ICSI 5 - Ergens tussen hoop en vrees

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Angeline, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeline

    Angeline Actief lid

    12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Het is nu een jaar geleden dat we een embryo terug geplaatst hebben gekregen, de allereerste in 4 ICSI pogingen waarbij de test positief aan gaf. Op een roze wolk.. het duurde 3 weken toen we te horen kregen dat het vruchtzakje leeg was.

    Jarenlang werd er gezegd dat er bij mij niets mis was. Afgelopen januari bleek uiteindelijk toch dat de kwaliteit van mijn eicellen behoorlijk achteruit is gegaan (35+er). De arts in Gent adviseerde ons toch nog een poging te wagen, met Rekovelle, een natuurlijk hormoon waarbij overstimulatie nauwelijks voorkomt.

    Het oorspronkelijke plan was te starten in April, toen zat ik nog boordevol vertrouwen op een goede afloop.. toen kwam Corona. Nu, 4 maanden nemen de zenuwen de overhand.

    En toch staan we aan de start van een nieuwe (5e) ICSI poging. Over een week of 2 hebben we een afspraak bij de arts en gaan we plan de campagne maken, waarna we mogelijk al vrij snel een nieuwe poging zullen opstarten.

    Suf gezocht op internet naar tips om de eicelkwaliteit te verbeteren, Ubiquinol 100 Mg, koninginnengelei, selenium, vitamine D, Visolie en een multi-vitamine, trouw slik ik dat (al +6 mnd) iedere avond bij het avondeten.

    Zijn er dames die zich hierin herkennen, die mij een hart onder de riem willen steken, of die meerdere pogingen gehad hebben, of die 35+ zijn en in behandeling? Die hun tips met mij willen delen?

    Ik kijk er naar uit!
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wel 35+ in behandeling, maar kan je niet helpen met tips over eicel kwaliteit. Wil je vooral veel sterkte wensen! Niet niks om zoveel behandelingen door te gaan.

    denk dat je al super veel doet. En pas ook op dat je niet te veel in maakbaarheid/je eigen invloed gaat geloven. Dat klinkt misschien gek, maar bedoel het idzv dat als je tegen jezelf zegt dat je meer zou kunnen doen je misschien ook wel tegen jezelf zegt dat het ‘je eigen schuld is’ als het niet lukt. Want dat is zeker niet zo. Ken je natuurlijk niet, maar ik zie dit toch wel vaak gebeuren en herken het bij mijzelf soms ook. Je doet al super veel zo te lezen!

    waar bleek overigens uit dat de kwaliteit van je eicellen achteruit is gegaan?
     
    Angeline en Leraje vinden dit leuk.
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hier ook 35+ (40+ zelfs) en inmiddels 5 ICSI behandelingen ondergaan. Ik weet niet of mijn eicelkwaliteit slecht is, heb ik de arts nooit over gehoord. Wel weet ik dat je eicelkwaliteit vanaf je 35e afneemt. Ik slik daarom Ubiquinol 200mg. Verder het zwangerpakket van Rika Lukac. Hier zit alles in wat je benodigd hebt en ook overal de actieve vorm van.

    Ben zelf reeds 4x zwanger geweest maar verkeerd afgelopen. Heeft bij mij ook met een schildklierprobleem te maken.

    Ik ben na ICSI 4 overgestapt naar Gent en ben daar Elonva, Puregon en Orgalutran gaan gebruiken. Uiteindelijk 7 eicellen, 4 geschikt voor ICSI, 4 bevruchtingen en 4 dag 5 embryo’s. Mijn inziens heeft sowieso het slikken van de Ubiquinol hier wel aan mee gewerkt. Ook mijn man gebruikt het en zijn zaadkwaliteit as significant verbeterd. Waar hij normaal na opwerking steeds tussen de 100.000-500.000 zaadjes had had hij er nu 1.300.000.

    Verder is er helaas weinig wat je zelf kan doen om je kwaliteit te verbeteren.
     
  4. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    O wat spannend om na al die pogingen weer op te starten. Ik ben 35 met een lange voorgeschiedenis en wel heel positief over de resultaten van Gent, zie onderschrift. Zo fijn dat ze goed met je mee denken en met opties weten te komen! Ik heb zelf wel eens een tijdje ubiquinol geslikt, maar was daar allang weer mee gestopt toen het bij ons lukte. Ook acupunctuur was ik mee gestopt, deed er eigenlijk nog maar weinig aan, behalve trouw de schildkliermedicatie slikken die Gent had voorgeschreven en na de TP aspirine en utrogestan gebruikt. Mijn vriend had wel de periode voor de punctie beter opgelet met alcohol en vitamines gebruikt, wie weet heeft dat ook wel verschil gemaakt en had hij toen net een goed moment.

    Héél veel succes ik hoop dat het voor jou tot net zo'n wonder mag leiden als bij ons!
     
    Angeline vindt dit leuk.
  5. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Hee wat spannend voor je.. heel herkenbaar. Wij zitten in de vierde icsi poging en ook dramatische eicelkwaliteit (waarschijnlijk door endometriose). We hebben binnen die drie icsi’s dan ook weinig terugplaatsingen gehad..
    Ik slik vanalles, heb veel “onderzoek” gedaan. Wat mij de meeste inzichten heeft gegeven is het boek It all starts with the egg. Veel adviezen opgevolgd waaronder een hoge vitamine D dosis.
    Maar wat bij ons denk ik het grootste verschil heeft gemaakt is switchen naar UZ Brussel. Ze schijnen daar een zeer goed lab te hebben en dat kan nog weleens het verschil maken bij slechte eicelkwaliteit. En nu, voor het eerst, 3 embryo’s van zeer goede kwaliteit. Van de eerste verse terugplaatsing ben ik even zwanger geweest. En gister is een cryo blasto van kwaliteit A teruggeplaatst. Dit is nooit eerder gelukt. Ik geloof best dat de supplementen ed hieraan hebben bijgedragen, maar ik geloof vooral ook in de positieve verhalen over dit ziekenhuis. Ik snap dat je daar nu misschien weinig aan hebt, maar wilde t toch even meegeven ;)
     
    Angeline vindt dit leuk.
  6. Jiji

    Jiji Actief lid

    5 feb 2018
    268
    124
    43
    Vrouw
    Slechte eicel kwaliteit, 37 jaar, maar nu toch echt pril zwanger. Hou echt vol. Ik heb niet echt iets anders gedaan deze cyclus, ik geloof echt dat het een dobbelsteen gooi blijft en je wacht op het ene ei wat nog wel goed is, en die heb je!

    Heel veel succes bij de volgende ICSI poging!
     
    Angeline vindt dit leuk.
  7. Angeline

    Angeline Actief lid

    12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Behoorlijk veel fragmentatie op de embryo's.

    Ik reageer ook heel heftig op de hormonen, laatste ronde ook overstimulatie gehad. De arts denkt dat de extra gerijpte eicellen van minder goede kwaliteit zijn. Het kan zijn dat ze te snel rijpen en daarom niet goed, vandaar dat hij heeft geadviseerd nog en poging te doen met rekovelle.

    Heb me suf gezocht naar ervaringsverhalen daarover, maar die zijn bijna niet te vinden.
     
  8. Angeline

    Angeline Actief lid

    12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Ik krijg ook schildklier medicatie omdat die waardes teveel schommelden.

    Zijn jouw waardes altijd stabiel? En wat is de voor jou geadviseerde TSH waarde?
     
  9. Angeline

    Angeline Actief lid

    12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Leuk om van je te horen Kiwi, ik zat vorig jaar om dezemdeze jou in een ander groepje op dit forum.

    Wat super om te lezen dat je eindelijk zwanger bent.

    Heeft jouw man helemaal geen alcohol gedronken of met mate?
    Mijn man zit ook aan de multivitamine en ubiquinol.
     
  10. Angeline

    Angeline Actief lid

    12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Wat fijn! Gefeliciteerd.. hoop doet leven!
     
    Jiji vindt dit leuk.
  11. Angeline

    Angeline Actief lid

    12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Ik ga zo hard voor je duimen dat het een plakker is en een prachtige baby wordt!

    Laat je weten of het gelukt is?
     
    DR87 vindt dit leuk.
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Bij mij schommelt hij ook. Vorig jaar november geprikt en daar kwam een waarde uit van 3.89. Toen aan de 50mg Levothyroxine. In december nogmaals geprikt en gezakt naar 1.68. Toen met nieuwe ICSI poging begonnen waaruit ik 3 terugplaatsingen heb gehad. 1x negatief getest en 2x een biochemische zwangerschap. Direct weer schildklier geprikt en waarde weer gestegen naar 2.69. Ophoging van medicatie gehad naar 75mg Levothyroxine en 3 weken geleden weer geprikt en nu staat hij op 0.91.

    Ik loop in het UZ Gent en daar willen ze de waarde tussen de 1 en de 2 hebben en het liefste zo dicht mogelijk bij de 1. Mijn waarde is nu dus heel goed volgens hun. Ben benieuwd of mijn waarde nu stabiel blijft. Moet over 3 weken weer prikken.
     
  13. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ja! Nu jij nog!

    Hij heeft met mate gedronken, had ongeveer max 7 per week in gedachten gehouden, zoiets had de arts in Gent gezegd.
     
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    lastig als je dan zo weinig terug kan vinden qua info. Geen ervaring mee en eigenlijk ooit nog nooit van gehoord.
    Het lastige is dat je dan maar van de artsen uit moet gaan, dat is op zich trouwens niet lastig, wel dat ze bijna allemaal een andere mening lijken te hebben. Helemaal in verschillen tussen Duitsland, België en Nederland.

    heel veel succes met de nieuwe poging!
     

Deel Deze Pagina