hydrofiel luier

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door logo, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

    logo Niet meer actief

    Hallo,

    Graag zou ik jullie iets willen vragen.
    Zou een hydrofiel luier veilig zijn om in bed aan een baby van 15 wk te geven?
    Ik merk dat j heel graag iets vast heeft en dan sneller en beter slaapt.
    Zelf vind ik het eng en doe ik het bijna nooit (zeker als ik er niet bij ben).
    Als jullie een veilig product weten of een goed alternatief dan hoor ik het graag.
    Alvast bedankt!
     
  2. mysteriousgirl1

    mysteriousgirl1 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom geen tuttellapje oid? Ik zou geen hydrofiel luier geven, die is te groot en het gezichtje moet natuurlijk niet bedekt worden.
     
  3. ProudMom

    ProudMom Niet meer actief

    Hier heeft ze al vanaf het begin gewoon een knuffeltje.
    En als je een speentje geeft kun je ook zo'n knuffeltje halen waar je het speentje aanvast kan maken. (knuffel je speen).
     
  4. logo

    logo Niet meer actief

    En wat denken jullie van een hydrofiel spuugdoekje?
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Hier precies hetzelfde probleem! Als we wat vast maken aan dr speen dan trekt ze die uit haar mond en is ze weer boos ;)
    Wij geven haar een knuffeltje of doen haar armpjes heel straks onder haar lakens, maar een hydrofieldoek is 100% Katoen toch? Dan lijkt me dit niet heel gevaarlijk? Ik vind het ook altijd maar eng
     
  6. Lorelai

    Lorelai Actief lid

    4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hydrofiel spuugdoekje moet gewoon kunnen lijkt me
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Je zou de doek ook zo vast kunnen maken aan een spijl van het bed dat J er wel bij kan, maar de doek niet over zijn gezicht kan trekken.
     
  8. logo

    logo Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties!
    Misschien dat ik een hydrofiel spuugdoekje ga vastmaken aan zijn slaapzak met een babyveiligheidsspeld.
    Hij kan dan voelen maar hij kan het niet over zijn gezicht trekken.
    Is dat een idee?
     
  9. Lorelai

    Lorelai Actief lid

    4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik knoop spuugdoekjes ook wel eens vast aan speenkoorden, vind het clip-on idee wat fijner dan spelden ook al zou daar niet veel mee moeten kunnen gebeuren.
     
  10. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Spelden in bed vind ik zelf eigenlijk enger dan de hele doek op zich.
    Als zo een veiligheidsspeld loosschiet (om wat voor reden dan ook).
    Brrrr......

    Het idee van hierboven van de speenkoorden vind ik nog niet zo verkeerd.
     
  11. logo

    logo Niet meer actief

    Die speld was geen succes (heb ik binnen 1 min er weer af gehaald). Hij trok zo hard dat hij het nog over zich heen trok.
    Speenkoord heb ik over nagedacht maar die worden ook afgeraden.
    Ik haal de doek nu gewoon weg of hij krijgt niets.
    Hij vindt zo'n hydrofiel spuugdoekje ook fijn. Ik ook want die zijn een stuk kleiner en je kan er goed door ademen.
     
  12. misa

    misa Niet meer actief

    Wij hebben in de opvang wel eens een kindje gehad dat een hydrofiel over zijn hoofd wilde hebben. Kan prima hoor, al snap ik da je het niet fijn vind. Een hydrofiel spuugdoekje kan helemaal wel. Veel kinderen vinden het fijn iets vast te hebben, te voelen of op hun hoofd te leggen. Gewoon doen!
     
  13. logo

    logo Niet meer actief

    Bedankt misa!
     
  14. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Dl slaapt hier met een tutpopje over haar gezicht...
    Ik vond het ook dood eng echter nu weet ik bijna niet beter meer en laat het maar gewoon toe...
     
  15. frommel86

    frommel86 Actief lid

    16 dec 2011
    483
    0
    16
    Onze zoon slaapt ook al vanaf 4 weken met een doek, een flannelle luier beetje zelfde idee als een hydrofiel luier. Hij trekt hem nu nog (2,5) vaak over zijn hoofd. Deze doeken zijn zo dun ademen zal geen probleem zijn hoor. Wat wij altijd deden was hem een stuk in zijn hand geven en dan de rest onder het matras instoppen naast hem. Dan kon hij het niet los trekken.
     
  16. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    vouw een hydrofiel eens 40 keer dubbel en adem er dan doorheen.. gevaarlijk? nee. beter dan een knuffel ofzo.
     
  17. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Ja, kan hoor, een knoop in het midden erin maken, dan is het veilig. Je kindje kan het dan vasthouden, maar het is niet een hele lap/doekje.
     
  18. Daisy25

    Daisy25 Lid

    5 dec 2012
    85
    0
    6
    Ons zoontje is nu 8 week en sliep vanaf week 5 met een spuugdoekje in de hand. Ook hij wil wat in z'n handen hebben. Ik moest er eerst ook niks van hebben, maar ik stop de helft onder zijn rug en dan een puntje van het doekje in z'n handje. Meestal slaapt hij binnen 5 minuten en haal ik het doekje weg.
     
  19. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Een grote doek zou ik wel eng vinden, ivm met om het nekje draaien (een klein risico, maar toch...). Een kleiner formaat zou prima kunnen toch? Zo'n spuugdoekje, of misschien zo'n hydrofiel washandje
     
  20. Joyce85

    Joyce85 Lid

    15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Van Aden+Anais hebben ze hydrofiel knuffeldoekjes met een satijnen randje zodat het altijd glijd en niet snel vast zit. Daarnaast zijn deze doekjes 100% muslin katoen en worden ze iedere wasbeurt zachter. Ideaal!
     

Deel Deze Pagina