Huishoudelijke hulp?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 12 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    :) Ik ben op zoek naar een huishoudelijke hulp. Kan niet geloven dat ik dit daadwerkelijk zeg want het is iets wat ik altijd zelf had willen doen, maar ik merk dat de combi zwangerschap, drie kleine kinderen, werk (al zit ik pas medio juli weer in een piek), sport, huwelijk en ontspanning gewoon erg pittig is. Ik heb er afgelopen nacht zelfs wakker van gelegen :(. Maar vanochtend stond ik al met rugpijn (vermoeidheid!) op en toen heb ik de knoop doorgehakt.

    Ben niet op zoek naar iemand die echt álles doet. De dagelijkse ronde (toiletten, vloer beneden, was, stofzuigen) doen man en ik gewoon zelf. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die 2x per week even langs komt. Is dat te doen? Gewoon even de boel opfrissen. Lees even mee, zijn mijn wensen haalbaar? Heb echt geen ervaring met een poets en ken ook niemand.

    - 1x per week de bovenverdieping. Bedden opmaken (haal het zelf af), badkamer, sopje overal, houtwerk en de vloer stofzuigen en dweilen. Misschien om en om de ramen mee maar echt niet elke week.
    - 1x per week beneden wat dingen. Per keer bekijk ik dan wat ik het hardste nodig vind. Zal wisselen tussen de keukenkastjes van binnen soppen, ramen, houtwerk, sopje.. eigenlijk niet zo heel veel. Want met kinderen houden we het beneden gewoon hartstikke goed bij.

    Het zal ook afhangen van mijn zwangerschap. Ik ben altijd wel iemand die zelf ook nog actief dingen wil blijven doen maar voor de grote klussen wel wat hulp wil. Ik denk dat het - vooral mij - ons gezin gewoon wat meer balans geeft.

    Hoe kom ik aan een fijne hulp? En: ik ben wel erg specifiek met gebruik van bepaalde schoonmaakmiddelen. Zijn dat ook dingen die ik kan ‘eisen’? Wat kost het gemiddeld en hoe bevalt het? :) Ben wel ontzettend pietluttig (zeg maar echt veeleisend) en ik vind het wel belangrijk dat schoon ook echt schoon is (dus geen ge-aai met zachte doekjes, gewoon schouders eronder). :p
     
  2. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Ik betaal 15 euro per uur. Ik denk dat twee keer per week lastig is. Ik zou dan gaan voor 1 keer per week 3 uur en dan alles wat je hierboven beschrijft. Ik zou er wel vanuit gaan dat het sowieso niet volgens je eigen standaarden schoon gemaakt wordt. Verder gebruikt ze gewoon mijn producten dus dat kan je dan bespreken.

    Hier bevalt het goed. Alles wat zij doet hoef ik zelf al niet te doen en ik kan me vervolgens weer focussen op andere klussen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    2x per week eventjes zou ik niet doen. Doe dan gewoon 1x in de week een stuk langer. Ik neem aan dat ze met je eigen spullen schoonmaakt? En tja. Niet te veeleisend zijn denk ik. Iedereen maakt schoon op zn eigen manier ;)
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Met veeleisend bedoel ik dat ik wel wil kunnen verwachten dat schoon gewoon schoon is. Dus dat er ook gewoon wel moeite voor wordt gedaan (in de zin van een sopje maken, bij het stofzuigen ook onder het bed, plinten meenemen etc). Drie keer over de vloer strijken, ja leuk.. maar dan is echt niet overal het stof weg :p

    1x per week wat langer, is het dan niet te veel wat ik hierboven schets?
     
  5. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Wij hebben iemand via een schoonmaakbedrijf. Het kost ons ongeveer 450€ per maand voor 4u per week schoonmaken. ≈50% krijgen we terug van de belasting.( ik woon in het buitenland.) ze doen dan heel het huis schoonmaken + opruimen, als ze tijd heeft doet ze ook de grotere klussen zoals de ramen.
    Hier koop ik de schoonmaakmiddelen die ik zelf wil. Verder ben ik niet moeilijk. Zolang het weer schoon is. :roflmao:
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ok. Ja qua producten is wel belangrijk omdat sommige dingen hier niet met álles schoon gemaakt mogen worden. De wasbak in de badkamer (gezoet natuursteen) bijv, daar hebben we apart spul voor. Allesreiniger kan, maar bepaalde schuurmiddelen mogen dan absoluut weer niet.
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hmm dat is ong 25€ per uur. Dat vind ik dan toch nog een behoorlijk bedrag. Dan ben je zo’n 100 euro per week kwijt ongeveer..?
     
  8. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Als je die niet in huis hebt of duidelijk op schrijft wat waarop moet dan lijkt me dat geen probleem. Over wat je zegt wat betreft het schoon zijn, ik vind dat het hier af en toe wel wat slordig is. Misschien verschilt dat per hulp natuurlijk maar de plinten doet ze eigenlijk nooit dus die doe ik dan zelf als ze is geweest.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.361
    113
    ‘Onze’ schoonmaakster komt 1x per week, 2,5-3 uur. We betalen haar €35 per keer.

    Ze gebruikt de schoonmaakmiddelen die wij thuis hebben staan. Ze heeft soms tips over producten die ook handig zouden kunnen zijn. Die halen we dan wel in huis.

    De eerste keer hebben we samen een uitgebreid rondje door het huis gedaan en o.a. besproken wat we graag op welke manier zouden willen. Tuurlijk is het anders dan wanneer je het zelf doet, maar ze doet het heel grondig.

    Ik ben er onwijs blij mee. We werken beide fulltime, hebben 3 jonge kinderen, we besparen nu onwijs veel tijd door (op de dagelijkse dingen na) niet zelf te hoeven schoonmaken. Heerlijk.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Eigenlijk schets je precies onze situatie. Grondig is het belangrijkste. We werken ook beide fulltime (maar momenteel maak ik geen fulltime uren, werk op projectbasis) en vooral de grote dingen kosten ons nu gewoon veel tijd.
    En straks een vierde erbij.. dat gaat hoe dan ook even pittig worden in het begin. Hulp is dan ook gewoon welkom
     
  11. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier 2 u per week en ze doet
    De badkamer
    Wc
    Hele benedenverdieping en boven de kinderkamers stoffen zuigen en dweilen.
    Alle deuren afnemen en de buitenkant van de keuken.
    Als ze nog tijd over heeft vaak de ramen aan de achterkant nog waar alle kindervingers op staan.

    Dus wat jij wil lijkt me wel haalbaar in 2 a 3 uur per week dus zou dan voor 1x per week iemand zoeken.
    Ze gebruikt hier gewoon onze eigen school maakmiddelen. Ik betaal 12.50 per uur maar dat doe ik al een paar jaar dus binnenkort geef ik haar wel een opslag ivm stijgende prijzen.
     
  12. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Hier een ochtend in de week hulp. In ongeveer 4 uur doet ze het hele huis (kantoor, 3 slaapkamers, woonkamer met open keuken, badkamer, hal en toilet), bedden opmaken en af en toe ramen benedenverdieping. Ik zorg dan wel dat er geen rommel meer overal ligt (zonde van het geld, ik wil liever dat ze schoonmaakt dan opruimt). Aan overige grote dingen (keukenkasten en koelkast uitsoppen bijv) komt ze niet toe.

    Ik betaal haar 50 euro per keer. Ze gebruikt mijn producten en als ze wat nodig heeft laat ze het weten en koop ik het.

    Perfect is het zeker niet. Idd een beetje af en toe om dingen heen zuigen en poetsen en plinten en richels van schakelaars etc mist ze altijd. En misschien kan ik dat wel bespreekbaar maken. Maar ik focus op alles wat wel gedaan is en als iets me echt stoort doe ik het later zelf alsnog even.
     
  13. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf hulp en bij de meeste mensen kom ik 1 keer per week drie uur.
    Soms hoort opruimen erbij maar dat is wel zonde, want dat gaat wel van schoonmaak tijd af.
    Meestal doe ik dan alles, maar niet elke week. Bijvoorbeeld ene week alle plinten, week erop alle deuren (anders alleen de klinken) etc.
    Maar dat is heel persoonlijk en als je dat anders wilt, kun je dat gewoon bespreken.
    Ik gebruik producten die mensen zelf aanschaffen, al heb ik soms een voorkeur.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh joh maar dat is nog best veel. Ja oké. Ik denk dat je dergelijke dingen best kan bespreken. Ik moet altijd denken aanneem verhaal van iemand die gewoon een poets had die echt 3x met de Franse slag iets aaide met een half droge doek en dat was dan schoonmaken. Ja ehhhh, niet dus. Het hoeft niet exact op mijn manier, maar wel grondig. Als ik iemand ervoor betaal, dan mag je best ook wat verwachten toch
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mee eens. Opruimen zal ik altijd zelf doen. Net zoals bedden afhalen voor komst bijv.
     
  16. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij heeft verschillende adressen waar ze schoonmaakt. Ze krijgt 17.50 per uur. In een paar uur kunnen ze heel veel doen omdat ze gewoon door kunnen gaan.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.306
    7.260
    113
    Oooh ik herken zo wat je zegt over grondig! Ik geloof niet dat er iemand bestaat die grondiger poetst dan ikzelf, dus dat is voor mij de allergrootste reden om het altijd zelf te blijven doen :roflmao:
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben de huishoudelijke hulp van mijn broer.
    Ik doe 3 uur per keer.
    Boven alles zuigen,
    Bed afhalen en opmaken
    Was aan zetten / ophangen
    Schone was opvouwen en in de kast leggen
    Wc + badkamer
    Beneden alles zuigen , afnemen
    Keuken schoonmaken
    Trappen zuigen en een doekje er over heen

    en dan per keer kijken wat extra nodig is
    Bij:
    Ramen zemen
    Koelkast uitruimen en schoonmaken
    Keukenkastjes van binnen
    Deuren

    let wel: mijn broer heeft geen accessoires op zijn vensterbank / kasten.
    Dus dat scheelt tijd.

    hij heeft een hoekhuis met 3 slaapkamers en een grote zolder.
    Boven ligt alleen vloerbedekking dus hoef ik ook niet te dweilen.
    1 kamer mag ik alleen stofzuigen en moet ik verder weg blijven (staan tractors op schaalmodel en ik heb er al 2 gesloopt :|)
     
    esklessebes en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Wij hebben een ontzettend fijne werkster. Komr iedere week 3 uur. Doet dan het hele huis (165m2). Is echt wel grondig. Bijv. inderdaad onder de bedden zuigen, plinten enz. En meestal is er ook nog tijd voor een kleine extra. Bijv. een keer een keukenkastje mee poetsen, of 2 overhemden strijken. Zoiets. Ze doet het op eigen inzicht. Gebruikt onze spullen.
    Vior 3 uur betalen we 40 euro. Eerst, 37,50. Nu hebben we har 'opslag' gegeven.
    Als wij op vakantie zijn komt ze ook gewoon. Dan doet ze bijv. de ramen van binnen (buiten hebben we een glazenwasser).

    Als zij vakantie heeft krijgt ze van ons 1x vakantiegeld. Met haar verjaardag een mooi cadeau en met kerst maak ik een kerstpakket/cadeau voor haar.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Ohja....wij werken ieder 4 dagen. Bijna alle dagen van huis, thuiswerken niet mogelijk.
    Poetsen kan best zelf, maar kost gewoon veel tijd die we leuker als gezin kunnen besteden.
    En dagelijks houden we het nog wel bij. Beetje stofzuigen na alle maaltijden ecen, doekje over de wc, keuken, aanrecht, doekje over de tafel enz. enz.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina