Over 7 weken komt onze nieuwe keuken en moeten de wanden in de juiste kleur geverfd zijn Maar welke kleur past er bij de keuken? Het is een rechte keuken in een houtkleur met een losstaand Engels fornuis, granieten aanrechtblad in het zwart. Aan de andere kant komt een complete kastenwand met koelkast en vriezer enz in een zwarte kleur met houtstructuur. De vloer is ook donker. We hadden eerst olijfgroen in gedachten, maar denken nu toch aan een lichtere kleur maar welke? Omdat onze keuken aan ons halletje grenst waar je binnenkomt en er meteen naast de kastopstelling een kapstok van steigerhout willen we alles 1 kleur doen en dus een rustige kleur doen, maar ook niet te licht zoals wit ivm vieze kinderhandjes daar op de muur. Wie o wie kan ons helpen of heeft foto's van vooral een keuken in een houtkleur met een geverfde achterwand. We hebben trouwens geen bovenkasten. Foto is om een beetje idee te krijgen van de ruimte er zitten 2 openslaande deuren in de keuken. Fornuis is dit type, wij krijgen alleen nog een slag groter
Dit, dat hebben wij. We hebben deels zwarte keukenkastjes, deels eikenhout, met vrijstaand zwart fornuis. Betonnen blad. En de muur er boven is donkergroen. Net als de muren van de woonkamer, zodat het als het ware doorloopt. 1 lange muur van de keuken is zwart. Nu hebben wij wel een flinke keuken met veel glas. Ik hou enorm van donkere kleuren, maar als het een hele donkere of kleine ruimte was geweest had ik denk ik iets lichtere muren gedaan
hebben jullie nog iets van tegeltjes boven het aanrecht? om spetters enzo makkelijk af te kunnen nemen? of wil je dat juist verven? ik kijk vaak op pinterest, daar zie je soms ook prachtige kleur combinaties. leem groen van karwei misschien? KARWEI muurverf leem groen mat 2,5 liter kopen? muurverf-kleur | Karwei 15x Groene muur met Farrow & Ball – Interieur-inrichting.net hier staan ook wat toffe groene kleuren. wij hebben donker groene tegeltjes in de keuken geeft een leuk speels effect. een totaal andere kleur, maar misschien iets richting de terracotta, is ook heel leuk te combineren met groen hout en zwart. Terracotta in interieur: ideeën, tips en inspiratie voorbeelden! – Interieur-inrichting.net
Ik zou gaan voor tint in de buurt van ‘red clay’ van painting the past. Terracotta kleurtje staat mooi bij hout en zwart. Kan zo wel even een foto uploaden van onze houten bijkeuken, maar dan nog zonder zwart blad. We krijgen tzt wel een zwart blad.
Ik zou ook gaan voor iets licht groen of licht blauw. Ik zou voorbeelden zoeken op Pinterest, heel veel te vinden. Mooie keuken trouwens!
Praxis heeft ook een mooie groene kleur, genaamd "Jofel" Maar ik zou het dan wel laten mengen in een goed afneembare muurverf.
Ik heb een keuken met wit, hout en grijs en deze kleur: https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-kleurkaart-utrecht-071-05/p/B171019 Die kleur hebben ze gemengd bij de verfwinkel met Sikkens alpha rezisto mat. Echt super verf, er is al vanalles op de muren gekomen, zelfs tomatensausklodders enz. en je ziet er niets van. Zelfs als je gaat schrobben niet.
Wat is je lievelingskleur? En dan kijken welke tint van die kleur. Is je lievelingskleur paars is het wat heftig maar dan heb je bijvoorbeeld een neutral met een violet ondertoon. En houd je van rood of roze kun je heel breed zoeken van terracotta tot pink tot diep wijnrood. Kies dus iets waar je je blij van voelt en ga dan met de nuance van die kleur aan de slag.
Wij hebben deze kleur: De eikenhouten keuken komt er in de toekomst in. (Eerst even de spaarpot vullen )
Vind het een mooie kleur maar niet wen kleur die ik zelf zou kiezen denk ik, maar misschien moet je soms ook out de box gaan.
Zwart Maar ik heb van het begin af aan gezegd olijfgroen maar ben daar niet zo zeker meer van dus misschien moet ik het in die hoek wel blijven zoeken, maar dan met een lichtere kleur.
Hier ook een lichtere groene kleur gekozen. Onze hele woonkamer en keuken overigens. Staat mooi rustig. Maar geen houten keuken, dus een foto zal niet nodig zijn
Deze kleur zit aleen aantal jaren op de muur in onze woonkamer en ook achter waar de keuken nu komt hadden we hem op de muur. Vind het nog steeds een hele mooie kleur en twijfel daar inderdaad ook over, maar denk dat we nu toch voor iets anders gaan.