Net toch nog even met de Apotheek in het UMCG gebeld, maar goed ook. Ik moet gewoon mijn medicatie zelf voorschieten, dus niet zo als PNO zei. Ik heb PNO weer gebeld en die hebben hun excuses aangeboden. Is niet anders, nu weten we het zeker en staan we niet voor verassingen. Fijne, zonnige dag allemaal !
Ik was er al bang voor. Maar goed dat je nog gebeld hebt. In ieder geval kun je ze daar halen. En dan als de wiedeweerga het bonnetje scannen en declareren!
@Imke: 'fijn' dat je duidelijkheid hebt, maar dan nog is het een beste rip uit je lijf om het 'even' voor te schieten. Gelukkig is mijn ervaring met PNO dat ze snel uitbetalen.
@Imke; ik had ook de medicatie voorgeschoten in mijn eigen apotheek. Ik heb alles vergoed gekregen. Ik was in vergelijking met anderen hier niet zoveel kwijt: 800 Euro. Toch wel veel natuurlijk als je het in één keer moet betalen. @Sneeuwmees; Gezellig is dat he, werken met de radio aan. Dat doen wij ook altijd op het werk. Vermaakt je oudste zoontje zich thuis? Het is wel echt weer voor een zwembadje in de tuin. Heerlijk! Komen er nog vriendjes bij jullie spelen? En de jongste, hoe gaat het met de warmte? Slaapt hij meer en wil hij misschien minder drinken? Er zijn wel echt leuke babypakjes voor in de zomer. Of gewoon een rompertje kan ook zo schattig staan vind ik. @ego; vandaag eindelijk een nieuwe ID-kaart aangevraagd. Ik had een afspraak gemaakt, maar we waren een beetje te laat. Ik moest ook nog een stukje lopen door het centrum. Mijn man is naar binnen gesneld en had mij aangemeld zodat ik toch nog geholpen werd. Verder moest mijn man nog wat boodschapjes doen. Ik was blij dat ik weer in de auto kon zitten (parkeergarage). Ik heb dus gewacht tot hij terug was. Mijn buik weegt zo zwaar en het voelt best onprettig als de baby beweegt terwijl ik sta of loop. Het voelt soms echt alsof ze er aan de onderkant uitkomt. Ik lig nu weer op de bank en kijk weer eens de Tour. Vaste prik. Hoe gaat het met de rest van de dames?
@Tassie: goed dat je nu je id -kaart hebt aangevraagd. Die laatste loodjes vond ik ook erg pittig, dus mijn man parkeerde de auto ook altijd zo dichtbij mogelijk of zette mij af bij de deur, omdat het lopen bij mij ook zo moeizaam ging. Moet je nu nog een keer terug om hem op te halen? Mijn oudste vindt het aan de ene kant lekker dat hij vrij is. Maar toch mist hij ook school, het bezig gehouden worden daar en het contact met zijn vriendjes daar. Dat is dan best sneu. De jongste heeft inderdaad last van de warmte en draagt al dagen alleen maar rompertjes. Staat inderdaad erg schattig met die dikke baby benen eronder. Hier drukke, vrije dag gehad. Ruzie met mijn man gehad, omdat ik vond dat hij te weinig in huis deed en ik het idee had dat als ik vrij was me helemaal rot moest werken. Ik ben altijd net een emmer die steeds voller loopt en dan ineens overstroomd. Dus was een vervelend moment. Hij was compleet overrompeld omdat hij voor zijn gevoel enorm zijn best deed. Had een to do lijstje gemaakt en die heeft hij netjes afgewerkt vandaag. Vanmiddag met de auto naar de garage. Hij hield enorm in en de garage dacht te weten wat het was. Daarna vol goede moed naar huis gereden om erachter te komen dat hij het nog deed. Dus ik mag weer een keer terug. Eind van de middag met onze jongste pasfoto's gaan maken omdat hij ook een id -kaart moet hebben voor vakantie. Was nog een hele klus om een baby van 4 maanden stil te laten zitten zonder dat je eigen handen niet in beeld zijn. Hij moest zijn hoofdje stil en recht houden en mocht niet lachen en moest zijn mond dicht houden. Nou, ga er maar aan staan. We hebben foto's, maar die vrouw twijfelde of ze helemaal goed zijn omdat hij zijn mondje niet helemaal gesloten had. Ze stelde voor dat wij ermee naar het gemeentehuis gaan en als het afgekeurd wordt we nog een keer terug mogen komen voor nieuwe foto's. Morgen in mijn lunch pauze gaan we dus even naar het gemeentehuis en dan zullen we het horen.
@Sneeuwmees; oh, dat vind ik mega-schattig, die blote dikke babybeentjes. Heb je misschien een fotootje?? En je oudste die zich dus soms toch wel wat verveelt. Lastig is dat, he?! Zijn er buurkinderen waarmee hij kan spelen? Grote kans natuurlijk dat die met vakantie zijn. Rijdt hij ook weleens met zijn papa mee met een dagdienst of heeft je man alleen maar nachtdiensten? En oh, ruzie met je man gehad.....dat is niet fijn. Jij bent dus ook van het opkroppen. Vreselijk is dat, he?! Mijn arme man weet dan ook niet wat hem overkomt. Hihi, gelukkig komt het zelden voor, maar die momenten zijn echt heel vervelend. Wat balen van je auto. Ik hoop dat ze alsnog vinden wat er aan de hand is en dat hij dan gemaakt kan worden. En oh, wat ontzettend lastig om pasfoto's te maken van je baby. Dat is toch haast niet te doen. Voor beide niet. Ik hoop dat de foto's in ieder geval worden goedgekeurd zodat je niet weer het hele "feest" moet overdoen. @Stiertje; hoe staat het met het dak? Het waaide hier best hard gisteren en ik moet dan toch altijd even aan jullie dak denken. @Ego; Mijn ID-kaart mag ik inderdaad vanaf volgende week woensdag ophalen. Dat wordt weer een hele onderneming. Het is zo jammer dat er voor het loket geen stoel staat en je maar moet blijven staan wachten. Dat hield ik gisteren nauwelijks vol. Ik stond me daar toch een partij te zuchten. Verder was ik alweer vroeg wakker vanmorgen. Ik heb last van mijn buik (darmen) en begon meteen na te denken over van alles en nog wat. Dus, dan is het tijd om op te staan. Ik heb de balkondeur alweer opengezet beneden. Helaas waait het nu niet meer zo. Ik hoor wel gezellig de vogels fluiten, vooral merels. Wat hou ik toch van dat geluid. Mijn moeder komt vandaag weer langs om de rest van de ramen te lappen. Ik vind het echt ontzettend lief van haar, maar ik vind het daar veel te warm voor eigenlijk. Van mij mag ze het ook op een andere dag doen als het wat minder warm is. Ach ja, we hebben lekker koud water in de koelkast staan. Heerlijk!!
Hier inderdaad ook al dagen alleen rompertjesweer, met inderdaad die lekker spekkige armpjes en beetjes eronder Ons dak is in principe dicht: de dakplaten zitten erop. Nu zit er nog dekzeil overheen omdat mijn vriend weer aan het werk is na zijn vakantie, maar in het weekend gaan ze weer verder: afdekfolie over de dakplaten, dan tenglatten (vertikaal) en panlatten (horizontaal) en dan de pannen. Maar dan zijn wel wel weer een poosje verder. Vooral dat folie is lastig: als het waait vliegt het alle kanten op, behalve de goede. Poeh, nog steeds onder de indruk van wat ik gister op tv zag: dat vliegtuig met al die kisten, die eindeloze stoet rouwwagens. Kippenvel. Echt respect voor de waardige manier waarop het allemaal ging, helemaal met zo'n korte voorbereidingstijd.
@Stiertje; Hihi, jullie meisje dus ook alleen een rompertje aan. Zo schattig! Jeetje wat een ontzettend grote klus, zeg, waar jouw man en vader mee bezig zijn! Ik heb er echt bewondering voor! Is het hun werk of zijn het puur hobbyisten? Want het is natuurlijk wel vakwerk. En ook ik zat met een brok in mijn keel te kijken gisteren naar al die kisten en al die lijkwagens die voorbij kwamen. Het hield niet op. Ik hoop dat de daders gepakt worden!
Het is puur hobbymatig, Tassie, wat mijn vriend en zijn vader allemaal doen. Het vorige huis waar mijn vriend woonde (samen met zijn ex) hebben ze helemaal zelf nieuw gebouwd. Tsja, ieder z'n hobby! Ik moet heel eerlijk zeggen: uit mezelf zou ik niet aan zo'n project begonnen zijn, maar toen ik hem ontmoette, had hij net deze boerderij gekocht en stapte ik dus als het ware in een rijdende trein. En als 't straks (ooit!) klaar is, hebben we het mooiste plekje van de wereld! Ons kaboutertje begint trouwens haar beentjes al flink te oefenen qua spierkracht. Als je haar neerzet, bijvoorbeeld voor een krukje, dan blijft ze gewoon staan! Kleine boef ... Die gaat vast vroeg lopen!
@Stiertje: heb ook veel bewondering voor de verbouwing en dat jullie het allemaal zelf doen. Ja, je hebt inderdaad hobby-klussers. En aan je vriend's inzet, hoef jij je gelukkig nooit aan te melden voor 'Help mijn man is een klusser'. Grappig dat je kleine meisje al moeite gaat doen met de beentjes strekken. Voor je het weet staan ze ineens en gaan ze de eerste stapjes uitproberen. Mooie fase is dat. We denken zelf ook dat ons kleine mannetje een snelle gaat worden. Onze oudste was geen hardloper (nog steeds niet). Precies op de aangegeven tijden deed hij wat van hem verlangd werd, soms net iets later. De eerste tand had hij met 9 maanden pas en de eerste stapjes met 16 maanden. Denk dat deze iets sneller zal zijn, al heb je nooit die zekerheden. En erg is het ook niet. Ieder kind heeft zijn/haar eigen tempo en alles op z'n tijd. En ja, die televisie van gisteren was indrukwekkend. Heb menig traantje weg zitten vegen. En zat als een magneet aan de bank en tv gekluisterd. Het blijft iets onwerkelijks voor zo'n klein landje als het onze. @Tassie: ik ben geen goede ruziemaker. Ik ben meer een stoomketel, die lang blijft pruttelen tot de druk te hoog wordt. En dan komen meestal ook gelijk de tranen. Het zou inderdaad handiger en beter zijn als ik (in een eerder stadium) eens gewoon een gesprek aan kon gaan. Maar ik blijf dat moeilijk vinden en ben daar niet goed in. En dan heb je af en toe van die vulkanen die ineens ontploffen, zoals gisteren. De auto is inderdaad balen. Je moet er weer een afspraak voor maken, vaak met twee auto's of daar een tijd blijven wachten. Vanmorgen bleek er ook nog eens een rare tik in de auto te zitten die er eerst niet zat. Kan daar zo slecht tegen. Bah! De foto van het rompertje houd je tegoed. Bleek op mijn telefoon niets bruikbaars te hebben staan, dus zal er vanavond eentje speciaal voor je maken. Was vanmorgen weer veel te laat op het werk. Was op tijd wakker en de jongste meldde zich ook netjes op tijd. Alleen heeft meneertje de laatste dagen de neiging om een beetje te steigeren als hij aan de rechterborst moet drinken. Dus van allerlei houdingen geprobeerd, maar hij had er geen zin in. Bedacht me net nog afgelopen week, dat onze oudste vaker van die periodes had en dat deze zo braaf aan de borst drinkt. Het cb gaf me nog een compliment omdat de meeste bv-kinderen met 3 maanden een beetje afbuigen omdat ze dan wat meer afgeleid worden aan de borst en slechter drinken. Dat doet die van mij dus niet en zijn curve gaat dus ook netjes in stijgende lijn door. Maa iets te snel gedacht, want daarna begon hij dus met bokken en steigeren aan de borst. Vaak na een paar keer proberen, pakt hij hem alsnog wel. Maar vanmorgen dus niet. En dan zit je dus met zo'n volle tiet van de nacht. Dus die heb ik eerst maar even afgekolfd. Vandaar dat de ochtend die zo mooi op schema liep ineens even helemaal anders liep. Maar goed, het is vakantietijd op het werk en dan mag het wel.
@Stiertje; Wow, ik vind het echt ongelooflijk knap, hoor, wat die mannen allemaal doen! En het is inderdaad een mega-project, maar ik geloof je graag dat wanneer het allemaal klaar is, jullie echt een paleisje hebben!! Ik ben zo benieuwd naar jullie huis! En je meisje al d'r beentjes aan het strekken?! Wow, dat is inderdaad snel. Wat super schattig! @sneeuwmees; wat een ochtend heb je al achter de rug. Gelukkig is het inderdaad rustig op je werk ivm vakantietijd en is het niet heel erg dat je te laat komt. Zit je nog steeds alleen op je werk? Gezellig met de radio aan? Enneh, klinkt echt heel vervelend nu met je auto. Ik hoop dat het snel en makkelijk te verhelpen is én dat het ook niet al te veel gaat kosten. @ego; ik voel mij vandaag zo niet lekker. Ik heb last van mijn darmen en moet soms echt rennen naar de wc. Dat is eigenlijk de afgelopen dagen aan de gang. Vandaag echter wat erger met darmkrampen en oprispingen/misselijkheid. Het lijkt een soort buikgriepje of zo. Ik ben ook erg moe en rillerig. Zo maar weer eens wat eten, ik had vanmorgen gewoon goed ontbeten, maar ja, mijn maag is alweer leeg blijkbaar. De baby is lekker druk aan het bewegen. Hihi, die heeft vast haar eigen feestje of zo.
@Tassie: heb vanochtend gezelschap van een collega, dus samen bijkletsen en radiootje aan. We zitten in een kantoortuin, waardoor je normaal, als iedereen er is, nooit echt bij kan praten. Dus we halen nu de schade maar even in. Vervelend dat je zo rillerig bent. Het kan maar zo, zeker met dat warme weer, dat je ingewanden even protesteren. In ieder geval maar even rustig aan doen en hopelijk voel je je snel weer beter. Wel fijn, als je niet lekker bent, dat je moeder even langskomt. Net belde mijn man op. Ons zoontje had last van zijn oor en mijn man had even met een lampje erin gekeken. Toen bleek dat ons zoontje een loom-elastiekje in zijn oor had zitten. Joost mag weten hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft en vooral wanneer hij dat gedaan moet hebben. Hij heeft de huisarts gebeld en kan gelukkig straks nog even terecht. Het zit vrij diep en mijn man durft er zelf niet aan te komen. Dus we gaan straks even snel naar het gemeentehuis en dan daarna moet hij met hem naar de huisarts. Kon er ook nog wel bij. Maar liever dat hij het nu ontdekt, want meestal gebeuren de rare dingen altijd op avonden dat ik alleen zit en mijn man werken is.
@Sneeuwmees; Poeh, dat is ook schrikken. Inderdaad, hoe lang zit dat elastiekje er al in? Ik hoop dat de dokter het er zonder al te veel toeren uit krijgt gepeuterd. Dat wordt een drukke middag voor je. Ik hoop dat de pasfoto van je jongste zoontje goedgekeurd wordt voor op het paspoort. Heel veel succes vanmiddag!! Sterkte met je oudste zoontje!
Nou, ik heb mijn moeder afgebeld, omdat ik mij toch niet erg lekker voel. Net weer naar het toilet geweest. En jeetje, ik lees nu weer dat er passagiersvliegtuig van Air Algérie wordt vermist. Het moet nou eens ophouden, hoor!! Bah, het is nu wel erg vaak achterelkaar dat er iets gebeurd met vliegtuigen.
@Tassie: mijn man is net terug en belde me. Het is geen loom-elastiekje (vond het ook al vreemd hoe dat erin kon komen). Het blijkt dat zijn buisjes losgelaten zijn. Die zien er ook uit als een soort van elastiekje en toevallig ook ongeveer de kleur van een loomarmbandje die mijn nichtje gisteren voor hem had zitten maken. Kan op zich geen kwaad, maar betekent wel dat we weer terug moeten naar de KNO-arts. Hoeft niet direct, maar goed, het moet toch gebeuren. Net terug van het gemeentehuis. Blijkt ook mijn paspoort verlopen te zijn.. Ik kijk nooit in dat ding, tot mijn man vandaag bij het gemeentehuis erin keek. De foto van ons zoontje was niet helemaal volgens de regels, maar ze zei dat ze bij kinderen wel snapte dat dat lastig was. Dus de foto werd geaccepteerd. Dat scheelde weer. Maar betekent dat ik dus ook een dezer dagen pasfoto's moet laten maken en ook een paspoort aan moet vragen. Het ophalen van de id-kaart van mijn zoontje en mijn paspoort kan dan wel in een keer. Alleen bij het aanvragen moeten beide ouders en het kind aanwezig zijn. Bij het afhalen mag een ouder het doen. Nu weer op mijn werk. Komt niet veel uit mijn handen. Ga straks weer op tijd naar huis toe omdat mijn man weer nachtdienst heeft.
@Tassie: en hoe voel je je vandaag? Weer een beetje opgeknapt? Kon niet echt een goede romper-foto vinden, maar heb er in ieder geval eentje met een klein stukje van de beentjes in mijn album gezet. @Bbibi: hoe is het nu met jou? Voel je je al iets beter? Je wordt gemist! Vandaag een vrije dag, maar was al weer vroeg uit bed, omdat de auto naar de garage moet. Ben nog aan het wachten op de jongste voor de voeding, zodat ik weg kan, maar dat zal je altijd zien, dan slaapt meneertje uit. De oudste slaapt ook nog. Die lag er gisteren pas laat in en is erg verkouden. Hij wil graag mee naar de garage, dus op hem moet ik ook nog maar even wachten.
@Sneeuwmees; Ik voel mij vandaag weer toppie!! Ik ga zo mijn moeder maar even bellen, want haar kennende maakt ze zich ongerust. Ze is zo blij als ze weet dat mijn man thuis is bij mij. Maar eh, jij moet dus ook nieuw paspoort?! Leuke foto's maken, jippie! Ik zie er op deze foto zo verschrikt uit met mijn ogen wijd opengesperd en mijn haar achter mijn oren. Erg fotogeniek, not. Mijn paspoort was al sinds ergens in mei verlopen......Trouwens bij de fotograaf waar ik "altijd" ga maken ze naast die lelijke pasfoto's ook leuke foto's waaronder een grotere pasfoto en een kleine pasfoto voor dezelfde prijs. Dat vind ik wel erg leuk en mijn man en moeder ook. Trouwens, wel een gedoe evengoed met het oor van je zoontje. Dus nu moet hij naar de kno-arts om het buisje eruit te halen en moet hij dan ook weer nieuwe? Ook niet leuk, maar ja er moet natuurlijk wel naar gekeken worden. Heeft hij er pijn aan, nu het buisje op een andere plek zit? En dan is hij ook nog eens verkouden, niet verwonderlijk met het weer. Ik ben benieuwd of je ondertussen al de auto naar de garage hebt kunnen brengen. Hihi, zul je inderdaad net zien, wil je iets ondernemen en natuurlijk liefst zo vroeg mogelijk, slapen je kindjes uit! Ik ga zo eens kijken in je fotoalbum. @Bbibi; hoe is het meis? Je bent ondertussen al bij de diëtist geweest? En je hebt een pretecho laten maken van jullie meisje. Ik hoop dat je je snel weer wat beter in je vel voelt ondanks de laatste tegenslag m.b.t. zwangerschapsdiabetes. @Hoe is het met de rest?
@Sneeuwmees; Ach, smelt, smelt.....wat een leuk droppie is je zoontje toch!! En heerlijke "spek"beentjes!!
Hoi meiden, even weer een teken van even van mij. Heb meegelezen maar heb ontzettende drukke dagen achter de rug. Verjaardag van onze dochter gevierd, werken, weekend nog weer feest gevierd. Hang op moment in elkaar van feestjes en barbequeen Sneeuwmees, gelukkig geen loombandje maar een buisje. Wel even schrikken zeg. Wel vervelend dat hij weer terug moet naar KNO moet hij dan weer nieuw buisje? Tassie: rustig aan meid, dit warme weer en zwanger zijn is geen goede mix. Bibi voor jou ook een knuffel, nu ook nog zwangerschapsdiabetes erbij. pfff heb het met je te doen. Wij zijn op gesprek geweest in het umcg voor onze laatste poging. Hebben aangegeven dat we de behandeling willen voortzetten in dusseldorf. We hebben een fijn gesprek gehad. Arts heeft ons wel het een en ander uitgelegd. Heeft ons wel gewaarschuwd voor de behandeling van infuustherapie met prednisolon. Als wij gaan kiezen om zo'n behandeling te doen dan kan wil het umcg niet meewerken aan bijv tussentijdse echo's ed omdat ze niet achter deze behandeling staan. Verder wel positief. Nu heb ik gisteren al onze medische gegevens al over de post gekregen van het umcg. Nu heb ik een vraag: moet ik deze gegevens opsturen naar dusseldorf of kan ik dit meenemen met de intake??
@Tassie: fijn dat je je weer beter voelt. Blijkbaar toch even een klein virusje, of je darmen even van slag door de warmte. Ik vind fotograferen heerlijk, alleen zelf op een foto vind ik vreselijk. Pasfoto's vind ik helemaal moeilijk om te maken, vooral ook omdat je ook nog eens op een bepaalde manier moet kijken. Dus ik vrees dat ik me weer 10 jaar mag gaan schamen voor een stomme foto. Moet daarom ook even moed verzamelen om naar een fotograaf te gaan. Zo'n loszittend buisje kan geen kwaad. Hij moest toch al in september terug voor controle, maar probeer dat wat te vervroegen. Vind, ondanks dat het geen kwaad kan, toch een rot idee. Op zich is niet zeker of hij weer nieuwe buisjes moet hebben. Als hij vaker verkouden wordt of slechter gaat horen, dan zal het moeten. Toevallig zat ik laatst al een keer te denken dat ik vond dat hij slechter leek te horen. En twijfelde of het oost-indisch doof was, of dat hij dus slechter hoorde. Het kan dus maar goed zo zijn dat dat buisje toen al los begon te zitten. Toen we vorig jaar naar de kno-arts gingen zei hij dat ons zoontje aan een kant zeker 30% gehoorverlies had. Toen hadden we dat zelf niet gemerkt. Dus ik zal zo eens bellen. De auto is inmiddels bij de garage. De oudste wilde graag mee, want die vindt alles wat kapot is en gemaakt moet worden (zeker auto's) erg interessant. Daarom had ik al om vervangend vervoer gevraagd, omdat ik wel vermoedde dat hij mee wilde gaan met wegbrengen. Maar toen ik daar was, bleek het een stationwagen te zijn en de hele achterbak lag vol en de bank was dus ook omlaag geklapt. Het is een heel kleine garage, dus dit is gewoon hun eigen auto die ze dan meegeven. Dus dat was even balen, want toen moest mijn zoontje voorin en dat mag eigenlijk niet (volgens mij). Dus maar heel rustig naar huis gereden en continue om me heen zitten kijken of ik geen politie-auto tegenkwam. Gelukkig goed gegaan maar vanmiddag bij het ophalen moet hij dus maar even thuisblijven. @Mariska: nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje? Vond ze het cadeau mooi? Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Mijn laatste gesprek in NL was ook een prettig gesprek. Die arts zag geen meerwaarde meer in verdere behandeling, maar ze snapte wel dat ik verder zou gaan kijken en begreep ook wel dat ik dan naar DD zou gaan. Ondanks dat zij ook sceptisch was tegenover DD, mocht ik wel de echo's in NL laten doen (behalve bloedprikken, daar werkten ze niet aan mee). Denk je dat ze jou met prednison gaan behandelen in DD? Ik had mijn dossier ook opgevraagd en heb dat op de dag van de intake meegenomen. Ik zou evt. een kopie van het dossier opsturen vlak ervoor (ca. 2 weken voor je intake), zodat het nog vers in het geheugen zit bij dr. S. Daarnaast zou ik ook bij de intake nog even een kopie meenemen. Dr. S. is erg chaotisch (en druk). Dus je moet hem soms even een handje helpen. Ik had twee weken voor mijn intake alvast bloed laten prikken in DD, zodat hij die waardes bij de hand zou hebben. Toen ik daar kwam, bleek hij die niet te hebben en wist hij niet dat ik daar al bloed had laten prikken. Gelukkig met een oproep via de intercom werd het ontbrekende formuliertje alsnog gebracht. Mijn dossier was overigens ook niet heel uitgebreid. Uitslagen van bloedwaardes en foto's van het baarmoederonderzoek en dan een beschrijving van de twee behandelingen die ik heb gehad (medicatie en opbrengst). Dus dat had hij snel genoeg doorgelezen bij de intake.