hypotheek en subsidies?

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

kan iemand mij vertellen welke subsidies en andere middelen er zijn om meer geld te kunnen lenen voor een woning, zonder dat de maandlasten omhoog gaan?

ik bedoel zoiets als de koopsubsidie.. die is nu vervallen, en weten jullie een alternatief?

ik weet dat er ook gemeente subsidie is, maar de gemeente waar wij naar toe willen, doet hier helaas niet aan..:(

er moet toch een ander alternatief zijn voor starters?

alle hulp is welkom ;)

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Sommige gemeentes hebben een starterslening.
    En verder is er natuurlijk de hypotheek rente aftrek.

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik heb geen idee. Ik weet idd dat het als starter moeilijk is om een huis te kopen, maar daar was je zelf al achter;)

Pas je wel op dat je zeker weet dat je ergens recht op het voordat je de koop van een huis aangaat? Ik bedoel dat bijvoorbeeld na een jaar de subidie niet komt te vervallen o.i.d. Zou zo zonde zijn dat je tot je nek in de schulden komt te zitten omdat je iets niet goed heb gelezen/gedaan.

4. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Idd hypotheekrente aftrek, maar hier zou ik je niet te veel aan vast pinnen want misschien schaffen ze dit ook wel af.
    Je zou ook wat meer kunnen lenen als je ouders gerant willen staan (maar dan wordt het hypotheekbedrag wel duurder). Dus geld lenen van je ouders hoeveel je tekort hebt en dat direcht aflossen bij de bank en dan met je ouders afspreken in welke termijnen je afbetaald.

5. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wat Consider zegt klopt. Sommige gemeenten bieden ook Startersleningen aan. Daarnaast is er een aantal gemeenten die het aantrekkelijk maken om een nieuwbouwwoning te kopen.

Misschien is het verstandig om eens een vrijblijvende afspraak te maken met een hypotheekadviseur. Zij zijn op de hoogte van alle mogelijkheden en kunnen je een advies geven obv jouw wensen en de mogelijkheden die je financieel hebt.

6. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Ze zegt net dat haar gemeente dat niet doet. :)

7. girl21

girl21 Niet meer actief

helaas weet de hypotheker ook niets meer, dus heb weinig hoop, maar misschien is hier nog een ideetje ;)

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Misschien kunnen je ouders garant staan?

Er zijn trouwens meerdere hypotheekadviseurs. Als ik jou was zou ik er met nog een gaan praten. Zo kun je weloverwogen een keus maken.

9. girl21

girl21 Niet meer actief

ik wil zelf niet dat mn ouders garant staan.. (wil van alles, maar kan niks haha)

we warewn net te laat voor starterssubsidie, maar wel eerst blij gemaakt met gratis 40.000,- extra..

Deel Deze Pagina