Hysterisch bij haren wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AstridvD, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Vanaf haar geboorte wassen we Annika's haren al. Nooit een probleem geweest. Maar de laatste weken wordt het steeds lastiger. Ze begint te krijsen, wil het bad uitklimmen, en wil eigenlijks al niet eens het bad meer in, terwijl ze het juist altijd hartstikke leuk vond. Ze vindt het maar niks dat het water in haar ogen komt, maar snapt ook niet dat ze haar hoofd dan achterover moet doen. We gebruiken wel babyshampoo.

Iemand tips hoe we het weer leuk kunnen maken voor haar (en voor ons)?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Mijn zoontje (bijna 19 maanden oud) heeft het ook sinds kort... als hij in bad zit dan...
    Het gekke is... als ik samen met hem onder de douche sta en hem vast heb... heeft hij geen last als ik zijn hoofdje onder de sproeier houdt...

Ik was zijn haartjes dus onder de douche... en niet in bad...
    Hij krijst niet zo en kan gelijk (weer) wennen aan het water in zn gezichtjes krijgen...

Misschien werkt dit bij je dochter ook..?

succes,
    xxmona

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier ook een kereltje die helemaal over de flos gaat als zijn haartjes worden gewassen. Gelukkig is het maar 1 a 2 keer in de week...
    Heb al van alles geprobeerd, maar niets schijnt te helpen. Misschien is het een periode?

Lees iig even mee in dit topic. Wie weet komt de gouden tip nog voorbij...

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Misschien samen met de pop in bad en de haren van de pop samen wassen? misschien vindt ze het dan minder eng..

5. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    De douche is ze ook geen fan van. Daar krijgen we haar ook niet onder (hoewel ze bij het zwembad er wel onder gaat staan, maar daar kan ze er gemakkelijker zelf onderdoor lopen, thuis niet.)

Met een pop hadden wij ook al in gedachten, ze heeft alleen (nog) geen pop met haar. Maandag maar even op zoek en dat uitproberen.

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Is hier nog niet aan de orde bij ons meisje maar toen mijn jongens klein waren hadden die dat ook. Wat bij hun hielp was dat ze zelf een washandje tegen hun ogen duwden en dan kon ik ff snel haren wassen.

7. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Washandje gebruiken we ook, maar ze begrijpt niet wat ze ermee moet doen. En als wij het voor haar ogen willen houden, begint ze te krijsen.

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik doe het bij mijn oudste zo dat ze geen water in haar gezicht krijgt want dan komt ze in opstand ;) Hoofd naar achteren en dan uitspoelen succes!

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    En als jullie het nou eens zelf ook gaan doen. Ik merk aan ons meisje dat ze echt alles na doet, dus misschien dat ze het op den duur dan wel goed vindt.

10. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Haar hoofd achterover doen snapt ze nog niet. We doen het voor en gaan nu met haar in bad om het voor te doen. Is nog niet echt een succes, maar we blijven proberen.

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik hield bij mijn dochter het hoofdje met de ene hand achterover gedrukt met de zijkant van de hand op het hoofdje en dan de hand omhoog zeg maar zodat je het water ook tegenhoudt en het niet in het gezichtje komt...

En dan met de hand het water en de zeep naar achter wrijven en zo hou je het hoofdje goed achterover...

Op een gegeven moment begrijpen de kinderen wat het is om het hoofdje naar achteren te houden...

Maar ik doe het nog steeds zo bij mijn dochter...

12. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    ooooooooooh zo herkenbaar!
    onze zoon word ok hysterisch.. en idd toen hij jonger was vind hij alles prima.
    een washandje voor de ogen helpt ook niet.. en wat is ie dan inees sterk joh. hij klimt zo uit bad of klimt zo bij mij omhoog.

ik zag dat er speciale waterkleppen.. geen idee of het helpt.. en of de kleintjes er een op willen hebben

misschien een idee?

[​IMG] 6.95 babywalz

13. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    3.50 babywalz

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Of ze helpen weet ik ook niet... maar ze zijn wel keileuk!
    ;)

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Proberen te leren hoofdje naar achteren te houden en een washandje voor de ogen te laten houden, eventuele water loopt dan niet "in" de oogjes maar in het washandje, zo deden wij dan met mijn stiefzoontje.

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik lees nog graag even mee, want Xavièr vind het ook steeds minder leuk!

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb voor Fynn een shampookraag gekocht bij Prenatal. Zijn een stuk kleiner en handzamer dan die van Babywalz. En het werkt echt perfect! Sluit helemaal af zodat ik z'n haartjes gewoon kan uitspoelen terwijl hij rechtop zit. Hij vindt het nu zelfs zo leuk dat hij zelf de kraag opzet :)

Ben hem nu ook aan wel het leren om z'n hoofdje achterover te houden zodat het straks ook zonder kraag kan. Ik zeg dan: Even naar mama kijken! En dan kijkt hij dus omhoog :D

18. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Bedankt voor alle tips, ik ga eens wat uitproberen.

Deel Deze Pagina