Icsi/ivf in gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jipje, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Vreselijk die opmerkingen! Stond wel een grappig artikel over in het freya magazine. jullie ook lid? Zoniet, hier 2 voorbeelden uit het artikel " zou je dit ook zo graag eens zeggen?"

"Je moet er niet zo mee bezig zijn, dan lukt het vast wel."
    Oh, is het zo simpel? ik dacht dat je je moest focussen, volledig geconcentreerd moest vrijen, zorgen dat je in de juiste houding lag, visualiseren en daarna 2 weken gespannen moest wachten. ik moet er niet mee bezig zijn? Wat moet ik dan doen met al die vrije tij? Een nieuwe hobby nemen heeft geen zin. Daar heb je toch geen tijd voor als je de baby er eenmaal is.

"Jullie kunnen lekker op vakantie gaan!"
    ja gelijk boeken! lekker even de brochures doorlezen. Oh kijk dat is een kindvriendelijk hotel en ook deze is uitermate geschikt voor gezinnen met kleine kinderen. Die doen we dus lekker NIET. Op vakantie gaan, dan denken we gewoon een paar weken niet na. Laten ons gevoel thuis, ons geheugen wordt in de koelkast gezet en wij nemen even een vakantie van het leven. Goed plan!

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Tsja... als het er echt aan zou liggen dat we er teveel mee bezig zijn en er niet mee bezig zijn zou DE oplossing zijn, dan verliezen veel artsen toch hun baan...

En lekker op vakantie gaan. Uhmm...ja... even de keuze maken: lekker op vakantie of kindje... Pfoe... moeilijk hoor. Wat een loze opmerkingen zeg!

3. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Nou kiekske, een vriendin van mij kwam dus met die opmerkingen. Dat zij iemand kende die jaren in de medische molen had gezeten, toen moesten opgeven zonder resultaat, toen op vakantie gingen naar Australië, en dat ze zwanger terug kwam.
    En diezelfde meid had toen gezegd dat ze er altijd teveel mee bezig was geweest.

Echt... Daar zakt je broek toch vanaf?! Dat iemand vanuit die situatie zoiets dúrft te zeggen... Ik kan er echt niet bij!
    Ik vind zoiets gewoon een wondertje. En wonderen bestaan... En daarom zijn die verhalen er. Maar om dat nou te linken aan 'er niet teveel mee bezig zijn'...

Zo'n zelfde verhaal wordt heel vaak naar voren gehaald hoor. Mijn fysio heeft er ook een handje van, om te zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn...

Maar we gaan wel een beetje offtopic zo! ;)

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Meen je dat nou echt?? Bij mij valt dat ook onder een wonder hoor!!!
    Wij hebben iets van 0,01% kans op een natuurlijke zwangerschap. Als er toch één zaadje tussendoor zou weten te glippen, mijn eitje weet te bereiken en ook nog eens voor bevruchting zorgt, dan valt dat bij mij onder een wonder! En niet onder: ik ben er nu niet mee bezig. Ongelooflijk zeg, dat mensen dat toch hardop durven uitspreken.

Ik heb de opmerking nog niet naar mijn hoofd gekregen, misschien ook omdat bij ons in de omgeving de meesten wel van ons probleem af weten, ook directe collega's enzo. Maar als iemand het zou zeggen, dan zou ik denk ik wel even een opmerking terug plaatsen.

Off topic of niet, frustraties mogen eruit gegooid worden ;)

Dan weer even on topic: ik heb zojuist te horen gekregen dat onze schriftelijke toestemming van CZ voor behandeling in Gent onderweg is, is vandaag op de post gegaan! Eindelijk... Begon alweer een beetje te stressen. Had wel mondelinge toestemming, maar in Gent willen ze echt schriftelijke toestemming zien. Eind volgende week verwacht ik de punctie te hebben, dus ik zag me al met een stapel centen die kant op gaan ;) Zo voelt het toch een stukje beter!

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Jullie frustraties zijn er weer uit! :)
    Hier allemaal erg herkenbaar. "Je moet het loslaten" (grrrrr), "jullie kunnen lekker doen waar jullie zin in hebben" (o heerlijk, wat 'genieten' we er van), "positief denken, dat helpt" (tis ook zo'n positieve situatie, bedankt voor de tip), "voor ons hoefde het nog niet zo nodig, maar ik was in 1 ronde zwanger" (fantastisch, wat een prestatie zeg!). Zo, nu zijn mijn frustraties er ook uit.

@ Jipje: succes vanavond! Goed van je dat je laat weten dat het moeilijk is voor jullie.

@ Kiekske: fijn dat het formulier onderweg is!

6. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    hahaha leuk he die opmerkingen ;) bij mij is het dan nog: ach kind je bent nog zo jong geniet ervan! O,, dus als ik 30 ben lukt het wel?? HET LUKT NIET, of ik nou in de 20 of in de 30 ben!!

Ben me een btj zenuwachtig aant maken voor vanavond, maar is vast niet nodig! heb er aan de andere kant ook wel zin in, lekker dubbel :p en anders denk ik, ik kom alleen voor de beschuit met muisjes hahah!

Jeetje Kiekske,, jullie hebben snel de punctie!! wou dat ik al zo ver was :p

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Jipje, ik snap wel dat je zenuwachtig wordt. Ik hoop toch dat je er ook een beetje van kunt genieten...

Ik zag dat jij 19 jan een echo hebt. Is die ook in Gent? Ik verwacht eigenlijk rond die koers, tussen 19 en 21 jan, de punctie te hebben. Ik heb er woensdag de 18e 15 dgn Menopur opzitten en voor meer dagen heb ik het niet meegekregen...! Anders moet ik nog richting Gent om een recept op te halen...

As woensdag heb ik de eerste echo en ik hoop zo dat er toch een aantal mooie eitjes groeien. Ik voel vanalles gebeuren in mijn lijf, voel ook echt mijn eierstokken. Het schiet dan toch door mijn hoofd 'als ik maar niet gewoon een eisprong krijg, want dan is het voorbij'. Aan de andere kant, ik mag toch hopen dat die decapeptyl zijn werk heeft gedaan..!!

Aan degenen die al ooit gespoten hebben: ik wissel de kant van spuiten af, de ene dag links van mijn navel en de andere dag rechts. Nu merk ik dat als ik links heb gespoten, ik veel meer last heb van de prikplek (pijnlijk) dan rechts. Ook op mijn buik slapen (en zo slaap ik altijd in) wordt gevoelig. Herkennen jullie dit?

8. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ kiekske,, daarom moet ik dus nu aan de pil om te voorkomen dat ik dus een eisprong krijg.

Maar ik herken dat hoor, ik had rechts altijd meer last van het prikken dan links. Geen idee waardoor dat komt, misschien omdat je anders prikt? (omdat je rechts of links bent en daardoor anders in je handen hebt?)

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Jipje: ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Ik hoop dat het mee valt en dat je een gezellige avond hebt.

@ Kiekske: spannend woensdag! Mag hopen dat je geen eisprong krijgt voor de punctie, daar is de deca toch voor?

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh jee, nu word ik wel een beetje zenuwachtig... Bij mij zeiden ze dat ik aan de pil zou moeten ivm een gegarandeerde startbloeding zeg maar. Maar omdat ik zo regelmatig ongesteld ben, hoefde dat niet. Oh please...geen eisprong...:(
    Het voelt wel anders dan andere keren hoor, mijn eierstokken zijn flink gevoelig en continue aanwezig. Ik hoop maar dat het gewoon goed gaat...

De laatste maanden vlogen de weken echt voorbij, maar ja, net nu kruipt de tijd natuurlijk. Het is toch wat als je ergens op zit te wachten en te hopen... Komt goed!

11. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    o sorry kiekske ik wilde je absoluut niet onzeker maken!!! er zijn genoeg vrouwen die het korte protocol hebben en daar is het ook gewoon goed bij gegaan!! de artsen weten echt wel wat ze doen :)

Ik heb mijn echo niet in gent, gewoon in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben en blijf, uitgezonderd van de punctie en de tp.

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh, geeft niks joh. Als iemand mij zenuwachtig maakt, ben ik het zelf wel! Pff... Dat afwachten, niks voor mij. Dat maakt me onzeker. Weet zeker dat ik me woensdag al een stuk beter voel!

13. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kieske, maak je niet druk. Niet nodig, hoor! Ik heb altijd het korte protocol gehad en nog nooit een voortijdige eisprong. De deca zorgt er namelijk voor dat je hele eigen hormoonhuishoudingn plat legt en er dus geen eisprong gaat optreden.
    Bij ons hebben ze zelfs de punctie wel eens uitgesteld vanwege een ernstige buikgriep. Eigenlijk hadden de eitjes al de juiste grootte om de punctie in te plannen, maar vanwege de buikgriep hebben zij mij langer laten doorlopen. Had toen zelfs eitjes van 26 - 28 mm. Ik was toen ook erg angstig voor een voortijdige eisprong, maar de arts verzekerde mij dat het geen kwaad kon.
    Bij het gebruik van cetrotide schijnt het weer een ander verhaal te zijn.
    Ik hoop zelfs dat ik in Gent ook gewoon het korte protocol krijgt.

Grappig dat je ook om en om spuit! Heb ik ook altijd gedaan. De ene dag links en dan weer rechts. Toch het idee dat je beide kanten dezelfde kans geeft, ha,ha.
    Ik herken niet dat een kant pijnlijker was. Ik had wel dat ik juist aan de linkerkant sneller een blauw plekje kreeg als rechts. Ook zijn de follikels aan het groeien waardoor je ook een "vol" gevoel in de buik kan krijgen.
    Het gaat vast helemaal goed komen!!

Jipje, Hoe is het gegaan?

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@ Tauret: je hebt helemaal gelijk, ik moet me niet druk maken! Ze zullen in Gent echt wel weten wat ze doen, daar heb ik alle vertrouwen in. Ik ga voor een mooi resultaat as woensdag!

Dat volle gevoel begin ik al te herkennen. De eerste dagen had ik steeds de behoefte om te eten, maar dat heb ik nu helemaal niet meer. Kan minder eten dan dat ik normaal doe. Zit gewoon sneller vol. Dan maar meerdere kleine beetjes door de dag heen.

Jipje, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het is gegaan vanavond. Ik hoop dat het voor je is meegevallen..

15. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    hoi hoi,

nou ben geweest.. het is echt een dotje! heel klein, echt heel lief. Vond het tegelijkertijd wel erg confronterend. Vond het moeilijk, maar ben blij dat ik ben geweest. de moeilijkste stap is namelijk voorbij!. Heb d'r niet vastgehouden, bewust voor gekozen. Dat komt ooit nog wel eens, maar vanavond lukte me het nog niet.

16. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat goed van je jipje! En heel goed dat je je grenzen hebt aangegeven!

17. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Kieske, hoe is het afgelopen woensdag gegaan????

Deel Deze Pagina