Hyperthyreoide (Graves), hoe lang blijven na bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spikkeltje, 12 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik ga als het goed is nog laaaang niet bevallen, maar omdat ik samenslaap met mijn peuter vraag ik het mij wel af: hoe lang moet je blijven als er sprake is van een te snelle schildklier en antistoffen?

    Ik heb de ziekte van Graves, mijn antistoffen waren 12 aan het begin van de zwangerschap. Ik gebruik PTU en momenteel nog betablokkers, volgens de huisarts moet ik met die betablokkers stoppen verderop in de zwangerschap en de gyn ziet geen probleem in verder gebruiken.
     
  2. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb 3 kids gekregen tijdens Graves, maar geen van de keren moest ik daardoor blijven .
    Maar ik had vrijwel geen antistoffen meer.

    Je zal in het 3e trimester nogmaals de antistoffen moeten prikken en aan de hand daarvan zullen ze een plan opmaken. Met zoveel antistoffen zal de baby waarschijnlijk gecontroleerd moeten worden en zal je minstens 24 uur moeten blijven.

    Hopelijk zakken je antistoffen en heeft de baby er geen last van (gehad)
     
  3. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Dankjewel voor je reactie! (Op de een of andere manier geen melding gekregen dat je reactie er was, dus vandaar dat ik m vrij laat zie.) Fijn te horen dat het dus wel allemaal gewoon goed kan gaan als je Graves hebt. Helaas heb ik wel antistoffen, maar ik hoop dat ze gaan dalen in het 2e trimester. Nogmaals dank voor je bericht!
     
    Dreamer83 vindt dit leuk.
  4. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Jep, 24 uur
     

Deel Deze Pagina