Icsi & utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Simmiee, 29 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik vraag mij af hoe lang jullie utrogestan moesten gebruiken?
    Ik heb op 15 november de punctie gehad en de 18e de tp.
    Nu heb ik nog geen positieve zwtest, maar ik mag officieel pas zondag testen (14 dagen na tp) en als het negatief is 2 dagen later herhalen en dan stoppen met de utro. (Bij positief is het ook vanaf zondag afbouwen in 1 week).
    Maar ik voel me zo slecht. Enorme rugpijn en kramp. Het liefste wil ik nu alvast afbouwen en dan eventueel zondag stoppen. Zou dat kunnen?
    Ik dacht als 14 dagen na punctie nog steeds negatief is; wat heeft die utro dan nog voor nut.
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Hm, ik moet doorgaan met utrogestan tot 8 wk zwangerschap en dan afbouwen.. Ik snap wel je overweging om af te bouwen als je nu negatieve testen hebt, maar misschien toch nog 2 dagen doorgaan?
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik zou in ieder geval doorgaan zoals afgesproken. Je weet maar nooit en dan kun je later nooit zeggen: Wat als?

    Hier moest de Utrogestan tot de testdatum, dat was twee weken na de terugplaatsing. Was de bloedtest negatief, dan mocht je stoppen. En ook bij een positieve test, want dan neemt je lichaam de productie over. Maar afbouwen mag ook. Alleen bij een cryo-tp in kunstmatige cyclus moest de Utrogestan t/m de 12e zwangerschapsweek.

    Succes!
     
  4. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Okay, ik begrijp dat mijn logica ontstaat uit het ongemak van de utrogestan.
    (Maar het is ook echt vervelend spul hahha) ik zal het gewoon volgen de voorschriften van het ziekenhuis blijven volgen.
     
  5. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Bij verse tp tot de testdag, bij cryo tp tot testdag bij negatief of 12wkn zwangerschap bij positief.
    Te vroeg stoppen kan zorgen dat de innesteling mis gaat dus ik zou zeker niet eerder stoppen.
     

Deel Deze Pagina