Huishoudelijk Rooster...help mij!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hamsteren, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Volgens mij zullen er wel meer dames rondzwerven hier, die net als ik, niet zulke geweldige huishoudsters zijn!!!
    Misschien kunnen we gezamelijk een week/maand rooster proberen te maken, en es kijken hoeveel dames het gaat lukken dit ook uit te voeren!
    Ik kan wel een uitdaging in het schoonmaken gebruiken, en ben ook erg op zoek naar tips.
    De standaard dingen doe ik wel, maar zoals kozijnen, plinten etc schiet er bij mij altijd in.
    En dat zijn dan net die dingen die man lief ziet :x
    Oftewel het zou erg fijn en welkom zijn om iets knaps in elkaar te zetten!
    Wie gaat me helpen, en heeft nog een paar goede tips over vergeten klusjes :)
    Alvast bedankt dames!
     
  2. kickk

    kickk Actief lid

    3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij maken samen 1 keer per week het huis goed schoon.
    Plinten, ramen etc doe ik ook vrijwel nooit. Ik zie dat juist niet. Mijn man wel. Als het hem stoort, mag ie het lekker zelf doen!

    Maar hier heb je niet zoveel aan he geloof ik;):D
     
  3. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Lol. niet echt nee, het is algemeen bekend dat mannen meer zien geloof ik, wel fijn voor je dat je mannetje je helpt, dat scheelt een hoop.
    Die van mij heeft van die buien... erg fijn, maar die beginnen pas rond 2200 uur, en dan heb ik niet meer zo veel zin hoor :p
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik doe eigenlijk bijna nooit de plinten en ramen.. Ow wat erg zeg als ik dit zo van mezelf lees haha!
    Maar als manlief zich eraan zou storen, dan pakt hij zelf de stofdoek maar.

    Ik doe elke donderdagochtend mijn huis van onder tot boven als zoonlief op psz is. Maar dan wel de "normale" dingen, zoals stoffen/stofzuigen/dweilen/wc/badkamer en beddengoed etc..
    En dan doe ik samen met manlief op zondag ook nog stoffen/stofzuigen en dweilen.

    Dus ik vind opzich dat wij best schoon zijn, de wc doe ik zelfs elke dag. :D

    Alleen de keukenkastjes enzo.. daar begin ik gewoon niet aan..
    Hahaha nee flauw, wij gaan waarschijnlijk verhuizen dus in ons nieuwe (grotere) huis zal ik het wel netjes gaan bijhouden.
     
  5. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    ik lees mee... hier een beroerde huishoudster...
     
  6. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Mee lezen is gezellig hoor, ga je ook mee denken?
    2 beroerde huishoudster weten vast meer dan 1!!!!
     
  7. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Ik zet altijd in mijn agenda wat ik die dag wil/moet doen en wijk hier niet vanaf.
     
  8. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    HA ha.... nieuwe opdracht er bij.... zet je agenda ff hier elke dag :)
    Als het goed is hebben wij dan ook een schoon huisie :)
     
  9. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Kozijnen en plinten schoonmaken? Dat doe ik nou echt nooit :p.
     
  10. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Haha, zelfde probleem hier. Ik heb sindskort een schema van een client van mij overgenomen. Haar huis wordt 1x per wek gepoetst door een zorgbedrijf en die hebben een richtlijn voor alles wat in huis gepoetst moet worden. Hebben jullie natuurlijk niks aan nu, maar is wel handig :D. Kan eventueel wel op een later tijdstip inscannen op mijn werk en het aan jullie doormailen, maar dat wordt wel ergens volgende week....
     
  11. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    en deuren???
     
  12. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Ik kijk altijd op zondagavond wat ik die week gedaan wil hebben.
    Pak mijn agenda erbij en plan het in.
     
  13. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Slimme meis hoor Zomerrrrrrrrr... hihi, ik moet gewoon ff mijn tijd leren indelen.
    Mandy gaat net naar school, en man lief is ook in een keer full time foetsie...
    Dus dan zit ik met me tijd, en lijk ik nog te kort tijd hebben :)
     
  14. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik maak altijd fantastische schema's waardoor in een maand tijd het hele huis gepoetst is. En dan de wc en stofzuigen 2x per week. Maar de uitvoering is bij mij het probleem. Ik heb een weekplanning en daar staat elke week op wat ik op welke dag moet doen. Maar het helpt me niet....

    Uiteindelijk doen we vaak in het weekend samen het hoognodige.
    En als ik dan ineens het licht zie, ga ik ramen lappen, plintjes poetsen, de zolder opruimen, de kledingkasten door, enz... Helaas zie ik dat licht maar 2 x in het jaar ofzo ;)

    Maar als je een superstrak schema nodig hebt, ben je bij mij aan het juiste adres.
     
  15. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Hihi ach beter 2x dan geen keer toch?
    Mijn kopje koffie is nu ff half vol :p
     
  16. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    hehe, das waar... We hebben nu ons huis te koop staan, dus ik moet af en toe grondig poetsen :)
     
  17. mama4life

    mama4life Bekend lid

    20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Tja, k vind mezelf n huishoud-ramp... Maarrrrr... Ter mijner verdediging... k Heb 1 kindje, 1 vent (die's erger :D), 3 katten en en meeeeega stoffig huis... :$

    Nu ben k sinds mn bevalling n thuismama, dus mag (moet :() k alles doen... Heb voor mezelf n "rooster" waar k me zoveel mogelijk aan probeer te houden, maar k heb zo mn momenten (heel soms n hele dag) dat k lekker de boel de boel laat... ;)

    Elke dag doe k hier de standaard "kleine" klusjes:
    Vaat, stofzuigen, woonkamer stoffen, bedden netjes open, wc

    En wekelijks komt daarbij:
    Kattenbak, badkamer, wc grote beurt, boven stofzuigen (3x pw), dweilen (3x pw), keuken (dus aanrecht, fornuis t zichtspul zeg maar), was (maar dies never ending)

    En dan maandelijks:
    Badkamer grote beurt, ram(p)en lappen, keuken grote beurt (al t niet zichtspul, dus kastjes, koelkast e.d.) en de tuin bijwerken...

    t Lijkt niets als k t zo lees... n Paar luttele lettertjes omgevormd tot nare woorden... :cool: En toch zit er soms (veel te) veel tijd in... ;)
     
  18. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Toen ik nog fulltime werkte vond ik het wat makkelijker dan nu ik thuis zit.
    Nu heb je ''hele dagen'' de tijd en dan stel je het vaak uit, tenminste dat was bij mij zo;)
     
  19. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Kijk, dit is ook wel wat ik doe, maar dan hou je nog zoveel over...
    Koelkast schoonmaken, deuren/plinten/trappen/stofnesten...
    Mijn huishouden bestaan uit 1 Groot kind (man :) ) 1 4jarige, 2 katten 1 hond en ook nog ff een valkparkiet...
    Hoebedoel je stoffig :)
     
  20. mama4life

    mama4life Bekend lid

    20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Stoffig... Dat je t overaaaaaaaaaaaaaaaaaal hebt... Binnen n paar tellen na t stoffen, zuigen, dweilen is t hier alweer n stofzooi... :$ Maakt ook niet uit of je deuren/ramen open of juist dicht doet... t Blijft hier maar 'binnenwaaien'... ;) Ook de frequentie in t schoonmaken (lijkt) geen verschil op te leveren... :(

    Neejjjj die koelkast heb k bij elke maand staan.. :D Ga m echt geen 2 x doen... :D

    En tja de plinten die neem k gelijk mee met dweilen... :)

    Als je n rooster (dag/week/maand) wil, kan k die best voor je opstellen... :cool: Ben heeeeeeeeeeel goed in delegeren... ;)
     

Deel Deze Pagina