Huishoudelijke hulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Cellie, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik wil op zoek naar een huishoudelijke hulp, maar hoe vind ik een betrouwbaar iemand?

    Wat betalen jullie? En hoeveel uur per week?
    Wat is er dan gedaan?

    Zijn jullie zelf thuis of juist (liever) niet? Dus geef je een sleutel?

    Graag jullie ervaringen!?

    Gr. Cellie.
     
  2. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Onze hulp komt 1x in de 2 weken 3 uurtjes.
    We betalen 40 euro voor 3 uur.
    Ze heeft de sleutel, en maakt het volgende schoon:

    huis stofzuigen, dweilen, badkamer, keuken, overal een doekje over (hele huis) en dan vaak nog iets extra's. Bijv. een kast uitzoeken, deel keukenlades uitsoppen, ramen lappen etc.

    Wij hebben hiervoor een drama hulp gehad, en deze hadden wij al heel lang op het oog, maar ze had gewoon geen tijd. Komt dus uit ons eigen netwerk, en niet van internet ofzo.

    Ik weet dat die van ons ontzettend veel werk verzet in die 3 uurtjes. Als je er niet bij bent, drinkt ze ook geen koffie, want dat doe je enkel voor de gezelligheid, dus als we er niet zijn, werkt ze liever door. :)

    Wij hebben een gouden hulp.
     
  3. Moesje1

    Moesje1 Niet meer actief

    10 a 12,50 per uur vind ik zelf wel een redelijke vergoeding... ligt eraan wat de werkzaamheden zo'n beetje zijn.. en ik zou er zeker de eerste paar keer wel bij zijn.. kijken hoe ze werkt etc. (niet overal bij gaan staan natuurlijk! :D)
     
  4. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij hebben ook een gouden hulp, ben zo blij met haar. Ze komt iedere week 3 uurtjes en we betalen haar daar 30 euro voor.

    Mijn ervaring is dat je het beste via via aan een hulp kunt komen. Heb het in het verleden ook wel eens via marktplaats geprobeert, maar regelmatig werd er gewoon niet gereageert en als ze wel reageerden en dan afsprak om kennis te maken kwamen ze niet opdagen.

    Onze hulp maakt standaard het sanitair schoon, keuken en daarnaast alles afstoffen, stofzuigen en dweilen. Iedere week doet ze daarnaast iets extra's zoals plinten, ramen lappen etc etc.

    edit: bij ons komt ze trouwens op een dag dat ik ook thuis ben. Niet ideaal, maar ze kon niet anders. Meestal zorg ik dat ik dan op pad ben.
     
  5. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij hebben heel lang gezocht naar een betrouwbare hulp, uiteindelijk 1 gevonden maar toen gingen we verhuizen.
    Nu doet onze aupair het om wat extra bij te verdienen op zaterdag.
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik wil ook een huishoudelijke hulp zoeken. Op regeltante.nl kun je zoiets vinden, maar moet je wel 'lid' worden. Dat kost een paar tientjes, je kunt dan in de buurt zoeken naar iemand of een zoekopdacht geven. Dat wil ik nog gaan proberen. Ik vind een briefje in de supermarkt ook niet echt iets...

    Lijkt me overigens echt heeeeerlijk als al die dingen voor je gedaan worden :)
     
  7. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    hoi hoi,

    Ikzelf kreeg bijna 15 euro per uur voor schoonmaken. Nu betalen we zelf rond de 13 euro per uur.

    Als je ziet wat ze allemaal doen dan worden ze alsnog zwaar onder betaald :D

    Succes met het vinden van een goede schoonmaakster!

    Groetjes,

    Sam
     
  8. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik zou er ook wel een kunnen gebruiken
    maar een betrouwbare....
    en dan nog ga ik liever mijn huis niet uit als ze er dan zou zijn
    ik vertrouw niet zo snel mensen
    maar ik zou dan niet op de vingers gaan staan kijken ;)
     
  9. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik zoek al een paar maanden een hulp, maar wil het leifst via via een betrouwbare en goede hulp.

    wie weet iemand in Amsterdam?
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ons hulp is er elke week 3 uurtjes volgens afspraak, maar meestal is ze er 3,5-4 uur omdat ze niet met onafgemaakte klussen wil vertrekken.
    Ze doet stoffen, stofzuigen, kamers opruimen, bedden rechtleggen, dweilen, badkamers, ramen... eigenlijk alles. En als ik een afspraak heb buiten de deur, dan past ze ondertussen op de kids.
    Een superhulp dus. Voor 24 euro per keer.

    We hebben haar via collega's gevonden.

    Succes met je zoektocht
    Groet van Kiki
     
  11. Emma21

    Emma21 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    24 euro voor 3 uurtjes? das ook niet veel
     
  12. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nee, 24 euro voor 3,5 4 uur? das gewoon te weinig...
     
  13. petrabr

    petrabr VIP lid

    6 okt 2007
    8.000
    0
    0
    zuid holland
    wij betalen 50 euro per week en dan komt ze ongeveer 4 uur.
    Wij hebben onze hulp ook via via, hiervoor 1 via MP maar die pakte het geld deed het hoognodige en vertrok, soms nog binnen het uur ook, dat is lekker verdienen
    Op deze zijn we heel zuinig want ze is echt supergoed
     
  14. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Ik heb altijd gezegd dat ik geen hulp wilde in huis maar nu we er toch één hebben (manlief heeft me overgehaald) wil ik niet meer zonder.

    Onze hulp komt 1x in de 2 weken en dan voor ongeveer 3 uurtjes. We betalen haar 40 euro per keer. En met kerst geven we wat extra's.
    Mijn hulp is iemand die ik al heel lang ken.
    Toen ik zei dat we een hulp zochten, bood ze zichzelf aan.
    Ik ben helemaal blij met d'r.
     
  15. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hadden iemand via via en wisten daarom dat ze betrouwbaar was. Ze kwam 3 uur in de week voor 33 euro en ook met kerst wat extra. Ze had een sleutel en kwam als wij weg waren. Erg prettig om naar een schoon huis thuis te komen. Ik doe het nu weer even zelf omdat ik minder werk.
     
  16. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij hebben mijn schoonmoeder als hulp. We hadden hiervoor een drama-hulp! Ze komt bij ons maar 2 uurtjes (appartement) en zij deed niks. Ze had een lampje kapot gegooid, op zich niet erg, maar ze heeft het glas onder de kast geschoven ipv opgeruimd. Lekker met 2 katten die hier rondlopen en een kleine die toen overal naartoe en onderdoor kroop. Die is na 2 keer weer weggestuurd. Nu hebben we mijn schoonmoeder...heeeeeeerlijk! Zij doet ook altijd wel wat extra's en we betalen haar 10 euro per uur. Voor haar is het een lekker extraatje :)
     
  17. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier ook mijn schoonmoeder. Van mij hoeft 't eigenlijk niet (ik doe 't liever zelf), maar mijn schoonmoeder komt toch, wat ik ook zeg. Als ik 't zou verbieden komt ze gewoon als ik bijv. boodschappen aan 't doen ben ofzo (ze heeft de sleutel). Dusja, nu toch maar gezegd dat ze elke week een paar uurtjes kan komen. Wel lekker betrouwbaar iig, en gratis (ze wil er niks voor, anders zouden we haar uiteraard wel betalen).
    Ze komt 2 x per week 2/3 uur, en dan doet ze gewoon wat nodig is: badkamer, wc, wassen/strijken/opvouwen, stoffen, zuigen, dweilen, wat dingetjes opruimen, etc.
     
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Lekker opdringerig, :confused:

    Daar zou ik dus echt de kriebels van krijgen.
     
  19. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Maakt ze jullie post ook open en betaald meteen de rekeningen? :) Brrrrr ik zou de sloten veranderen ;)

    Ik wil ook graaaag een hulp, mijn man alleen niet :x
     
  20. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    Als ik straks weer an het werk ben wil ik ook graag een hulp. Met een beetje geluk kan ik wel iemand via mijn moeder regelen, die heeft zelf nl ook altijd gepoetst.
     

Deel Deze Pagina