Hulp gevraagd naaimachine

Discussie in 'De lounge' gestart door missle, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Vraagje of de ervaren naaisters me even weer op weg kunnen helpen, want met google kom ik er niet uit... Ik ben een beginner, ik weet ook niet hoe alles precies heet, dus dat zoekt ook wat lastig, maar ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

    Ik naai tricot met een stretch steek.
    De instellingen zijn niet veranderd ondertussen.
    De ene zijde is perfect mooi strak genaaid en aan de andere kant trekt nu ineens steeds de draad driedubbel onderin bij de spoel en zit het vast. De bovendraad breekt dan. Soms weer even een mooi stukje, maar dan toch weer dat alles vast trekt onderin.

    Waar moet ik het zoeken?? Ik ben maar een kleeeeiiiiin beetje gefrustreerd inmiddels :mad::eek:
     
  2. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.208
    916
    113
    En wat gebeurd er is je met een gewone steek naait en niet met de stretchsteek?

    Het zou ook eventueel aan de naald kunnen liggen. Toen heb ik een andere naald gebruikt en probleem opgelost.
     
  3. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    #3 missle, 18 mei 2019
    Laatst bewerkt: 18 mei 2019
    Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het ook op een ander dikker stukje stof geprobeerd en daar gebeurt het zelfde. Naald vervangen is nog iets wat ik kan proberen. Deze naald zit er pas in vanaf het vorige project van vanmorgen, maar wie weet...

    Edit: De normale steek ging ook nog een keer mis. Ik kan het ook niet goed plaatsen, omdat er steeds wel mooie stukjes komen tussendoor.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113