik wist niet dat er toch nog een hoop goede mensen op de aarde liepen :) :)

    Weten jullie dat er 9 van de 10 mensen hun huis dieren weg doen alleen al voor de rede JA, MIJN KAT ZAL DE BABY AAN VALLEN pfff onzin :)

    Ik heb dus 8 katten en ze zijn alle maal even lief :)
    Ook ik heb een stafford zie foto album :)

    Nou hij is niet eens waaks pffff hihi

    Ik denk ook wel, dat het een beetje aan je eigen ligt :)
    Als je alles maar toe laat, ja dan lopen ze over je heen :rolleyes:

    Nee :) ik sta hier helemaal met mijn mond open dat jullie toch jullie huis dieren niet weg doen.

    Heel goed :)

    Liefs Manon.
     
  19. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Wij hadden 3 katten, maar helaas hebben we er 2 weg gedaan aangezien ze alles van de kids onder plaste.
    Ik heb ergens (dacht in t tijdschrift hart voor dieren) gelezen dat je het risico van een allergie of astma zelfs verkleind op het moment dat er minimaal 2 katten in huis zijn. Dacht dat dit ook voor konijnen telde.
    Ik weet t niet meer precies, maar ik kan wel eens kijken of ik dat artikel nog vinden kan en dan wil ik er best een stukje van plaatsen over hoe dat nou precies zat. Moet ik wel eerst op zoektoch naar de boekjes :( heb ze bewaard dat wel......maar waar????

    Liefs Angela.
     
  20. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    @manon

    Het valt mij ook op dat over het algemeen veel mensen hun huisdier maar weg doen,
    om redenen die nergens over gaan, of met hulp opgelost kunnen worden.

    vind dat zo triest.
    Hier zullen de staffie's en kat gewoon blijven. :)
    ( ook hebben wij natuurlijk opmerkingen gehad wat betreft onze staffs en de fam , maar we hebben ze even haarfijn uitgelegd wat we ervan vonden :rolleyes: :oops: )
     

Deel Deze Pagina