Hyperhomocysteinemie

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door AniqueB, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AniqueB

    AniqueB Nieuw lid

    15 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overmorgen, 17 oktober, is het een half jaar geleden dat onze dochter Kathelijne is geboren. Helaas al wel een week eerder overleden in mijn buik.

    Natuurlijk, zoals elke ouder zal zeggen, was ze het mooiste meisje van de hele wereld.

    Ik was altijd erg onregelmatig, dus een keertje over tijd was niet echt bijzonder. Na twee jaar proberen en negatieve testen nog 1 keer getest. Mocht het weer niet raak zijn wilde we toch maar eens verdere stappen gaan ondernemen. Maar... Vorig jaar, 13 december, was het raak! We zouden Kerst 2014 met ons drietjes zijn. Een geweldige zwangerschap. Niet misselijk, ik voelde me goed!

    Echter bleef het in m'n achterhoofd knagen.

    Ik heb hyperhomocysteinemie. Hierdoor al 4 hartinfarcten gehad. De eerste op m'n 21e.
    Ik wist dat het zwanger raken al moeilijk zou worden. Ik wist dat de zwangerschappen over het algemeen niet goed af lopen. Rond de 26e week overlijden de kindjes. Maar toch gegoogeld, alles gelezen. Vooral de goede berichten. Proberen vast te houden aan dat het WEL goed kan gaan.

    En toen was het 11 april. Ineens was het leven weg uit m'n buik. De 26e week.

    Kon en kan nog steeds niet geloven dat de waarheid, de waarheid is geworden. Wilde zo graag uitzondering op de regel zijn. Kerst 2014 zijn we nog steeds met ons tweetjes.
     
  2. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Het leven is oneerlijk,
    Het gemis, wat niet uit te leggen is.
    Zo een mooie droom en wens dat vreselijk eindigt niet te bevatten is.
    De toekomst plannen ineens weg is.
    Het leven alles en iedereen gaat door, terwijl dat van jullie letterlijk stil staat.

    Ik ken helaas het gevoel, het gemis,verdriet wat niet in woorden is uit te drukken.

    De verlangen..wat alleen maar sterker wordt dan ooit.

    Heel veel sterkte.
    Voor altijd in jullie hart, jullie dochter.

    Xxx
     
  3. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat Hyperhomocysteinemie inhoud. Maar wat gebeurd er dan in de 26e zwangerschapsweek?
     
  4. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat afschuwelijk... Tranen van in m'n ogen.. Heb je al zoveel meegemaakt en durf je er voor te gaan, wordt hetgeen waar je voor vreesde toch werkelijkheid. Heel veel sterkte met het grote verlies, het zal nog steeds enorm veel pijn doen en vooral ook omdat de toekomst onzeker is.
    Ik hoop zo voor je dat je het ooit opnieuw aandurft om te proberen je droom in vervulling te laten gaan, en dan aan de goede kant van de statistieken terecht komt. Kunnen ze helemaal niets qua medicatie doen om je kansen te vergroten?

    Mooi dat je dit met ons gedeeld hebt, dikke knuffel.
     
  5. Humtum

    Humtum Fanatiek lid

    9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Wat vreselijk als dat wat je vreest, maar waarop vast ook uitzonderingen zijn, toch gebeurd.
    Zo verdrietig voor jullie! Heel veel sterkte!
     
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    wat ontzettend verdrietig.. heel erg veel sterkte!
     
  7. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Heel erg veel sterkte toegewenst!
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat vreselijk, heel veel sterkte met dit verlies!
     
  9. Mieni

    Mieni Fanatiek lid

    18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Jeetje, ik schrik ervan, want ben zelf ook gediagnoseerd met hyperhomocysteïnemie, nadat mijn zoontje levenloos ter wereld kwam in 2001. Toen was er nog zo weinig over bekend.

    De placenta zat vol met infarcten en werkte niet meer, na bijna 37 weken zwangerschap kreeg ik weeën en de verloskundige kon helaas al geen hartje meer kon horen. Na de bevalling hebben ze allerlei onderzoeken gedaan bij mij, vanwege de slechte placenta en toen kwam dit eruit. Ik ben gelukkig wel gezegend, dat ze er van op de hoogte waren en door medicatie en goede controle mijn andere 3 kinderen gelukkig gezond en levend werden geboren na een zwangerschap van 38 weken.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies! Hopelijk kunnen ze bij jou ook medicatie geven waardoor een nieuwe zwangerschap beter verloopt.
     
  10. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina