Huisuitzetting ivm te weinig thuis zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.526
    1.875
    113
    Hoi allemaal,

    Gister had ik een vreselijke dag. Ik was opweg naar mijn werk in Noord-brabant (woon zelf in het oosten van het land). Ik werk via een uitzendbureau en wegens financiële problemen werk ik nu zo'n vijf dagen in de week, inclusief nachtdiensten.
    Als ik aan het werk ben, past mijn moeder op mijn dochter in mijn huis, om zo de stabiliteit voor mijn dochter zo goed mogelijk vast te houden.

    Gister stond ineens de woningbouwvereniging inclusief twee politieagenten op de stoep. Zij hadden een melding gekregen van mijn buren (waar wij slecht contact mee hebben omdat zij vinden dat wij daar niet horen omdat we uit de grote stad komen). De melding was dat ik niet in mijn woning zou wonen en nu wordt er een onderzoek gestart en is de kans groot dat ik wordt verdacht van fraude.
    Uiteraard heb ik de situatie helemaal uitgelegd en mijn moeder heeft zelfs aangeboden dat ze binnen mogen komen kijken, dit was volgens hen niet nodig.

    Ik ben nu vreselijk bang geworden en ook mijn dochter is ontzettend geschrokken. Ik durf nu niet eens meer te werken in de angst dat ze denken dat ik er dus niet woon. Ik ben ten einde raad en weet nu niet meer wat ik moet doen.... Iemand tips, advies?
     
  2. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Dat mogen ze niet eens doen! Je moeder is de oppas en er zijn helaas erg kortzichtige mensen die dat dus niet snappen:mad: je werkt daar is niks mis mee. Lastige situatie zeg ppff jeetje. Sterkte
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.677
    32.520
    113
    Niet te druk maken (makkelijk gezegd, weet ik). Je bent aan het werk, het Uitzendbureau kan die uren heeft die uren ook geregistreerd. Je kunt dus toch gewoon aantonen waarom je er niet bent?
     
  4. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.711
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Pfoe, heftig!Het zit je niet mee de laatste tijd...kan je je werkrooster overleggen?Verklaren dat je sowieso slecht contact hebt met de buren en dat de buren niet weten waar ze het over hebben?Ik weet niet wat ze gezegd hebben maar voordat de woningbouw met politie op de stoep staat moet er toch echt wat gebeurd zijn!Evt vragen of je aangifte kan doen tegen de buren van valse meldingen maken waardoor jij vals beschuldigd word?
    Je moeder woont er niet maar ze past op je dochter, dan zijn er toch mensen thuis?Je moeder heeft toch een eigen woning?Probeer de situatie om te gaan draaien en je nu niet teveel zorgen maken, je werkt veel,thats it!
     
    heidiane en MaMa vinden dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.396
    14.990
    113
    Nabij Utrecht
    Wat een rare gang van zaken?? En ook gelijk politie erbij?
    Weet je zeker dat er niks anders speelt?

    Ik neem aan dat je kunt aantonen dat jij daar woont?
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.930
    7.851
    113
    Vrouw
    Hoe willen ze het goed gaan onderzoeken als ze niet eens binnen willen komen?
     
    RachelleNM, Whoopy, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.602
    788
    113
    Nou dit lijkt me echt niet kunnen.
    Als je netjes huur betaald en het niet onderverhuurd kan niemand er toch wat van zeggen lijkt me. heb je een rechtsbijstand verzekering? Anders gewoon daar even mee bellen.
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    Vind dat de politie wel erg snel betrokken word eigenlijk.. dus ik zou ook denken dat er meer aan de hand is.. ik denk niet dat je je al te druk om moet maken, als jij daar niet woont dan zullen ze dus op zoek moeten naar een plek waar jij dan wel al die tijd dan zou verblijven. Ze zullen er waarschijnlijk snel genoeg achter komen, dat je buren niet gelijk hebben. Wel een rot situatie zeg :( Als je je uren in kaart brengt dan komt dat echt wel goed!
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat een vreemde gang van zaken zeg! Jij kan gewoon je werktijden aantonen, je moeder kan aantonen dat zij op een ander adres woont en oppast - ik zou me er dus niet te druk om maken. Maar ik vind het wel bízar dat ze met politie verhaal komen halen en je meteen beschuldigen van fraude. Ik zou je bewijs op papier overleggen met daarbij een fikse uitbrander over de gang van zaken.
     
    MariTheresa en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.526
    1.875
    113
    Die politie erbij begreep ik dus ook niet. Ik was zelf dus niet thuis maar ik begreep dat ze echt flink hard op de deur en ramen hebben geklopt en 'politie!' riepen. Mijn dochter was volledig van streek en ik ben dus maar gelijk naar huis gekomen.

    Wat mij betreft is er echt niks aan de hand. Één keer vriendelijk aan de buren gevraagd of ze hun hondje niet om half 7 in het weekend wilden laten blaffen omdat mijn dochter dan wakker werd.
    Wel hebben zij een paar weken terug de politie gebeld omdat mijn moeder te horen kreeg dat een goede vriend van haar was overleden, de klacht was geluidsoverlast vanwege het harde huilen.
    Uiteraard verhaal gehaald en volgens de buren moeten zij ons gewoon niet omdat wij uit de grote stad komen. Het klinkt zo bizar allemaal dat ik het zelf nog niet eens begrijp...
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.790
    18.471
    113
    Vreemd zeg! En wat een "fijne" buren zijn dat dan... :rolleyes:
     
  12. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.526
    1.875
    113
    Dat vind ik ook raar. Als ze gewoon even hadden gekeken hadden ze een logeerkamer gezien en mijn eigen slaapkamer met het bed van mijn dochter erbij.
     
  13. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.526
    1.875
    113
    Volgens een overbuurman blijkt de man psychische problemen te hebben en zelfs een opgenomen te zijn geweest. Hij kwam zelf eens aan de deur met de vraag of wij een appel over zijn schutting had gegooid? :confused:
     
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    dan denk ik echt dat je niks hoeft te vrezen hoor!
     
    GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.790
    18.471
    113
    Kan dat trouwens niet een manier zijn om een gesprek aan te knopen? Zo'n buurvrouw hebben wij ook, kwam ze laatst vragen of wij een pantoffel van haar in onze tuin hadden gevonden :roflmao: En die wilde achteraf dus gewoon dat we vroegen hoe het met haar man ging (was heel ziek, pas overleden).
     
  16. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.526
    1.875
    113
    Ik hoop het zo. Ik ben als de dood dat ze weer eens met politie aan de deur komen, mijn dochter dacht gister zelfs dat haar oma naar de gevangenis moest.
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.526
    1.875
    113
    Na wat er nu gebeurt is, voel ik erg weinig behoefte om op de koffie te gaan en interesse te tonen in hun persoonlijk leven... Als je begrijpt wat ik bedoel ;)
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  18. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb zelf een tijdje bij een woningbouw gewerkt maar een uithuiszetting kan alleen door een rechter goed gekeurd worden (hier gaat natuurlijk wel een rechtszaak aan vooraf) en dan gaat de politie mee om te zorgen dat het in goede orde gaat.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.790
    18.471
    113
    Ja ik bedoel ook niet zozeer in positieve zin. Meer dat ie de confrontatie op probeerde te zoeken maar niet wist hoe. En wij hebben dus ook geen fijne band met onze buren, vandaar dat ze het dmv die pantoffel probeerde waarschijnlijk.
     
  20. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.526
    1.875
    113
    Het gekke is ook dat ze zeiden dsr
    Dat dacht ik dus ook. Waarom hebben zij dan al direct politie mee genomen? De woningbouw heeft me niks over vermoedens gezegd. Het vreemde was ook dat ze zeiden dat ze het huis al een week in de gaten hadden gehouden. Die week ben ik twee nachten thuis geweest...
     

Deel Deze Pagina