Hulp/ervaring?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Sher1993, 10 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sher1993

    Sher1993 Lid

    13 aug 2020
    24
    2
    3
    Vrouw
    Goedenavond iedereen!

    Ik heb heeeel onzeker en wil graag jullie advies. Ik weet dat jullie geen dokters zijn en dat niet elke zwangerschap hetzelfde is, maar wil gewoon ff wat kwijt/hulp/ervaring.

    Even wat info:
    Ik heb afgelopen juni een missed abortion gehad, dit bleek een leeg vruchtzakje te zijn. Ik had niet veel symptomen behalve wat grotere en gevoeligere borsten. De avond van de positieve test kreeg ik toen bruinverlies en dat is zo af en toe rood geweest en niet meer gestopt tot echo van 8 weken. Daar bleek het dus toch niet goed. Opgewekt met medicatie.

    Momenteel ben ik 5+5 zwanger. Ik heb nu geen bloedverlies gehad. Maar ben door de voorgeschiedenis nu erg onzeker.

    - ik heb amper gevoelige borsten, ja bij duwen is 't wat gevoelig. Ze zijn nu ook zeker niet groter en toen wel
    - ik ben niet misselijk
    - ik ben niet moe
    - ik moet niet vaker plassen
    - ik heb geen beter reukvermorgen
    - heb geen afkeer tegen eten
    - sterker nog, ik heb juist gewoon trek zoals altijd
    - ik voel mij niet zwanger. Geen idee of je dat hoort te voelen?

    Of te wel... Ik ben heel onzeker. Ik krijg volgende week zaterdag een echo met 7 weken. Maar ben zo bang en zoek gewoon wat ervaringen.
     
  2. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk dat je onzeker bent, zeker na een missed abortion!

    Wel of geen kwaaltjes, het zegt helemaal niks over het verloop van je zwangerschap. Bij de zwangerschap van mijn zoon heb ik vrijwel van geen enkel kwaaltje last van gehad maar bij deze zwangerschap is dat wel een ander verhaal.

    Het enige wat je kunt doen is vertrouwen proberen te houden, hoe lastig ook. De eerste weken van een zwangerschap zijn sowieso erg onzeker..

    Succes met afwachten op de echo!
     
  3. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ik heb me dit de eerste weken ook vaak afgevraagd, nu begonnen mijn symptomen rond de 7 weken.
    Maargoed wat je zegt iedere zwangerschap is anders.
    Heel veel succes en sterkte met wachten deze komende weken!
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    geen enkel verschijnsel toen ik zwanger was van mn dochter na 2.5 jaar intensief proberen was t na 3.5 jaar raak. Zo weinig symptomen dat ik ook nog een kwart marathon liep als ongetrainde sprinter die dr zinnen op een medaille voor dr vader had gezet. Ik had eeeeecht niet gaan lopen als ik wist dat zwanger was.

    Zoontje, nr 3 en deze wel wat meer dingen. Maar als ik geen bekkenschade had gehad van mn dochter had ik t allicht niet eens gemerkt. Dat is de zwakste plek.
     
  5. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Bij al mijn zwangerschappen was ik onzeker of het wel goed zat, omdat ik heel weinig symptomen had en meer testte met het idee "het zekere voor het onzekere" en omdat ik overtijd was dan dat ik echt iets voelde. Zo rond de 7-8 weken wenste ik dat ik nooit om symptomen had gevraagd, want vanaf dat moment was ik zo misselijk en slap als een vaatdoek als ik maar zijn kon :rolleyes: Het zegt dus niet persé iets, het kan makkelijk dat het nog even duurt voor je echt duidelijke symptomen krijgt én die kunnen ook nog eens per dag verschillen (waar ik dan ook onzeker van kon worden, de ene dag hartstikke ziek, de andere dag vergat ik bijna dat ik zwanger was, omdat ik me weer heel erg goed voelde...)
     
  6. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Het is inderdaad zo verschillend en je wilt bij het begin zo graag die duidelijkheid en die krijg (terecht of onterecht) door de kwaaltjes die je voelt.

    zelf 1x hele zwangerschap nergens last van gehad.. echt helemaal niks! En 3x misselijk vanaf 6/7 weken tot een week of 16. Nooit last van mijn borsten gehad. Deze zijn zelf nooit gegroeid! Alleen na geboorte beetje stuwing.

    Ik snap je onzekerheid... het is ook zo spannend! Hopelijk straks een hele mooie echo voor jou!
     
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    @Sher1993 hoe gaat het nu?

    Hier heb ik ook een mk gehad van een leeg vruchtzakje en kan je zeggen dat m'n symptomen toen erger waren dan bij m'n zoon erna, op den duur kwam het wel bij m'n 2e zwangerschap maar die 1e.
    Bij m'n 1e zoon is dat ik niet ongesteld werd maar verder weinig symptomen in het begin. Bij m'n zoon daarna heb ik vanaf de ovulatie echt duidelijk vanalles gevoeld. En toch was het toen ook migraine die ik maar niet kreeg die ik normaal wel heb voordat ik ongesteld moest worden en toch maar een test gedaan en was positief.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mn 1e 0,0 kwaaltjes.
    Ik merkte pas na 2x niet menstrueren dat er iets niet klopte, toen heb ik getest en gaf de cb 3+ aan.
    Ik kon direct bij de verloskundige terrecht voor een echo, wat bleek... ik was al ruim 10 weken zwanger!! Shocking, jazeker. Maar oh zo gewenst.

    Het wil dus helemaal niets zeggen geen kwaaltjes hebben :)
    Bij de 2e had ik in t begin als enige kwaal steen kouden voeten en handen. :roflmao:
     

Deel Deze Pagina