Icsi en alcohol man

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JoG, 14 dec 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoG

    JoG Actief lid

    16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Eind januari begin februari hebben wij waarschijnlijk de punctie en terugplaatsing voor icsi
    In het ziekenhuis werd ons verteld dat het het beste was dat mijn man zo min mogelijk alcohol zou drinken, nu heeft hij al 3 maand niks gedronken en vroegen wij ons af of het heel schadelijk is als hij met oud en nieuw wel drinkt?

    Hij is sowieso niet van plan om zich dronken te drinken maar zou wel graag iets willen drinken aangezien we bij vrienden zitten wie allemaal drinken
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Dat zou ik gewoon doen hoor!
    Ik weet van een vriend dat t vooral in de dagen voorafgaand aan de 'afname' kan verschillen. Voor ivf moest hij zaad afgeven en de keer dat hij wel had gedronken scheelde best veel in aantal zaadcellen met toen hij niet had gedronken. Hij had een goede kwaliteit (de reden voor ivf lag niet aan zijn spermacellen) dus hij had nog wel genoeg. Maar een verschil was er wel degelijk.
    Wat ik begreep ging dit echt om de dagen voorafgaand.
    En als jouw man dan ook nog eens heel weinig drinkt doorgaans moet met oud&nieuw een keer wel drinken niet schadelijk zijn. Dan zit er weer genoeg ruimte tussen.
     
  3. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Dat ligt eraan hoe de kwaliteit van je man z'n zaadcellen is? Je moet je bedenken dat de zaadcellen die er nu uitkomen ongeveer 3 maanden geleden zijn gemaakt en dat is dan ook de kwaliteit zeg maar. Het zal vast niet heel veel kwaad kunnen maar jij en hij moeten zich bedenken of jullie je er prettig bij voelen. Mijn man heeft de alcohol volledig laten staan voor en tijdens de behandeling.
     
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Mijn man dronk alleen in het weekend een paar biertjes. We deden toch ICSI, dus heel veel verschil ging het toch niet maken.

    Ik dronk in het weekend ook gewoon een wijntje tot mijn positieve test. Dit traject is zo lang en slopend. Als je ook al niet eens af en toe een drankje mag... maar het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik snap het ook als je het niet doet omdat je optimale kansen wilt hebben.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  5. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Denk dat je je vooral moet afvragen waar jullie je goed bij voelen. Mijn vriend heeft extreeeeem weinig zaad dus wij hebben wel echt het idee dat elk zaadje telt ook al gaan we icsi doen. Gezien mannen een cyclus van 3 maanden hebben moet je daar ook wel rekening mee houden. Denk dat mijn vriend de punctie kan vieren met een drankje, maar niet daarvoor.. nou is mijn vriend sowieso al niet zo erg van de alcohol, dus een hele grote opoffering is het nou ook weer niet. Als het jullie stress opleverd om helemaal niets te drinken, dan kun je misschien overwegen toch wat te drinken op eigen risico. Als je vriend al ruim voldoe de zaad heeft dan zou ik mij er helemaal niet druk om maken:thumup:
     
  6. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Mijn man geeft bij alle ICSI pogingen gewoon gedronken. Qua hoeveelheid hield hij er vlak voor een punctie natuurlijk wel rekening mee, maar maanden droogstaan echt niet. Ik ook niet trouwens! Het is al stressvol genoeg, het leven moet wel een beetje leuk blijven.
     
  7. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij krijgen ook in die tijd een icsi behandeling. En mijn man drinkt dus echt geen alcohol. Ik doe met hem mee. Een keer een glaasje gehad voor een iui behandeling, zagen we gelijk terug in de kwaliteit. Was echt een langere periode veel slechter. Dus wij nemen dat risico nu echt niet weer, ondanks dat het om een icsi behandeling gaat.
    Ik snap best dat je hem dat gunt, en als je het zo graag wilt moet je het er niet om laten
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Exact dit. Persoonlijk lijkt het mij ook een kleine moeite, 0.0 smaakt net zo lekker.
     
    Colinn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina