ICSI poging 1❌ augustus 2024

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kareltjexx, 18 sep 2024.

1. Kareltjexx

Kareltjexx Nieuw lid

18 sep 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Lieve lezers,

Begin September mijn eerste succesvolle eicelpunctie gehad. Er werden 8 eicellen bij mij weg gehaald. Hiervan zijn er 2 goed bevrucht. Het embryo van de beste kwaliteit is 3 dagen later terug geplaatst. Het andere embryo ligt in de wachtbank.

De hormonen en alles voorafgaande aan de punctie is mij mee gevallen. Na de punctie en terugplaatsing werd het voor mij mentaal en emotioneel in eens heel zwaar. Ik raakte in een negatieve spiraal en mijn voorgevoel was gelijk al dat het niet gelukt zou zijn.

Dagelijks zoek ik me online rot naar lotgenoten die het zelfde mee maken. Gewoon om ervaringen uit te wisselen en steun te vinden.

Zijn er lezers die zich herkennen in mijn verhaal? Of hun eigen verhaal met mij willen delen. Het word enorm gewaardeerd

2. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    201
    181
    43
    Vrouw
    Hoewel ik me zelf niet herken in de negatieve spiraal waar je in terecht bent gekomen, wil ik je wel een hart onder de riem steken en aangeven dat dit volkomen normaal is. Ze noemen dit ook wel de 'hormonen-crash' en die heeft te maken met het feit dat je lichaam een enorme opbouw aan hormonen heeft ervaren, waarbij de levels volledig crashen als je daar 'ineens' mee stopt. Zeker op het forum Reddit kun je hier een hoop over vinden!

Hoewel deze hormonen zich waarschijnlijk redelijk snel herstellen, is het misschien wel raadzaam om even met een therapeut te praten vóór je je volgende terugplaatsing doet, gewoon om de juiste headspace (en zo min mogelijk verhoogde stresslevels) te hebben wanneer jullie eskimo wordt teruggeplaatst. Meeste ziekenhuizen en klinieken hebben deze psychologische ondersteuning vrij beschikbaar.

Ik wacht zelf op mijn menstruatie (die lekker uitblijft sinds de punctie 60 dagen geleden) zodat ik daarna in een kunstmatige cyclus de cryo kan terugplaatsen, dus ik weet wel hoe akelig de wachtperiode nu is. Wees lief voor jezelf en als je wilt praten of je verhaal kwijt wilt, mag je me altijd een berichtje sturen!

Veel liefs en succes.

3. Kareltjexx

Kareltjexx Nieuw lid

18 sep 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor jou reactie. Het doet me erg goed. En wat je zegt over de hormonen crash klinkt inderdaad heel logische. Ik zat zelf inderdaad al te denken met een psycholoog of iets te gaan praten. Ik ga dat zeker doen voordat ik verder ga met het traject.

De wachtweken zijn op zijn zachts gezegd super kut.

Voor jou heel veel succes met alles, ik hoop dat je menstruatie snel zal starten. Zal toch wel na 60 dagen? En dat je terugplaatsing helemaal goed mag gaan en ik jou binnenkort mag feliciteren zou heel mooi zijn.

Heel veel geluk toegewenst.

Liefs,

4. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    201
    181
    43
    Vrouw
    Ab-so-luut. Als mensen me ernaar vragen dan zeg ik ook altijd dat ik het hele IVF(ICSI)-gedeelte echt heel erg mee vond vallen. De hormonen vond ik prima, lichamelijk was't goed te doen.. Punctie zelf was verschrikkelijk maar dat was ook na een halve dag al beter, dus al met al, vond ik 't prima. Maar toen kwam 't wááááchten. Wij doen een freeze all (dus geen verse terugplaatsing) en moesten 8 weken wachten op de genetische resultaten; ik kan je zeggen, ik dacht dat ik vrij stabiel was, maar in deze 8 weken ben ik echt door een hell gegaan. Gewoon het volledige gebrek aan controle, het nam m'n hele gedachten over, constant doemscenario's, etc etc. De huidige wachtweken op m'n menstruatie zijn ook erg vervelend, maar niet zoals het wachten op resultaten. Dan ben je gewoon zoveel machtelozer ofzo? Dus ik snap je gevoel helemaal!

Ik hoop dat je de hulp en ondersteuning vind die je nodig hebt en ik wens je een hele saaie, niet-enerverende zwangerschap toe!

5. Kareltjexx

Kareltjexx Nieuw lid

18 sep 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Zo herkenbaar, het wachten is vreselijk. Ik vond het traject verder ook 1000% meevallen maar het wachten voelde echt als een hell!

In je bericht wens je mij een fijne zwangerschap maar het is bij mij helaas niet blijven plakken. Ik ben ongesteld geworden al voor de datum dat ik een test mocht doen. Ik ga morgen maar eens contact opnemen met het ziekenhuis en laten weten dat ik ongesteld ben geworden. Ik zal nu een rust maand hebben en in me volgende cyclus als het ontdooiing proces goed gaat de tweede en gelijk laatste embryo terug geplaatst krijgen.

Nog een vraagje? Hoeveel eicellen hebben ze bij jou weg kunnen halen en hoeveel zijn er goed bevrucht geraakt?
    Ik had er 8, maar er zijn er maar 2 goed bevrucht. 1 verse tp mislukt. 2e ligt in de wachtbank. Het viel een beetje tegen. Maar realiseer me ook goed dat het net zo goed helemaal niks had kunnen zijn. Dus ben natuurlijk wel blij met die 2. Jammer dat de eerste niet is blijven plakken..

Deel Deze Pagina