Hulp

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door LTJ, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LTJ

    LTJ Lid

    2 jan 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    Graag vertel ik jullie mijn situatie zodat jullie me hopelijk kunnen helpen.
    Mijn vriend en ik zijn 10 jaar samen en hebben een zoontje van net 1.
    Het gaat super goed met hem en we zijn allebei dol op hem.
    Ik vind het heerlijk om mama te zijn en wordt gelukkig door alleen al naar hem te kijken.
    Wel vind ik het lastig om de nieuwe ik, die ik nu ben geworden nu ik mama ben, te accepteren.
    Voordat we mijn zoontje hadden, was alles in mn hoofd op orde. Ik kon veel dingen tegelijk, was goed doordacht in alles en had alles op een rijtje.
    Nu met ons zoontje heb ik een stuk minder de controle wat ook logisch is.. Toch vind ik dit moeilijk.
    Ik vind het (denk ik) goed dat mijn leven veranderd en dat ook daardoor ik verander. Alleen weet ik soms niet zo goed hoe ik mijn nieuwe leven onder controle krijg.l
    Ik heb dit ook aangegeven bij mn vriend en ook gevraagd om me hierbij te helpen.
    Hij vind dit erg lastig en geeft aan niet goed te weten hoe.
    Nu gaat het zo opzich prima. Maar soms wordt het me gewoon even wat veel en daar baal ik van.
    Daarbij komt dat mn vriend pas heeft aangegeven dat hij deze nieuwe ik niet zo leuk vind dan de oude zelfverzekerde ik.
    Graag wil ik weer blij zijn met de persoon wie ik nu ben en wat controle terug.
    Wat moet ik doen?
    Ik zou graag hulp van hem willen om alles weer op een rijtje te krijgen.
    Wie kan me helpen met advies?
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou je aanraden om met maatschappelijk werk te gaan praten, hier kun jij je ei kwijt en is er iemand die naar je luistert en je tips kan geven.
    Mannen zijn hier vaak ook niet zo goed in.
     
  3. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Is vrij logisch hoor. Je bent nu mama en dus een nieuwe rol erbij gekregen. Je moet je weg hierin zoeken. Hier komt ook onzekerheid bij kijken. Ik heb ook hulp gehad hiervoor. Dit is bij een psycholoog maar in jouw geval weet ik niet of dat nodig is. Ga eerst eens naar een huisarts toe en bespreek dit. Hij of zij kan je vast verder helpen!

    Je vriend kan de nieuwe ik niet leuk vinden, maar daar kun je niets aan veranderen. Zwanger en ontzwangeren brengen veel (!) hormonen met zich mee. Hierbij komt dat alles nieuw is als het je eerste kindje is en tadaaaaa: onzekerheid. Geeft niets hoor.

    Knuffel!
     
  4. LTJ

    LTJ Lid

    2 jan 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Het is inderdaad misschien goed om hulp van iemand in te schakelen.
    Ik heb weinig, of eigenlijk nooit, contact met mijn huisarts.
    Zouden ze me op het consultatie bureau hiermee ook kunnen helpen?
     
  5. roosjuh007

    roosjuh007 Bekend lid

    20 sep 2014
    956
    181
    43
    Dat denk ik wel want ze krijgen vast heel veel moeders met een vergelijkbaar verhaal hoor LTJ. Maar je huisarts kan je doorverwijzen naar een geschikt persoon.

    Lang leve het jongleren met veel te veel ballen in je handen he ;) is indd heel normaal maar dnap dat je jezelf weer even terug moet vinden. Misschien scheelt het als je er eens over nadenkt wat je concreet nodig hebt van je vriend, welke hulp vraag je hem; gewoon dat hij even luistert of dat hij concreet wat dingen uit handen neemt? je kan bijv. wat huishoudelijk spul wat meer verdelen, of dat hij jullie kleine om de dag naar bed brengt of alvast gaat koken ofzo. Zo krijg je wat meer tijd om het overzicht te behouden en controle terug te krijgen.

    Oja, en chaos is ook een vorm van structuur ;) af en toe met de wind meewaaien ipv tegen de stroming inzwemmen. Die was etc ligt er morgen ook nog wel. Ik bedenk sochtends wat ik gedaan wil hebben en dat zijn dan echt haalbare dingen en niet te veel, en de rest laat ik over aan hoe het loopt.

    Succes meis, je voelt je echt straks beter, kleine kindjes zetten alles op zn kop :D
     
  6. indy22

    indy22 Fanatiek lid

    20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Je zou inderdaad eens met iemand kunnen praten :)

    Maar ik wilde in elk geval nog even zeggen dat ik het heel erg herken. Als mijn kindjes rond de anderhalf zijn begin ik me beter te voelen en rond de 20/21 maanden voel ik me weer volledig mezelf/de oude (en toen werd ik weer zwanger en nu is het weer helemaal zoek hahaha, heel handig maar niet heus).
    Nu zul je natuurlijk nooit meer de persoon worden die je was voor je moeder was, nooit meer zo zorgeloos en nooit meer zó uitgerust :p Maar ik had mijn hoofd weer scherp, kon weer multitasken, dingen onthouden, had overzicht, was weer zo optimistisch en energiek als voorheen (was daarvoor ook na het eerste jaar nog zo vaak zo moe!!) en zat ook weer echt lekker in mijn vel. Dus dat deel, dat komt echt weer terug.
     

Deel Deze Pagina