Hulp gevraagd: wie helpt mij deze vaste kast om te toveren tot pronkstuk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nina Sanders, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik zou graag tips, trics en hulp willen. Recentelijk zijn wij verhuisd en op de kleinste kamer, bestemd voor de baby, zit een vaste kast. Die hebben we laten zitten, want stiekem is die best handig. Alleen; wat een onogelijk ding. Baby-onvriendelijk en zonder karakter. :cool: Ik ben een beetje op pinterest aan het zoeken naar inspiratie, maar kom er niet echt uit. Daarom wil ik jullie vragen mee te denken.

    Hoe kan ik deze inbouwkast omtoveren tot functioneel pronkstuk?
    Het is al behandeld materiaal, dus verven is helaas geen optie. :) Het is de bedoeling dat deze kast gaat functioneren als commode en kledingkast (maar niet alle kleding hoeft op ee planken want ik vind een wandrek met hangende kleding ook erg leuk).

    Het lijkt erop dat we weer een jongetje krijgen, maar we willen de babykamer sowieso neutraal houden. Momenteel is hij nog leeg. :roflmao: De muren zijn vergrijsd groen.

    Help! :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Kun je er wel behang op doen? Met een subtiel printje zo tussen alle planken? Of lijkt dat je helemaal niks?
    En anders andere handgrepen?
     
  3. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.779
    113
    Overijssel
    Sorry maar zou hem de gewoon uit gooien en iets naar je eigen smaak erin zetten.
    Hier blijf je je aan ergeren ben ik bang.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gaat dus niet. Wat hij zit vast vast
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja dat kan wel. Andere handgrepen kan natuurlijk ook :)
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  6. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Planken kunnen er vast uit? Dan kan je bijvoorbeeld de achterwand behangen of schilderen, of kurk (prikbord effect waar je vanalles op kan hangen) enz enz.. vervolgens mooie houten planken (of wat je maar mooi vindt op eigen hoogte en diepte plaatsen. En groepjes vervangen door bijvoorbeeld leren lusjes of mooie knopjes?
    Ok ik zie vanalles voor me. Maar om dat zo even goed uit te leggen :o:
     
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.779
    113
    Overijssel
    Hmmmm... ik zie het... kun je hem er echt niet uitslopen? :rolleyes:
    Anders toch echt kunststofprimer erover en een leuk kleurtje en andere greepjes.
    Of mooi plakplastic.
    Een handig iemand opscharrelen en nieuwe frontjes op de lades en deurtjes.
    Planken vervangen?
     
  8. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    De frontjes van de lades en kasten kan je in principe ook altijd vervangen door materiaal wat je mooi vindt of met een leuke folie beplakken.
    Of schilderen. Dan wel een goede primer gebruiken die geschikt is voor kunststof. Kunnen ze je in de bouwmarkt wel vertellen welke
     
  9. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Of een mooie houten plaat op het kastje. Paar druppen pattex, houten plaat ( in wat voor soort of kleur dan ook) erop en je hebt een heel andere look. En je kan eens zoeken op Ikea hack. Krijg je leuke ideeën om meubels te veranderen.
     
  10. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Planken er uit en leuke mandjes, rekjes, lijstjes of boekenplankjes op de achterwand hangen?
     
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bekijk bijlage 616986
    Ik zou beginnen met andere handgrepen! Wolkedewietje heeft hele leuke leren grepen. Ik heb er onlangs de commode (good old Ikea Hemnes) mee gepimpt, zie foto. Ze hebben ook grepen voor overdwars.

    En ik zou op zoek gaan naar (oude) Louvre deuren/luiken, bv. via marktplaats, en zo de bovenkant afsluiten.
     
    Beausecret, Dubbelgeluk en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    sowieso andere handgrepen opdoen.

    Op de planken kan je leuke mandjes zetten.

    Of dichtmaken d.m.v. een mooie houten plaat.

    Of een plank eruithalen en daar stoere haken plaatsen, zodat je leuke accesoires eraan kan hangen.
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Bedankt voor alle suggesties so far.
    Ik heb ze mijn man ook laten lezen en die werd ook wel enthousiast. Die leren handgrepen zijn een erg leuk idee. Ik ga zo gelijk even kijken!

    Louvre deuren ook heel leuk idee! :thumup::thumup:
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou op de wand plakfolie doen, leren handgrepen ipv de metalen en een commodeblad van steigerhout erop doen. En dan op de plankjes leuke, zoals autootje, knuffeltje etc erop. En de nuttige dingen. Misschien nog een leuke vilten hanger of slinger?
     
  15. Shar91

    Shar91 Actief lid

    9 aug 2018
    355
    336
    63
    Vrouw
    Ik weet natuurlijk niet wat jullie smaak is, maar als ik deze kast zie en dan zeker icm de groene muur, dan zou ik er cognac kleurige leren handgreepjes op zetten. Ik zou alleen de bovenste plank laten zitten en daar wat leuke accesoires/mandjes op zetten en dan onder de plank een houten kledingroede maken om wat leuke kleertjes aan op te hangen. Zie foto voorbeeld.
    Succes!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    De leren handgreepjes wilde ik ook voorstellen. Dan is het al een heel ander gezicht.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik zou ook gaan voor leren greepjes, verder is heel veel kunstof materiaal gewoon overschilderbaar. Ik heb die gelammineerde ikea troep zo vaak overschilderd. Gewoon even op binnenkant van kastdeur proberen.

    Verder zou ik stoere houten plaat op plek leggen waar aankleed kussen komt.

    Op de zichtbare wand planken wat leuke handige mandjes, knuffel etc. Klaar :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.538
    7.043
    113
    Als je leren greepjes wilt: koop een leren riem bij de Action, in stukken knippen, met een spijker of schroef erin meppen (er bestaan vast schroeven of spijkers met een mooie kop) en klaar voor een paar euro :)

    De planken vervangen door steigerhout o.i.d en dan tussen de planken behang.
    Eventueel de zijkant een paneel hout op timmeren en die verven met krijtbordenverf (heb je tegenwoordig in heel veel mooie kleuren), dan istie ook meteen leuk voor de toekomst.
     
  19. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.041
    113
    Is het niks de losse laatjes te hydro-dippen? Heb je zulke leuke printen van!
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nog nooit van gehoord. Wat is dat precies?
     

Deel Deze Pagina