Hulp gevraagd betreffende een relatie met leeftijdsverschil

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mrsmommy92, 13 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Hallo,

    Hopelijk kan iemand concreet antwoord geven op onderstaande vraag:
    Mijn nicht (28 jaar en 2 kindjes) heeft sinds kort een relatie met een jongeman van 17 jaar.
    Volgens google zou hij een relatie mogen aangaan als hij hier zelf toestemming voor geeft.
    Nu is het zo dat zijn ouders het hier totaal niet mee eens zijn en dreigen om aangifte te doen en een contact verbod aan te vragen.

    Kunnen zijn ouders hen iets maken? Is mn nicht strafbaar bezig? Zitten er consequenties aan vast? Alle tips zijn welkom!
     
  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Strafbaar, ja want hij is nog geen 18.. Ik zelf zou die gok ook niet nemen. Je weet nooit hoe gek die jongen wordt gemaakt door zijn ouders en wat hij dan zegt tegen de politie. (ook al is het niet waar...)
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  3. Monopoly

    Monopoly Actief lid

    27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Dit is niet strafbaar boven de 16 als het duidelijk om een relatie gaat met wederzijds goedvinden én er geen machtsrelatie, zoals collega's, senior-junior, docent-leerling/student etc, in het spel is. Het enige is dat, mocht de relatie stuklopen, hij uit rancune wel kan zeggen dat hij gedwongen is. Dit lijkt me niet standhouden voor de rechter, tenzij jouw nicht bijvoorbeeld heel rijk of heel bekend is en daarmee invloed uitoefent. Zoniet, en dat lijkt me zo, dan is er niks aan de hand. Wel zou ik als ik je nicht was echt rekening houden met het leeftijdsverschil, ook qua emotie. Ik wil er niet over oordelen, want ken je nicht en de jongeman niet, maar het is wel een uitzonderlijke situatie.
     

Deel Deze Pagina