ICSI februari 2022

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ly009, 22 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal! Mijn man en ik zitten momenteel in een ICSI-traject. Morgen ochtend heb ik mijn eerste punctie! Vind het zooo mega spannend :( ik krijg wel Rapifen via een infuus maar geen idee hoe ik daar op ga reageren..

    Er zijn gister 21 follikels aangemeten, hopelijk krijg ik geen last van overstimulatie. Mocht dat wel zo zijn krijgen we geen verse tp maar worden de eitjes ingevroren (als alles goed ontwikkeld)

    Ben super benieuwd! Zijn er meer dames die binnekort een punctie hebben?? En dames die al een punctie gehad hebben, hoe vonden jullie dat gaan?
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Hoi, wat onwijs spannend! En wat veel follikels zeg, wauw. Hopelijk ontstaan er veel mooie embryo's daarna.

    Ik begin binnenkort aan mijn vierde poging, de eerste punctie was hels omdat ik ontzettend gespannen was en niet wist wat ik moest verwachten. De keren daarna zijn heel goed gegaan. Mijn tips:

    - neem een uur voor de punctie naproxen in
    - eet een licht ontbijt (helpt mij goed tegen misselijkheid van de spanning)
    - geef je over aan het moment! De rapifen maakt je een beetje draaierig, als het teveel pijn doet kan je vragen om extra bij te spuiten. Geef dit op voorhand al aan, dan kunnen ze het alvast gereedmaken (waarschijnlijk is het niet nodig maar dan ligt het er alvast. Ik krijg altijd een dubbele dosis.)
    - focus op je ademhaling, heel diep inademen en rustig uitblazen. Als ik m'n ademhaling onder controle heb voel ik veel minder pijn en kan ik daarna ook meekijken op het scherm.

    Het komt echt goed! Veel succes morgen!
     
  3. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ja, ik ben dus nu al heel gespannen :( maar ik ga echt proberen om mezelf aan jouw tips te houden! Bedankt daarvoor

    De arts had al opgeschreven dat ik extra rapifen mag krijgen als het nodig is dus dat is wel fijn :) hoop zo dat het mee gaat vallen maar ik moet het gewoon over me heen laten komen! Ik zal morgen uiteraard een update plaatsen
     
  4. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Wanneer begin je trouwens aan je 4e poging?? Blijft spannend!!
     
  5. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Als je zo gespannen bent, kan je misschien nu nog contact opnemen om oxazepam op te halen bij de apotheek? Dan zou je er vanavond eentje kunnen nemen om hopelijk wat te slapen en misschien morgenochtend ook, hier was dat wel een optie en ik had dat voor de eerste keer graag gehad! ❤️

    Ik begin bij mijn volgende menstruatie, over maximaal 2 weken. Ik wens je heel veel succes!
     
    Asil vindt dit leuk.
  6. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Om te slapen heb ik een tabletje gekregen maar voor morgen niet. Morgenochtend alleen 1 diclofenac en 2 paracetamol. Maar dat zijn pijnstillers natuurlijk

    Ohh dat is best snel!! Heel veel succes alvast :)
     
  7. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.569
    9.013
    113
    Vrouw
    De tips en adviezen die @Krv hebben gegeven zijn echt de beste tips ♥

    Tip na de punctie is veel water drinken, helemaal met zo een aantal en mogelijkheid op overstimulatie. Als de punctie volgens het boekje verloopt duurt het 10-15 min.
    Misschien fijn om te weten wat je kunt voelen.
    Eventuele druk op je buik, en en speldenprik in de vagina. Erna kunt je iets vloeien en wat druk in je buik ervaren. Doe niet veel de dag van de punctie, maar kom goed tot rust, warme kruik kan verlichting geven. Kan ook zijn dat je naproxen voorgeschreven krijgt.

    Succes, spannend en hoop op een hoop bevruchtingen/embryo's voor je.
     
    Krv vindt dit leuk.
  8. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor de fijne tips!! Hier heb ik zeker wat aan, super lief :)

    Diclofenac heb ik meegekregen 1 voor de punctie en 1 voor d’rna :)

    Ik hoop ook zo dat er bevruchtingen uit gaan komen!! Dan is tenminste het hele traject niet voor niks geweest zeg maar.. fingers crossed!
     
  9. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.569
    9.013
    113
    Vrouw
    Wij, die meerdere puncties hebben gehad, weten echt nog wel hoe zenuwachtig we bij de 1ste waren. Eigenlijk ben ik dat gerust nog steeds maar minder erg omdat je weet wat er gaat komen. Je hoofd kan 2 kanten op "expect the worst, en het valt mee" of heb geen verwachtingen en het valt tegen. Maar hoe dan ook zul je wat voelen/merken. Uitzonderingen daar gelaten. Je buik zal beurs voelen naderhand en echt niet maar 1 dag. In principe heb je blauwe plekken aan de binnenkant van je vagina. Kan het erg rooskleurig maken maar denk dat realisme beter is :).

    Houd er ook maar rekening mee dat ze meer dan 21 follikels gaan aanprikken, als er meer ligt en er ook nog kleintjes zijn van 15mm, 15mm is vaak de grens.

    Toi, toi, toi.
     
  10. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Daar ben ik dus bang voor, het feit dat ik zoveel follikels heb.. een aantal waren in de begin 20 mm, een aantal 17/18 mm en sommige daaronder. Ik hou in ieder geval mijn hart vast!

    Ik ben denk ik het meest bang dat ze door mijn vaginawand heen gaan prikken en dan natuurlijk elk blaasje gaan aanprikken.. maar ik probeer mijn hoofd koel te houden! Het is voor iets moois denk ik dan maar ;)
     
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.569
    9.013
    113
    Vrouw
    Maar je voelt niet elk blaasje, alleen als ze door je wand prikken, als ze overal goed bij kunnen zal dat minimaal zijn, als je eierstokken verstoppertje spelen dan meer omdat ze op meerdere plekken de eierstokken moeten bereiken. Dus het aantal maakt niet uit meer de positie.

    Mag ik vragen wat je hebt gespoten en hoeveel eenheden, en hoe oud je bent. Hebben ze de dosis gedurende de stimulatie verlaagd omdat je al snel een hoog aantal had?
     
  12. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Oh fijn om te weten! Ik dacht juist dat elk blaasje wat aangeprikt wordt dat je dat dan voelde. Ik weet eigenlijk niet op welke positie mijn eierstokken zitten.. hopelijk kunnen ze er morgen gewoon goed bij :)

    Ja zeker! Ik ben 27 jaar, heb vanaf CD 2 gonal f gespoten en vanaf CD 6 de cetrotide erbij. Gisteravond alleen nog de pregnyl erbij (en ook nog cetrotide maar geen gonal f meer). De dosis was vanaf het begin al laag omdat mijn AMH waarde best hoog is (9.71).
     
  13. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.569
    9.013
    113
    Vrouw
    Kanonnen das een behoorlijk hoog amh!
    Mijne is 1.15 :).
     
  14. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ja was die maar wat lager want ik zit echt aan de hoge kant :) maar ja.. mijn man is helaas sterk verminderd vruchtbaar dus vandaar dat we gelijk aan icsi mochten beginnen
     
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.569
    9.013
    113
    Vrouw
    Mijn vriend ook maar kreeg alsnog 2x IVF. ICSI heeft betere resultaten gegeven voor ons, 2x IVF heeft voelt echt als verspeelde kansen.

    Ga maar lekker op tijd naar bed, met je diclofenac of slaaptablet is het snel morgen en ben je hoop ik uitgerust.

    Voel je niet verplicht voor een update, maar houd je topic wel in de gaten ;)
     
  16. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ja ik ben wel blij dat we gelijk ICSI mochten doen hoor want de cijfers zijn extreem laag helaas. Maar heel fijn dat deze opties er zijn en hopelijk met een mooi einde :)

    Ik ga zeker een update plaatsen! Vind dat het mezelf helpt om met jullie te praten, want niet iedereen begrijpt waar wij doorheen gaan :)
     
    Asil vindt dit leuk.
  17. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Ah wat fijn dat het je helpt! En heel weinig mensen weten echt waar je doorheen gaat, dat maakt het lastig te bevatten voor veel mensen waardoor ze, vaak onbedoeld, onhandige dingen kunnen zeggen.

    Ik hoop dat je een beetje kan slapen vanavond en zet 'm op morgen!!
     
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.436
    4.342
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan?
     
  19. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hier zelfde verhaal dus direct icsi-indicatie maar zwanger van eerste punctie, eerste terugplaatsing. Wij hadden wel 'maar' 8 eicellen en geen cryo's, dus ben ook heel erg blij dat die terugplaatsing gelukt is.

    Ik vond de punctie zelf trouwens heeeel erg meevallen. Ik keek er behoorlijk tegenop. Ik heb alleen maar naproxen gehad en plaatselijke verdoving (stuk of 4 spuitjes in de vaginawand en baarmoedermond). De verdoving zetten vond ik achteraf vervelender dan de punctie zelf! Maar goed, hier dus wel echt stuk minder eitjes, dat scheelt wel natuurlijk.
     
  20. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Nou ik heb nog nooit zoveel pijn gehad als bij de punctie vanochtend.. :( de rechterkant ging opzich prima, kon me ook goed rustig houden en op mijn ademhaling focussen. Maar toen ze de linkerkant deed verging ik echt van de pijn! Moest ook huilen en raakte in paniek. Kreeg 3x morfine erin maar het deed zoveel pijn!

    Daarna in de wachtkamer werd ik helemaal niet goed. Super misselijk en mega erge buikkrampen :( na ongeveer een uur ging het wel weer.

    De arts heeft 12 eicellen gevonden dus dat is dan wel mooi. Ik word morgen teruggebeld over eventuele bevruchtingen. Aanstaande zaterdag nog een echo ter controle want het kan zo zijn dat ik vergrote eierstokken krijg.. als alles goed is dan de maandag een terugplaatsing.

    Nu maar even goed uitrusten.
     

Deel Deze Pagina