Hurghada (Egypte) 17 weken zwanger

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jolo, 9 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hallo allen,

    Wij waren op zoek naar een vakantie en zijn uitgekomen op Safaga Road, Hurghada (Egypte).

    Ik ben tegen dan 17 weken zwanger. Nu vroeg ik mij af of het wel ok is om naar Egypte te gaan als zwangere? Op de meeste sites lees ik dat het wel kan, maar er zijn ook ervaringen van diarree door het eten en dergelijke.
    Ik kan er ook niet echt goed aan uit welke vaccinaties je nu juist nodig hebt...
    Iemand die mij kan verder helpen met ervaringen, tips,...?
    Het hotel dat wij zouden kiezen is een all-in en er zijn 2 ziekenhuizen (wat ik belangrijk vindt) in de buurt (ong 2 km afstand).

    Wij hebben ook een dochtertje die dan net 2 jaar wordt.
    Tot nu toe heeft ze alle vaccinaties gehad volgens het boekje.
     
  2. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.807
    2.539
    113
    Vrouw
    Ik ben alweer 8/10 jaar geleden er 3x geweest. Ik heb echt wel regelmatig last gehad van buikgriep, vooral diarree. Het was daar in juni ook echt snikheet. Zou er zelf zwanger niet zo snel heengaan.
     
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik ben rond 22-24 weken in die regio (heel ruim gedefinieerd) geweest, en vond het prima te doen. Qua weer, het was wel voorjaar (maart), dus niet zo heel warm. Wij reisden met ook een dreumes erbij, verbleven bij familie of in hotels. Ik vond het prima te doen, en heb geen problemen gehad qua infecties oid.

    In Egypte heb ik wel wijken of dorpjes gezien waar je als zwangere liever niet zit (maar ook daar krijgen vrouwen kinderen trouwens), maar als je overwegend in de rijkere bewoonde wereld en de toeristenzones blijft, en een gids en genoeg flessenwater meeneemt als je toch wat andere uitstapjes wil, dan zie ik geen probleem. Echt off the beaten track kan ook heel leuk zijn in Egypte, maar dat kan je beter op een ander moment doen.

    Veel diarree op vakantie is ook niet vanwege infectie he, maar door een ander voedingspatroon.
     
  4. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Ik zou het niet doen. Niet zwanger en niet met een kleintje. Zijn jaren geleden 3 keer naar Egypte geweest en elke keer allebei goed ziek geweest, de laatste keer het ergst. Heb maanden na terugkomst nog diarree gehad en een aantal antibioticakuren gehad. Ben zelf ook naar de huisarts geweest in Egypte en moet er niet aan denken dat mijn kind of ik daar in het ziekenhuis komt te liggen.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Voor Egypte wordt hep A en DTP aangeraden. Je dochter heeft alleen de hepatitis A nog nodig, jullie beide.
    Zelf heb ik in Egypte salmonella opgelopen en een tot nu toe onbekende bacterie (tropen ziekenhuis kende hem ook niet). Daardoor kan ik je vertellen dat het ziekenhuis bij Hurghada geen aanrader is.
    Ik ben echt goed ziek geweest, in totaal 4 weken in het ziekenhuis gelegen.

    Ik reis best veel, eet in dat soort landen ook nooit fruit zonder schil, rauwe groenten, ijsklontjes etc, en ben verder nooit ziek geweest op vakantie. Maar Egypte schijnt net als India een van de smerigste landen te zijn. Zelf ben ik nooit in India geweest dus daar kan ik niet over oordelen.

    Maar zwanger naar Egypte zou ik dus echt afraden. Kies dan een all in hotel in Tunesië, Griekenland, Spanje of Kaapverdië. Daar is het dan ook lekker weer en als je de tickets en het hotel zonder tussenkomst van een reisorganisatie boekt, waarschijnlijk even duur of zelfs nog goedkoper.
     
  6. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Twee keer in Egypte geweest met vriendinnen (een keer was er eentje zwanger) en we zijn er allemaal alle keren wel een dag of langer ziek geweest. De ene keer erger dan de andere keer, maar ik heb zeker anderhalve dag op mijn hotelkamer doorgebracht vanwege diarree. Het is te doen, maar ik zou heel voorzichtig zijn qua eten... Ligt ook beetje aan of je daar zin in hebt... ik heb daar over alles nagedacht wat ik in mijn mond stopte (is het gewassen met water van hier, is het gekookt, kan het kwaad) en toch ook ziek geweest... Als je de keuze hebt, zou ik het niet doen denk ik...
     
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik vind Egypte nou niet het eerste land om zwanger heen te gaan en zou zelf een meer westers land kiezen waar de eetgewoontes en hygiene wat meer op de onze lijken.
     
  8. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de reacties!
    Stof tot nadenken :)
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Egypte was voor mij ook eens maar nooit weer. Dagenlang echt ziek geweest (als in elk kwartier naar de wc en een bak voor je neus) :| Zwanger zou ik dus door mijn ervaring ook nooit doen. Maar ik zat niet in een all-in hotel en had wat meer toegang tot allerlei bacteriën enzo..:p
    Nee, het is niet mijn favoriete vakantieland en zal er ook niet met (kleine) kinderen naar toe gaan.
     
  10. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Wij zijn er (Egypte) dit jaar nog geweest, maar ben niet zwanger dus iets andere overwegingen. Wij zaten de laatste dagen van onze vakantie ook in een all-in en hebben nergens last van gehad. Ik weet alleen niet of je goed tegen de hitte kan? Ik zou zelf niet die kant op gaan in juni/juli/augustus.
     
  11. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    We zijn ook al naar Thailand, Dubai,... geweest. Maar die temperaturen lagen dan wel rond 30 graden of er net iets boven.
    Egypte kan idd tot 36 graden gaan heb ik gelezen. We zijn wel allemaal waterratten en er zijn wel heel veel zwembaden aanwezig. Maar idd toch ook een dingetje waar we even naar moeten kijken.
    Het is nog niet uigesloten, maar we gaan ook nog even naar de andere opties kijken.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik lees even voor de leuk mee omdat ik dacht waarom kan dat niet. Nou zo te lezen is het een geweldig vakantie land om ziek te worden:roflmao::eek:
     
    Dubbelgeluk en Malbec vinden dit leuk.
  13. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Ik ben er 2x geweest. 1e keer vloek vd farao gehad, de bekende "buikgriep van dag of 2" geen pretje met 40gr buiten.

    2e keer een zusje van salmonella opgelopen en echt doodziek geworden. Bij thuiskomst ggd alles er bovenop.

    En ik eet niets buiten het hotel, drink alleen fleswater,schil alles zelf en eet bij voorkeur eten uit de oven of andere wijze heet bereid. Ik reis veel, ben niet flauw maar Egypte zou niet op mijn lijstje staan tijdens zwangerschap..
     
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Indd. Waarom zou je het überhaupt nog overwegen na deze reacties, echt hoopgevend is het niet :roflmao:
     
    Knuffelmonster en zara1983 vinden dit leuk.
  15. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Ik ben 10 jaar geleden geweest toen ik 9 weken zwanger was. Nergens last van gehad maar zijn het resort vrijwel niet af geweest dus dag scheelt daarin misschien.
     
  16. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ik ben zeker al 10 keer in Egypte geweest.
    Ik ben 1 keer ziek geworden 3 dagen voor vertrek ik heb toen een primperan injectie gehad bij het ziekenhuis en pilletjes.
    Thuis vertelde mijn huisarts dat de injectie hier amper nog gegeven word vanwege bijwerkingen. En dat de pilletjes 0.0 nut hadden.

    Als zwangere had ik dit toch niet mee willen maken. Vooral omdat de medicatie keuze daar zeer beperkt is en je dan dus misschien wel iets moet gebruiken wat hier word afgeraden.

    Maar wat ik zeg 1 x bij 10 keer Egypte dus t is niet zo dat je standaard ziek word als je gaat.

    Daarnaast zou ik niet zo graag met mn zoontje daar nu moeten zitten. Ik geloof niet dat ik hem een lol doe met die hitte en er is voor zulke kleintjes niet meer te zien dan in Spanje zeg maar.
     
  17. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Twee keer in Egypte geweest: 1x wat last van de darmen en 1 x totaal niet, maar heb er sowieso niet zo snel last van.
    Maar hygiëne standaarden zijn natuurlijk echt anders, net als de zorg. Zou daarom niet mijn eerste keuze zijn als ik zwanger zou zijn. Zijn plenty landen waar het iets beter op orde is.
     
  18. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.161
    477
    83
    NULL
    Ik ken meerdere mensen die er afgelopen weken geweest zijn en allemaal ziek zijn geweest.1 was met een grote van 20, waarvan er 17 flink ziek waren.
    Ik zou het dus absoluut niet doen.

    Buiten dat ziek zijn heel vervelend is, is een salmonella of een listeria ook nog eens heel gevaarlijk voor een ongeboren kind.
     
  19. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Voor de nieuwsgierigen, het is uiteindelijk Gran Canaria geworden (net geboekt) :D

    Ook omdat we dan wat meer uit ons hotel kunnen komen en niet alleen vastzitten aan het hotel zelf :) En minder warme temperaturen.
     
    Sophy, sabagirl, Knuffelmonster en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina